این روزها صفحات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را که بالا و پایین می‌کنیم، ویدیوهای شگفت انگیزی به چشم می‌خورند که بدون شک ما را حیرت زده کردند؛ ویدیوهایی که علاوه بر جذاب بودن، متفاوت از نمونه‌هایی هستند که تا به حال داشتیم. در پشت پرده این ویدیوها قطعا هوش مصنوعی نقش داشته و همین موجب ایجاد تمایز ویدیوهای امروزی شده است. همانطور که انتظار می‌رفت، هوش مصنوعی هر روز پیشرفته‌تر و شگفتی‌های آن هم بیشتر می‌شود. طی این یکسال اخیر، موضوعاتی مانند چت‌بات‌های هوشمند ChatGPT، ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس مثل میدجرنی و Dall-e3 و ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی ترند بوده و الان هم نوبت رسیده به ساخت ویدیو با هوش مصنوعی! در این مقاله قصد داریم بهترین سایت های ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را معرفی کنیم؛ پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

از کدام هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو استفاده کنم؟

ابزارهای زیادی برای ساخت ویدیو وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها باید حرفه‌ای باشید؛ اگر هم حرفه‌ای و متخصص کار باشید، قطعا زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اما برخی ابزارهای هوش مصنوعی به مهارت خاصی نیاز ندارند و در کمترین زمان ممکن به شما یک ویدیو حرفه‌ای تحویل می‌دهند.

به طور کلی برای ساخت کلیپ با هوش مصنوعی، 3 دسته ابزار وجود دارد:

  1. دسته اول ابزارهایی که متن را به ویدیو تبدیل می‌کنند؛ بدین صورت که کاراکترهای مشخصی دارند و متن را با صداهای مختلف می‌خوانند یا مانند هوش مصنوعی pika بر اساس متن تصویر سازی می‌کنند.
  2. دسته دوم هم ابزارهایی هستند که عکس و فریم‌های مختلفی را به یک ویدیو یا موشن جذاب تبدیل می‌کنند.
  3. دسته سوم هم ویدیو را به ویدیو تبدیل می‌کنند. در این حالت ممکن است صدای فرد دیگری جایگزین صدای اصلی شود یا کاراکتر تغییر کند.

12 ابزار ساخت کلیپ با هوش مصنوعی

اگر سوال شما هم این است که “چگونه با هوش مصنوعی ویدیو بسازیم” در اینجا بهترین ابزارها را معرفی خواهیم کرد:

Pika lab، جدیدترین ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تا این لحظه،Pika lab  جدیدترین ابزار ساخت ویدئو با هوش مصنوعی است که تبدیل متن به ویدئو (Text-to-Video)، تبدیل تصویر به ویدئو (Image-to-Video) و تبدیل ویدئو به ویدئو قابلیت‌هایی است که این هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. این هوش مصنوعی به شما در ساخت ویدیو و همچنین ویرایش آن، گسترش ابعاد ویدیو، تغییر عناصر محتوا، شخصیت‌ها و محیط کمک می‌کند. اگر به دنبال یک ابزار برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی با گوشی هستید، می‌توانید از pika استفاده کنید؛ خبر خوب اینکه هوش مصنوعی پیکا اکنون در دسترس همه است و می‌توانید از طریق دیسکورد یا کلیک بر روی pika.lab  از آن استفاده کنید.

ساخت ویدیو با پیکا

کار کردن با آن هم بسیار ساده است، فقط کافیست پرامپت متنی خود را وارد کنید و کمی منتظر بمانید تا جنریت ویدیو شما انجام شود. طبق تست انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که طول ویدیوهای پیکا به 3 ثانیه می رسد.

Runway، بهترین هوش مصنوعی ساخت ویدیو

Runway یکی از بهترین ابزارهای ساخت ویدئو با هوش مصنوعی است که رویای تولید ویدیو با متن را محقق کرد. Runway این امکان را به شما می‌دهد هر آنچه که در ذهن دارید، در قالب متن توصیف و یک ویدیوی باکیفیت دریافت کنید. این هوش مصنوعی قابلیت های هیجان انگیز زیادی دارد؛ مثلا می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف ویرایش و فقط با تایپ درخواست خود در کادر متن، روی ویدیوی تولیدی ویرایش انجام دهید.

هوش مصنوعی ویدیو ساز Runway یکی از ابزارهای خوب برای ایجاد  محتوای آموزشی، بازاریابی و تبلیغاتی است. استفاده از این ابزار آسان است و می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید که البته توکن رایگانی را در اختیار شما می‌گذارد.

Runway از یک ابزار جذاب به نام «Motion Brush» رونمایی کرده که در هوش مصنوعی مولد Gen-2وجود دارد و به راحتی می‌تواند تصاویر را متحرک کند.

Stable Video Diffusion، قوی ترین ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

یکی از قوی‌ترین ابزارهای ساخت فیلم با هوش مصنوعی، Stable Video Diffusion است که با دستورات متنی، برای شما یک ویدیو حرفه‌ای تولید می‌کند. Stable Diffusion یک ابزار هوش مصنوعی برای تولید تصویر بود که در آپدیت‌های بعدی به تولید ویدیو هم مجهز شد.

کیفیت ویدیوهای تولیدی با این هوش مصنوعی از ویدیوهای تولیدی هوش مصنوعی Runway و Pika labs بالاتر است. Stable Diffusion عکس را به عنوان ورودی دریافت می‌کند و بعد با متحرک کردن آن، ویدیو تولید می‌کند. ویدیوهای تولیدی رزولوشن 1024 در 576 پیکسل و فریم ریتی بین 3 تا 30 فریم بر ثانیه دارند. هوش مصنوعی SVD 2 مدل دارد که مدل معمولی 14 فریم و مدل SVD-XT توانایی تولید 25 فریم را دارد.

قبل از اینکه مابقی ابزارهای هوش مصنوعی را معرفی کنیم، می‌خواهیم ابتدا یک اپلیکیشن معرفی کنیم که با گوشی های اندروید و iOS می توانید ویدیوهای ترند بسازید.

با این اپلیکیشن می‌توانید ویدیوهای رئال خود را به ویدیوهای کارتنی و انیمیشنی تبدیل کنید. برای دانلود آن هم از پلی استور و گوگل پلی اقدام کنید.

InVideo، راحت ترین هوش مصنوعی ساخت ویدیو

یکی از ابزارهای ساخت کلیپ با هوش مصنوعی InVideo است که متن را به یک ویدیو حرفه‌ای تبدیل می‌کند. این ابزار شامل 5000 قالب‌ ویدیویی است که به صورت حرفه‌ای طراحی شده‌اند و می‌توانند ظرف مدت چند دقیقه یک ویدیو باکیفیت تولید کنند. شیوه کار کردن با InVideo فوق‌العاده راحت است، فقط کافیست قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. خبر خوب اینکه، می‌توانید قالب را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی کنید. با این هوش مصنوعی می‌توانید ویدیوهای مختلفی مانند میم‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی، کنفرانس‌ها، نمایش اسلاید و موارد دیگر را بسازید. برای ساخت ویدیو با این ابزار کافیست متن مورد نظر خود را وارد کنید، تا InVideo بعد از چند دقیقه ویدیو شما را تحویل دهد.

بعد از آماده شدن ویدیو، می‌توانید آن را در 3 اندازه مختلف برای دسکتاپ، تبلت و گوشی هوشمند با فرمت‌های Wide (16:9)، مربع (۱:۱) و Vertical (9:16) دانلود کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام آپلود کنید.

Synthesia، مناسب ترین هوش مصنوعی ساخت ویدیو بدون چهره

Synthesia ابزار دیگری برای ساخت فیلم با هوش مصنوعی است و از 50 زبان پشتیبانی می‌کند. اگر صاحب کسب و کار هستید و پیج فروشگاهی و یا تبلیغاتی دارید و بلاگر ندارید، این هوش مصنوعی گزینه خوبی است؛ چون بدون نیازی به هیچ دوربین، میکروفون و چهره واقعی، یک ویدیو حرفه‌ای خواهید داشت. برای ساخت ویدیو با این ابزار کافیست اسکریپت مورد نظر خود را تایپ کنید تا ویدیو بر اساس متن نوشته در عرض چند دقیقه آماده شود.

برای استفاده از این ویدیو فقط کافیست یک حساب کاربری در سایت Synthesia بسازید و از بین 40 آواتار مختلف، یکی را انتخاب کنید یا بر اساس نیاز خود سفارشی سازی کنید. امکان جالب دیگری که این ابزار ساخت کلیپ با هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد این است که به ویدیوی خود موسیقی اضافه کنید. تصاویر موردنظر خود را به عنوان پس زمینه ویدیو آپلود کنید و موسیقی موردنظر را انتخاب کنید. قابلیت ترجمه به زبان‌های مختلف هم وجود دارد. برای دانلود ویدیو هم لینک آن به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

VEED.IO، ابزار ساخت ویدیو بدون آموزش

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی VEED.IO نمونه دیگری از ابزارهایی است که برای ساخت ویدیو بدون هیچ آموزش یا تجربه‌ای کاربرد دارد. رابط کاربری ساده این ابزار باعث شده کاربران به راحتی بتوانند نیاز خود را اعمال کنند و یک ویدیو حرفه‌ای تحویل بگیرند. سفارشی‌سازی متن، رنگ‌ها، فونت‌ها، موسیقی و موارد دیگر از آن‌ها برای ایجاد ویدیوهای تأثیرگذار و حرفه‌ای از جمله امکاناتی است که این هوش مصنوعی دارد. بعد از اینکه ویدیو مورد نظر شما آماده شد می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این سرویس فقط کافیست وارد سایت  Veed.io شوید؛ برخلاف سایت‌های دیگر نیازی به ثبتنام کردن نیست. نکته قابل تذکر در مورد این وبسایت این است که درکنار ویدیوهای رایگان واترمارک وجود دارد و نهایت حجم ویدیوها باید 250 مگابایت باشد. برای اینکه ویدیوها را با کیفیت HD داشته باشید و واترمارک را از ویدیوها بردارید، لازم است حق اشتراک این سرویس را تهیه کنید که هزینه آن 12 دلار در سال است.

Lumen5، گزینه خوب برای معرفی برند

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Lumen5 برای بازاریابی و معرفی برند گزینه خوبی است. این هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند با چند کلیک یک استوری تعاملی ایجاد کنید. Lumen5 به طور خودکار با استفاده از کانال RSS پست شما را به ویدیو تبدیل می‌کند. کار کردن با این ابزار بسیار ساده است و فقط باید یک اسکریپت وارد کنید تا Lumen5 مابقی کارها را انجام دهد. پس زمینه ویدیوی شما دقیقا با متنی که وارد کردید مطابقت دارد و بر اساس آن طراحی شده است.

ثبتنام کردن در آن بسیار ساده است و فقط باید به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید. این هوش مصنوعی شامل یک کتابخانه است که شامل میلیون‌ها فایل رسانه‌ای رایگان است و قابلیت سفارشی کردن ویدیوها را دارد.

Pictory، ابزار رایگان برای ساخت ویدیو

با Pictory می‌توانید محتواهای متنی و ویدیوهای طولانی را به ویدیوهای کوتاه و قابل اشتراک گذاری در رسانه‌ها تبدیل کنید. با ایجاد یک حساب کاربری رایگان، می‌توانید متن خود را در آن قرار دهید تا آن را به یک استوری کوتاه و جذاب تبدیل کند. این ویدیوها قابلیت اشتراک در شبکه های اجتماعی را دارد.

Designs.ai، سریع ترین ابزار ساخت ویدیو با AI

Designs.ai ابزاری برای ساخت کلیپ با هوش مصنوعی است که در کوتاهترین زمان ممکن برای شما یک ویدیو حرفه‌ای تولید خواهد کرد. برای استفاده از این وبسایت، بعد از ایجاد حساب کاربری، متن خود را آپلود و سپس زبان موردنظر را آپلود کنید. همچنین می‌توانید صدا هم انتخاب کنید. این ابزار از 20 زبان روز دنیا پشتیبانی می‌کند که موجب شده ویژگی‌های آن تکمیل شود و برای ترجمه هم کارآمد باشد.

از جمله ویژگی‌هایی که از ابزار در اختیار شما می‌گذارد، قابلیت تغییر اندازه ویدیوها است که اشتراک گذاری ویدیو در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک را راحت می‌کند. از این رو بیشترین بهره‌وری را نصیب شما خواهد کرد. ویژگی دیگری که باعث شده Designs.ai به یک ابزار کاملا حرفه‌ای تبدیل شود این است که به شما در ساخت لوگو و صداگذاری های مختلف کمک می‌کند.

Deepbrain Ai، هوش مصنوعی عالی برای ساخت ویدیو

Deepbrain Ai یک تکنولوژی عالی برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی است؛ کار با آن آسان است و به سرعت برای شما ویدیو می‌سازد. با این ابزار می‌توانید اسکریپت خود را وارد کنید تا با به کارگیری ویژگی Text-to-Speech به سرعت ویدیوی هوش مصنوعی را در کمتر از 5 دقیقه تولید کند.

Deepbrain Ai با هدف صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها برای ساخت ویدیو طراحی شده است و امکان سفارشی سازی یک آواتار را هم دارد که برای کسب و کارها فوق‌العاده است.

Colossyan، ابزاری برای ساخت ویدیو باکیفیت بالا

در کنار چندین ابزاری که برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی معرفی کردیم، Colossyan هم گزینه خوبی است. ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که به شما در ساخت یک ویدیو با کیفیت بالا کمک می‌کند. در کنار ساخت ویدیو، قابلیت اضافه کردن زیرنویس به ویدیو هم دارد که موجب بهتر دیده شدن محتوا می‎‌شود. این هوش مصنوعی از لهجه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که در نهایت ویدیو را برای شما متفاوت تر خواهد کرد. قابلیت ترجمه خودکار نیز این هوش مصنوعی را جذاب تر کرده است.

HeyGen، تولید آواتار سفارشی

HeyGen ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو است که با آن می‌توانید یک ویدیو حرفه‌ای تولید کنید. این هوش مصنوعی این امکان را به شما می‌دهد که آواتار سفارشی بسازید و از 300 صدای مختلف از بین 40 زبان محبوب صدای مورد نظر را برای آواتار انتخاب کنید.

در بین این ابزارهای هوش مصنوعی ویدئوساز که در رقابت تنگاتنگی با هم هستند، 2 غول بزرگ هوش مصنوعی، یعنی میدجرنی و لئوناردو، اعلام کرده اند که به زودی نسخه های ویدیویی خود را عرضه خواهند کرد.

کدام ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را انتخاب کنم؟

در این بلاگ سعی کردیم بهترین ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را معرفی کنیم؛ ممکن است بعضی از این شرکت های سازنده، امکان ساخت ویدیو را به شما بدهند اما برای دانلود لازم باشد، اشتراک تهیه کنید. سه ابزار Stable Video Diffusion، Runway و Pika lab بهترین ابزارهای ساخت فیلم با هوش مصنوعی هستند که قابلیت های زیادی را هم در اختیار شما قرار می‌دهند و دنیای هوش مصنوعی را متحول کرده اند.