گوگل ویس یکی از امن‌ترین و معتبرترین سایت‌های شماره مجازی است. برای مخاطبین ایرانی این اهمیت دو چندان هم می‌شود. چرا که گوگل ویس برای آن‌ها تنها گذرگاهی است که می‌توانند از طریق آن شماره مجازی دائمی به دست آورند. گوگل ویس تمام خدمات خود را برای کاربران آمریکا و کانادا عرضه می‌کند. در ایران خدمات گوگل ویس با محدودیت‌هایی همراه است. به همین دلیل پیچیدگی‌های بیشتری دارد. ما در این مقاله به  آموزش استفاده از گوگل ویس می‌پردازیم.

عناوین مقاله

اهمیت استفاده از گوگل ویس

با استفاده از گوگل ویس شما به شماره مجازی دائمی دسترسی خواهید داشت. سرویس‌هایی که گوگل ویس پوشش می‌دهد اعم از پیام صوتی، پیاده سازی صوت، انتقال پیام‌ها به ایمیل، تماس با شماره ناشناس و … در کمتر اپلیکیشن یا سایتی با این سطح کیفیت و دقت وجود دارد. اگر قصد استفاده از شماره‌های مجازی دائمی نامبرلند را دارید حتما به راه‌اندازی گوگل ویس نیاز دارید. به همین دلیل هنگام خرید شماره مجازی دائمی حتما آموزش استفاده از گوگل ویس را مطالعه کنید.

زمان استفاده از گوگل ویس

پیش از استفاده از محیط گوگل ویس شما باید اقدام به نصب و راه‌اندازی گوگل ویس کنید. نصب و راه اندازی مرحله دیگری است که در مقاله‌ی ساخت حساب گوگل آن را توضیح می‌دهیم. برای نصب و راه اندازی در ایران شما حتما به آی پی آمریکا و شماره گوگل ویس نیاز دارید. برای خرید شماره گوگل ویس می‌توانید به صفحه گوگل ویس نامبرلند مراجعه کنید. اکنون در این مقاله آموزش استفاده از گوگل ویس را مطالعه کنید.

آموزش استفاده از گوگل ویس در کامپیوتر

اولین قدم در آموزش استفاده از گوگل ویس آشنایی با محیط کاربری آن است. در مرحله اول، محیط کاربری گوگل ویس که در کروم، ویندوز، لینوکس، طراحی شده است را بررسی میکنیم.

راه اندازی صدا

فعالسازی میکروفن در استفاده از گوگل ویس

از این بخش می‌توان اسپیکر و سایر بخش‌های صوتی را فعال کرد.

در قسمت بالا سمت راست ما تنظیمات صوتی را می‌بینیم. آیکون مربوط به این بخش تصویر یک هدفون را دارد. اگر هنوز از میکروفن استفاده نکرده باشید یا برای فعالسازی آن اقدامی به عمل نیاورده باشید با پیغام قرمز رنگ زیر روبرو می‌شویم.

“you have no microphone ringing or speakers selected”

برای فعالسازی این موضوع شما باید به گوگل اجازه بدهید که صدای شما را دریافت کند برای این موضوع روی علامت میکروفون کلیک کنید و این اجازه را به گوگل ویس بدهید. از میان میکروفون هایی که گوگل ویس پیشنهاد می‌دهد میکروفونی را انتخاب کنید که مشغول کار با آن هستید.

پایین بخش Microphone  بخش Ringing قرار دارد. این بخش برای تنظیمات مربوط به زنگ زدن و دریافت تماس است. و پایین‌تر از آن بخش speakers قرار دارد.

برای راه اندازی و کار با این بخش‌ها می‌توانید روی آیکون سبز رنگ کلیک کنید. اگر میکروفون یا هر بخش دیگری فعال باشید. آیکون سبز رنگ با یک حرکت موجی همراه خواهد شد.

آموزش استفاده از گوگل ویس بخش تنطیمات

آیکون مربوط به تنظیمات هم در بالا سمت راست صفحه قرار دارد. با کلیک روی بخش تنظیمات برای شما بخشی باز می‌شود که معادل بخش Account یا حساب در بالای سمت چپ محیط گوگل ویس است.

بخش تنطیمات گوگل ویس

در این بخش تنطیمات گوگل ویس قرار دارد.

در این بخش شما با اختیارات زیر روبرو هستید.

  • تغییر شمارهchange number
  • انتقال شماره transform number
  • حذف شماره Delete number

اگر روی Change کلیک کنید، دو متن آبی کم رنگ را در بالای صفحه خواهید دید و یک رنگ آبی پر رنگ در پایین شماره شما قرار می گیرد. از طریق متون آبی کمرنگ دو کار می‌توانید. انجام دهید.

با استفاده از change port or number  تبی برای شما باز می‌شود که در آن شما دو انتخاب دارید. گرفتن شماره جدید I want a new number، یا استفاده از شماره موبایلتان I want to use mobile number

لینک کردن گوگل ویس به یک شماره

کاربران گوگل ویس می‌توانند حساب گوگل ویس خود را به یک شماره خاص اصطلاحا link کنند. اگر چنین کاری انجام دهید تمام پیام‌ها و تماس‌های گوگل ویس به شماره مدنظرتان انتقال می‌یابد. با فعالسازی دکمه کشویی سبز رنگ این اقدام انجام می‌گیرد. بعد از ان سرویس‌هایی که تحت پوشش انتقال از گوگل ویس به یک شماره مشخص گوگل ویس قرار می‌گیرند در این بخش مشخص می‌گردند.

همین فوروارد مستقیم تماس‌ها و پیام‌ها را نسبت به ایمیل خود می‌توانید انجام دهید، فقط کافیست دکمه کشویی سبز رنگ روبروی forward message to email را فعال کنید.

می‌توانید همین کار را برای انتقال miscall های خود به گوگل ویس انجام دهید.

اگر همین دکمه کشویی را مقابل anonymous caller ID انجام دهید. شماره شما روی caller ID ها به نمایش در نمی‌آید.

آموزش استفاده از گوگل ویس بخش Do not disturb

در این بخش آموزش استفاده از گوگل ویس در بخش Do not disturb به شما توضیح داده می‌شود.شما می‌توانید تنظیمات مربوط به Voicemail یا پیام‌های صوتی خود را انجام دهید. با انتخاب Voicemail greeting شما می‌توانید پیام خوش آمد گویی، یا پیامی که مخاطب شما به هنگام تماس با شما در آغاز می‌شنود را ضبط کنید. برای این کار هم باید اجازه فعالسازی میکروفن را به گوگل ویس بدهید.

بخش Do not disturb

در این بخش تنطیمات مربوط به Do nit disturb گوگل ویس را می‌بینید.

دایره‌ای که دور دکمه play قرار می‌گیرد ظرفیت زمانی پیام خوش آمد گویی شما را تعیین می‌کند شما تا سقف سه دقیقه می‌توانید پیام خوش آمد گویی پر کنید.

در بخش‌های دیگر نیز با فعالسازی دکمه کشویی سبز رنگ پیام‌های صوتی مستقیما به ایمیل شما می‌آید. همین فعالسازی را نیز می‌توانید برای Transcribe کردن یا پیاده سازی صوت استفاده کنید.

در نسخه گوگل وویس تحت مرورگر شما می‌توانید در همین بخش تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها یا پیام‌های اطلاع رسانی گوگل ویس را تنظیم کنید.

کمی پایین تر هزینه‌های تماس شما با شماره‌های خارج از آمریکا و کانادا در بخش Calling rate می‌آید که در این بخش ما با تعیین منطقه تماس مورد نظر می‌توانید هزینه تماس را ببینید. هزینه‌هایی که می‌بینید هزینه تماس به ازای هر دقیقه می‌باشند.

شارژ حساب از طریق Do not disturb

در بالای همین بخش Do not disturb شما با کلیک روی Current balance می‌توانید حساب خود را شارژ کنید. برای انجام این کار به سایت‌هایی که خدمات مربوط به پرداخت‌های بین‌المللی را انجام می‌دهند. مراجعه کنید.

پیاده سازی پیام صوتی از طریق Do not disturb

به منوی اولیه برگردید. در گوشه سمت بالا شما شماره گوگل ویس خودتان را می‌بینید. و در فضای خالی پایین آن شما می‌توانید تماس‌های خود را ذخیره کنید. پایین سمت چپ بخش صفحه کلید یا همان Caller pad وجود دارد، که شماره مدنظرتان در آنجا می‌گیرید.

در گوشه بالا سمت چپ می‌توانید روی آیکون پیام‌ها کلیک کنید و در همان محدوده روبرویی پیامتان را بنویسید. پایین‌تر voicemail ها قرار دارد، اگر روی voicemail  کلیک کنید گوگل در مرکز صفحه می‌تواند پیام صوتی شما را پیاده سازی کند. البته توجه داشته باشید که دقت بالای گوگل فقط برای زبان‌های لاتین است.

آرشیو تماس‌ها

پایین‌تر آرشیو تماس‌ها قرار دارد. که تماس‌های پیشین و مراوداتتان آنجا ثبت می‌شود و آخرین بخش هم spam ها هستند. که گوگل تماس‌هایی اسپمی که نسبت به شما صورت گرفته را آنجا طبقه بندی می‌کند.

آموزش استفاده از گوگل ویس در اپلیکیشن

اگر اکثر اوقات از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید به آموزش استفاده از گوگل ویس در اپلیکیشن نیاز بیشتری دارید.همانطور که می‌دانید گوگل ویس امکان استفاده از اپ را هم برای کاربران گوگل‌ویس فراهم کرده است. شما می‌توانید پس از استفاده از گوگل ویس در گوشی خود به امکانات حاضر در نسخ ویندوز و مرورگر دسترسی داشته باشید. در ادامه نگاهی به اپ گوگل ویس خواهیم داشت.

این صفحه آغازین اپ گوگل ویس است.

صفحات تماس و پیام صوتی اپ گوگل ویس

صفحه سمت چپ صفحه‌ای است که هنگام ورود اپ با آن روبرو می‌شوید.

در پایین این صفحه بخش تماس، مخاطبین پیامک و پیام صوتی قرار دارد.

اگر روی دایره سبز رنگ کلیک کنید صفحه کلید، یا کالر پد به این صورت برای شما می‌آید.

و اگر روی voicemail در پایین سمت راست کلیک کنید به این صورت پیام‌های صوتی برای شما می‌آیند. مشابه همین برای پیامک‌ها نیز وجود دارد.

پیام‌ها در سمت راست و صفحه کلید در سمت چپ قرار دارند.

پیام‌های متنی در تصویر سمت راست دیده ‌می‌شوند و صفحه شماره گیری در سمت چپ قرار دارد.

در این بخشی که روبروی شما قرار دارد امکاناتی برای شما آماده شده است.

مثلا در قسمت Archive شما سوابق فعالیت خود را می‌بینید.

صفحه مربوط به حساب کاربری و تنظیمات

در سمت چپ تجارب حساب کاربری و در سمت راست تنظیمات اپ قرار دارند.

یا در تب Spam پیام‌ها و تماس‌های اسپم شده شما، هرزنامه‌ها آنجا قرار می‌گیرد.

اگر روی Mark all as read کلیک کنید، تمام پیام‌های خوانده نشده‌تان که دارای نوتیف هستند خوانده به حساب می‌آیند.

بخش دیگر credits است که شما برای شارژ حساب در آنجا اقدام می‌کنید

قسمت بعدی به settings تعلق دارد که در ادامه بخش‌های مربوط به آن را توضیح می‌دهیم.

تنظیمات

تنظیمات اپ گوگل ویس را در سمت راست تصویر بالا می‌بینیم.

بالای بخش تنطیمات در اپلیکیشن گوگل ویس شماره گوگل ویس شما قرار دارد. پایینتر در بخش Device & numbers تعداد دستگاه‌هایی که به این شماره وصل را گوگل ویس به شما نشان می‌دهد.

پایین‌تر دکمه کشویی forward message to email قرار دارد. با فعالسازی این دکمه کشویی پیام‌ها به طور خودکار به ایمیلتان منتقل می‌شوند.

در اپ هم گزینه Anonymous caller ID وجود دارد که از آن هم می‌توانید استفاده کنید تا شماره شما هنگام تماس روی کالر آیدی فرد تماس گیرنده نیفتد. برای این کار فقط کافیست که دکمه کشویی روبروی آن را فعال کنید.

در screen calls نام تماس گیرنده به هنگام تماس خوانده می شود و در get email alerts for missed calls. میس کال ‌ها به ایمیل شما ارسال می‌شود. ایمیلی که اعلان‌های میسکال را دریافت می‌کند همان پایین قرار دارد.

خرید شماره مجازی گوگل ویس

نکات به هنگام استفاده از گوگل ویس

اکنون به نکاتی می‌پردازیم که هنگام آموزش استفاده از گوگل ویس ضروری به نظر می‌رسند. هنگام استفاده از گوگل ویس سعی کنید از آی پی یک منطقه مشخص آمریکا استفاده کنید. به این نکته توجه کنید گوگل شماره مجازی خودش را در سرویس گوگل قبول نمی‌کند. یعنی با شماره گوگل ویس نمی‌توانید جیمیل و یوتیوب جدیدی را بسازید. فراموش نکنید تماس‌ها فقط برای آمریکا و کانادا رایگان هستند. که هزینه محاسبه تماس در گوگل ویس در آموزش استفاده از گوگل ویس در کامپیوتر و اپلیکیشن توضیح داده شد. همچنین حتما هر پنجاه روز یکبار یک تماس در حد بوق خوردن را با گوگل ویس انجام دهید.

نکاتی برای تماس بهتر

در صورتی که تماس داخل گوگل ویس بر قرار نشد نکات زیر را رعایت کنید.

  • Making and receiving calls را بر روی prefer wifi and mobile data قرار دهید.
  • در قسمت incoming calls دستگاه‌هایی را فعال کنید که به آن‌ها دسترسی دارید.
  • Screen calls را خاموش ‌کنید.
  • Do not disturb را خاموش کنید.

نکات

  • از تغییر دهنده آی.پی آمریکا استفاده کنید.
  • دسترسی لوکیشن Gps را به اپلیکیشن گوگل ویس قطع کنید.
  • اگر با اقدامات بالا مشکل شما حل نشد تماس را با نسخه وب برقرار کنید.

با رعایت این نکات در 90 درصد مواقع مشکل تماس شما حل می‌شود.

سخن آخر

شما با خرید شماره مجازی دائمی به استفاده از گوگل ویس برای مدت طولانی نیازمند هستید. به همین دلیل لازم هست که آموزش استفاده از گوگل ویس را به خوبی ببینید چون شماره مجازی دائمی است و بارها با این محیط کار خواهید کرد. به دلیل تنوع خدمات گوگل ویس و قابلیت لینک شدن با شماره‌ها و ابزار دیگری که گوگل ویس دارد آشنایی با این محیط ضروری می‌رسد.