مزایای بی شمار چت جی پی تی 4 اعم از حافظه بزرگتر، پاسخ‌های دقیق‌تر، توانایی درک تصاویر و خلاقیت بیشتر موجب شده تا برای فعالیت‌های مختلف از آن استفاده کنیم. در کنار این مزایا، وجود پلاگین های چت جی پی تی 4 است که موجب شده این هوش مصنوعی به یک ابزار همه کاره و دستیار همه فن حریف تبدیل شود. در ادامه در مورد پلاگین های chathpt4 و کاربرد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

پلاگین های چت جی پی تی 4 چیست و چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم؟

پلاگین یا افزونه‌های ChatGPT4 برنامه‌هایی هستند که به چت جی پی تی اضافه می‌شوند و قابلیت‌های این هوش مصنوعی را گسترش می‌دهند. این افزونه‌ها به بهبود و گسترش تجربه شما با چت بات کمک می‌کنند؛ تا کنون بیش از 600 پلاگین به چت جی پی تی اضافه شده که هر کدام عملکردهای مختلفی دارند. برای مثال، نوشتن یک متن عالی تا رزرو پرواز و رستوران را می‌توانید با این پلاگین‌ها انجام دهید. علاوه بر وجود این پلاگین‌ها، از طریق Explore GPTs هم می‌توانید به یکسری افزونه فوق العاده کاربردی دسترسی پیدا کنید.

آیا افزونه های ChatGPT رایگان هستند؟

اکثر افزونه های چت جی پی تی رایگان هستند اما برای این‌که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید، باید اکانت چت جی پی تی 4 داشته باشید. برای خرید اکانت چت جی پی تی، باید حساب دلاری داشته باشید و این پرداخت دلاری برای ایرانی‌ها مشکل است؛ البته لازم نیست نگران پرداخت دلاری باشید، می‌توانید از نامبرلند، اشتراک چت جی پی تی پلاس را خریداری کنید.

چگونه پلاگین‌ها را به چت جی پی تی 4 اضافه کنیم؟

  • ابتدا وارد اکانت چت‌ جی‌پی‌تی خود شوید
  • در قسمت بالا سمت راست یک منوی کوچک می‌بینید،‌ روی کلمه explore GPTs کلیک کنید
  • اینجا لیستی از پلاگین‌ها به شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید کار خود را شروع کنید!

وقتی به GPT ها برسید،‌ با این لیست روبرو می‌شوید که همه انواع جی‌پی‌تی را به دسته‌های مختلف دسته بندی کرده است. با کلیک روی هرکدام به جی‌پی‌تی‌های زیر مجموعه آن دسترسی پیدا می‌کنید. در ادامه هم ما از هر دسته،‌ چند جی‌پی‌تی مختلف را برای شما نام برده‌ایم و توضیح داده‌ایم.

معرفی پلاگین‌های Explore GPTs


همانطور که در عکس بالا میبینید، پلاگین ها در این بخش به چند دسته تقسیم شده‌اند:

  • Writing
  • Productivity
  • Research & Analysis
  • Education
  • Lifestyle
  • Programming

در بین این پلاگین‌ها، یکسری پلاگین دیگر با عنوان By ChatGPT وجود دارد که توسط تیم OpenAI ساخته شده است. (بقیه جی‌پی‌تی‌ها توسط کاربران ساخته شده‌اند.) در انتهای مقاله هم پلاگین‌های By ChatGPT را برایتان نام برده‌ایم.

معرفی پلاگین DALL·E و زیر مجموعه‌های آن

برای تبدیل ایده ها به تصاویر شگفت انگیز از پلاگین های این دسته استفاده کنید.

معرفی پلاگین Writing و زیر مجموعه‌های آن

نوشته های خود را با این ابزار، ایجاد و ویرایش کنید یا سبک آن‌ها را تغییر دهید.

Copywriter GPT :‌  این پلاگین برایتان کار مارکتینگ، برندسازی، کپی رایتینگ و نوشتن استراتژی تبلیغات انجام می‌دهد.

Automated writer: این پلاگین دستیار نویسندگی شماست و برایتان هرچیزی را که اراده کنید (از متن ایمیل گرفته تا پروژه‌های دانشگاهی و مقاله های وبلاگ‌هایتان) برایتان می‌نویسد .

CV Writer – the CV Expert:‌ این پلاگین متخصص ساخت رزومه‌های بسیار شخصی سازی شده و حرفه‌ای است که فقط کافی است فایل ورد رزومه خود را به او بدهید تا برایتان یک رزومه تخصصی بنویسد.

Write for me: محتوای مناسب و جذاب باکیفیت، ارتباط و تعداد کلمات دقیق بنویسید.

Humanizer AI: این ابزار محتوای شما را انسانی می کند تا پیشرفته ترین آشکارسازهای هوش مصنوعی را دور بزند و معنی و کیفیت محتوا را حفظ کند.

Academic Assistant Pro: در نوشتن، تفسیر، تکمیل، و بازنویسی مقالات علمی این پلاگین به شما کمک می‌کند و همچنین در زمینه نوشتن مقاله، تحقیق، یا هر موضوع دیگری که به حوزه تحصیلی مربوط است، بهترین دستیار است.

Fully SEO Optimized Article including FAQ’s: وظیفه این پلاگین، تولید مقالات بلند، کاملاً منحصربه‌فرد، خلاقانه و بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو (SEO) است.

شاید از دیدن این همه پلاگین های چت جی پی تی تعجب کرده باشید اما باید بدانید تعداد پلاگین‌های chatgpt روز به روز در حال افزایش است!

معرفی پلاگین Productivity و زیر مجموعه‌های آن

پلاگین های این دسته برای افزایش کارایی شما مفید است.

پلاگین های عملکرد در چت جی پی تی 4

Canva: ‌این پلاگین خیلی آسان و بدون زحمت هر چیزی را برایتان طراحی می کند،‌ از طراحی لوگو گرفته تا پست برای شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر.

image generator pro:‌ این پلاگین برایتان تصویر می‌سازد.

Diagrams: Show Me: نمودارها، تجسم‌های معماری، نمودارهای جریان، نقشه ذهنی، طرح‌ها و موارد دیگر را با این پلاگین ایجاد کنید. گزینه ای عالی برای کدنویسی است.

Resume: برای داشتن یک رزومه تخصصی، حتما از این پلاگین استفاده کنید.

image generator pro: یک GPT متخصص برای ساخت هر تصویری که دلتان بخواهد!

معرفی پلاگین Research & Analysis و زیر مجموعه‌های آن

به کمک این پلاگین‌ها، اطلاعات را بیابید، ارزیابی کنید، تفسیر و تجسم کنید

SciSpaceDo:‌ این پلاگین دستیار شما در تحقیق (ری‌سرچ)‌ است چراکه قادر است نتیجه ساعت ها تحقیق شما را در چند دقیقه به شما تحویل دهد.

Excel GPT:‌ قوی ترین دستیار اکسل دنیا.

Marketing: کوچ شخصی شما در حوزه مارکتینگ و بازاریابی.

Consensus: دویست میلیون مقاله دانشگاهی را از Consensus جستجو کنید، پاسخ‌های مبتنی بر علم را دریافت کنید و محتوایی را با استناد دقیق پیش‌نویس کنید.
AskYourPDF Research Assistant: تجزیه و تحلیل و تولید مراجع برای مقالات، ایجاد و تعامل با پایگاه دانش فایل های خود و بسیاری موارد دیگر با استفاده از این افزونه امکان پذیر است.

معرفی پلاگین Programming و زیر مجموعه‌های آن

با پلاگین های Programming، کد بنویسید، اشکال زدایی و تست کنید و یاد بگیرید.


CopilotCode : این پلاگین مثل یک دستیار با ۱۰ سال سابقه در کنار شماست تا حرفه‌ای‌تر و سریع‌تر کد بزنید.

Python: این یک پلاگین بسیار پیشرفته است که برای برنامه نویسان پایتون طراحی شده است.

Website Generator: با این پلاگین حرفه‌ای می‌توانید در یک ثانیه یک وب سایت بسازید! علاوه‌بر ساخت وبسایت، می‌توانید آن را طراحی کنید،‌ کد بنویسید و یک کپی هم برای خود ذخیره کنید.

Grimoire: به عنوان یک متخصص برنامه‌نویسی، در نوشتن و بهینه‌سازی کدهای کامپیوتری کمک می کند. اگر پروژه یا سوال خاصی در زمینه برنامه‌نویسی دارید، آن را مطرح کنید تا به شما کمک کند.
DesignerGPT: پلاگینی برای طراحی صفحات وب HTML بر اساس درخواست‌های شما

معرفی پلاگین Education و زیر مجموعه‌های آن

این پلاگین ها به شما کمک می کند تا ایده های جدید را کشف کنید، مهارت های موجود را دوباره مرور کنید.

Diagrams & Data: این پلاگین همه نمودارها،‌ داده‌ها و جدول‌ها را برایتان تجزیه تحلیل می‌کند.

Summarizer : این پلاگین هرچیزی را برایتان خلاصه می‌کند از ویدیوهای یوتیوب گرفته تا فایل پی‌دی‌اف، ایمیل‌ها و مقاله‌های وب و… .

Prompt Professor:‌ این پلاگین برای نوشتن پرامپت‌های مهندسی شده و حرفه‌ای است.

Machine Learning:‌ این پلاگین یک دستیار ماشین لرنینگ است که برای یادگیری عمیق (deep learning) و تمرین توسعه الگوریتم‌ها به کمکتان می‌آید.

Math Solver: حل‌کننده ریاضی پیشرفته و معلم هوش مصنوعی شما، پاسخ‌های گام به گام را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند ریاضیات و حتی همه موضوعات آکادمیک را در هر سطح آموزشی یاد بگیرید.

Video Summarizer: برای ویدیوهای YouTube: خلاصه های آموزشی را از ویدیوهای طولانی به هر زبانی ایجاد کنید.

معرفی پلاگین های Lifestyle و زیر مجموعه های آن

نکاتی در مورد سفر، تمرین، سبک، غذا و موارد دیگر را از این پلاگین دریافت کنید.

Fitness, Workout & Diet – PhD Coach: پلاگین بعدی مربی خصوصی شماست. یک مربی فیتنس و مشاور تغذیه و رژیم غذایی که در سطح دکترا آموزش دیده است.

 Therapist • Psychologist: پلاگین بعدی یک مشاور عاطفی یا به نوعی یک تراپیست است برای زمان‌هایی که نیاز به صحبت کردن و دریافت حمایت عاطفی و مشورت‌های احساسی دارید! البته دقت کنید که نمی‌توانید چنین پلاگین‌های هوش مصنوعی را جایگزین روابط واقعی انسانی کنید.

Tattoo GPT: این پلاگین برایتان تتو (خالکوبی)‌ طراحی می‌کند! کافی است به او بگویید چه چیزی در سر خود دارید تا پیشنهادهای مختلف از او بگیرید.

KAYAK – Flights, Hotels & Cars: دستیار برنامه ریزی سفر شما برای پروازها، هتل ها و اتومبیل‌هاست.

DeepGame: هر داستانی را به عنوان یک شخصیت بازی کنید. شما تصمیم می گیرید که در ادامه چه کاری انجام دهید. هوش مصنوعی برای هر مرحله یک تصویر جدید ایجاد می کند تا غوطه وری را افزایش دهد.

Astrology Birth Chart GPT: اخترشناس متخصص GPT که برای پاسخ به سؤالات به اطلاعات تولد شما نیاز دارد.
علاوه بر این موارد، پلاگین های دیگری هم وجود دارد که با ورود به چت جی پی تی 4، به لیست آن‌ها دسترسی خواهید داشت؛ همچنین توضیح کوتاهی هم در مورد هرکدام ارائه شده است.

17 تا از بهترین پلاگین‌ های چت جی پی تی 4

خود کمپانی OpenAI چند پلاگین برای چت جی‌پی‌تی ساخته که البته این پلاگین‌ها مدام آپدیت می‌شوند. در حال حاضر تعداد این پلاگین‌های چت جی پی تی ۱۷ عدد است اما ممکن است تعداد یا نوع این پلاگین‌ها در آینده تغییر کنند. شما می‌توانید از این پلاگین‌ها برای کارهای مختلفی استفاده کنید. در ادامه چند مورد را نام می‌بریم.

DALL·E

این پلاگین برای ساخت تصویر است و شما می‌توانید هر فکر و خیالی که دارید را در چند ثانیه تبدیل به یک تصویر کنید!

Planty

این پلاگین برای مراقبت از گیاهان مختلف ایجاد شده است. شما درباره گیاه خود از پلاگین Planty سوال می‌پرسید و او به شما جواب می‌دهد.

Web Browser

پلاگینی برای مرور وب و هرآنچه در اینترنت است!

The Negotiator

پلاگین مذاکره کننده که در مذاکرات مختلف به کمک شما می‌آید.

Tech Support Advisor

یک پلاگین خاص برای کمک به راه اندازی یا تعمیر دستگاه‌های مختلف (هر دستگاهی).

Sous Chef

پلاگین آشپز که دستور تهیه همه غذاها را می‌داند.

KAYAK

سایت‌های مسافرتی را جستجو می‌کند و به مسافران اطلاعات لازم در مورد پیدا کردن پرواز مناسب، هتل، کرایه ماشین و … ارائه دهد. می‌توانیم ارزان‌ترین بلیت پرواز‌های مسافرتی را با استفاده از آن پیدا کنیم.

نحوه استفاده: “به من کمک کن تا ارزان‌ترین بلیت سفر تهران به ژاپن را در روز دوشنبه پیدا کنم”

سایر پلاگین های چت جی پی تی 4

پلاگین‌های چت جی پی تی فقط به این موارد ختم نمی‌شوند و یکسری پلاگین‌های دیگه هم وجود دارد، مثل پلاگین opentable برای رزرو میز رستوران، پلاگین Expedia برای برنامه ریزی بهتر سفر و راهنمای شما در هر سفر و … البته این پلاگین‌هایی که نام بردیم در داخل ایران کاربردی نیستند و ما در این مقاله سعی کردیم پلاگین‌هایی را معرفی کنیم که برای ما ایرانی‌ها هم کاربرد داشته باشد.