با پیشرفت روزافزون علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ما هر روز معجزه‌ی جدیدی از دنیای کامپیوتر می‌بینیم. ساخت عکس با هوش مصنوعی و تبدیل آن به عصر هنری یا گرافیکی یکی از سرویس‌های محبوب هوش مصنوعی است. شما با وارد کردن چند متن ساده می‌توانید یک لوگو، عکس یا در آینده نزدیک انیمیشن تولید کنید. یکی از سرویس‌های محبوب در تولید عکس از متن ساده به وسیله هوش مصنوعی میدجورنی midjourney است. در ادامه ویژگی‌های این سرویس محبوب را توضیح می‌دهیم.

عناوین مقاله

میدجورنی چیست؟

میدجورنی یکی از سرویس‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی است. به دلیل اینکه این سرویس زودتر از سایر سرویس‌های هوش مصنوعی به مخاطبان ایرانی معرفی شد. در ایران با محبوبیت زیادی روبرو شد. اما میدجورنی تنها راه ساخت عکس با هوش مصنوعی نیست و رقبای دیگری هم دارد.

در حال حاضر midjourney با رقیب قدرتمندی روبرو شده است. OpenAI یکی از این رقباست. ساخت عکس با DALL E  که یکی از سرویس های اوپن ای ای است کارهای مشابه میدجورنی انجام می‌دهد. اما این که کدامیک بهتر هستند موضوع دیگری است.

میدجورنی یکی از خدمات شبکه اجتماعی دیسکورد است. اما بسیاری از کاربران دیسکورد از وجود چنین ربات محبوب و پیشرفته‌ای در این برنامه خبر ندارند. دیسکورد در کشور ما به عنوان اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی محبوب گیمرها و تریدرها  شناخته می‌شود. کار با میدجورنی در دیسکورد به این صورت است که شما گروه‌های ساخت عکس را پیدا می‌کنید و وارد آن می‌شوید متن مورد نظر خود را وارد می‌کنید و عکس خود را تحویل می‌گیرید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

راه دسترسی به میدجورنی

برای اینکه با میدجورنی کار کنید ابتدا باید در دیسکورد ثبت نام کنید. برای ثبت نام در دیسکورد به خرید شماره مجازی دیسکورد نیاز خواهید داشت. پس از خرید شماره مجازی از نامبرلند اقدام به احراز هویت از طریق جیمیل و شماره مجازی موبایل می‌کنید. به محض ورود به دیسکورد می‌توانید استفاده از سرویس مجازی آن را فعال کنید.

برای ثبت نام در دیسکورد وارد قسمت login شوید و پس از ورود از قسمت پایین login روی گزینه register کلیک کنید. اطلاعاتی نظیر تاریخ تولد، ایمیل، یوزرنیم و پسورد معتبر خود را وارد کنید. از آنجا که دیسکورد ایران را تحریم کرده است بهتر است از یک ایمیل غیر ایرانی و شماره غیر ایرانی استفاده کنید. چون طبق تجربه کاربران دیسکورد، دیسکورد حساب‌های وریفای شده با شماره موبایل ایران را بسته و دیگر به ایمیل‌های ایرانی ایمیل فعالسازی ارسال نمی‌کند. برای ساخت ایمیل غیر ایرانی مقاله ساخت جیمیل با شماره مجازی را بخوانید.

پس از ثبت نام در دیسکورد  midjourney را به کار بیاندازید.

خرید اکانت میدجورنی

راه انداختن میدجورنی در دیسکورد

از قسمت جستجو یا search  دیسکورد وارد صفحات newbie شوید. Newbie ها همان بستری هستند که میدجورنی در آن اقدام به فعالیت می‌کند. در دیسکورد صفحات newbie زیادی وجود دارند. کافیست شما به یکی از آنها وارد شوید. اگر قصد دارید که توسط midjourney عکسی را generate کنید. در داخل چت باکس کانال newbie عبارت /imagine را تایپ کنید. به محض وارد کردن کاراکتر / خود دیسکورد برای شما گزینه‌هایی می‌آورد در مرحله اول استفاده از /imagine  را به شما توضیح می‌دهیم.

ساخت عکس با midjourney

پس از وارد کردن /imagine محدوده سیاه رنگی جهت تایپ مطلب در چت باکس شما باز می‌شود. این صفحه به صفحه prompt معروف است. در واقع اینجا جایی است که متن خلاقانه‌ای که در ذهن شماست را وارد می‌کنید و هوش مصنوعی به شما عکس می‌دهد.

همانطور که می‌بینید در صفحات newbie شما تنها نیستید و کاربران دیگر به ساخت عکس اقدام می‌کنند. شما در این صفحه تمام چت‌ها و prompt های دیگران و حتی عکس‌هایی که تولید می‌کنند را میبینید. همین اتفاقات برای عکس تولید شده از سوی شما هم می‌افتد.

پس از آنکه prompt خود را وارد کردید دکمه Enter را بزنید. می‌بینید که صفحه newbie با ذکر نام کاربری شما اعلام می‌کند که در حال پردازش تصویر شما است. در حالی که صفحه تصویر شما را پردازش می‌کند. عکس‌ها و پیام‌های دیگران هم لود می‌شود. با توجه به سرعت اینترنتتان پس از مدت زمانی عکس لود می‌شود.

اکنون موفق به ساخت عکس با میدجورنی شده اید. اما می‌توانید مقداری اصلاحات در عکس انجام دهید.

نمونه عکس ساخته شده با میدجورنی، می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید.
اگر روی دکمه های U کلیک کنید میدجورنی عکس مربوط به آن عدد را برای شما لود می‌کند و اگر روی V ها کلیک کنید انواع مشابه همان عکس برایتان می‌آید.

در پایین عکس عبارات u1 u2 u3 u4 وجود دارند. و ردیف پایین‌ترش عبارت‌های v1,v2,v3,v4 قرار دارند. در واقع Vمخفف variation است.

استفاده از variation

پس از تولید عکس می‌توانید تغییرات در آن ایجاد کنید. V1 به عکس اول تعلق دارد ، v2 به عکس دوم و …

ممکن است شما از نتایج به دست آمده راضی نباشید. اما احساس کنید که یکی از تصاویر به تصویر مدنظر شما نزدیک‌تر است. شما روی variation همان عکس کلیک کنید. آنگاه میدجورنی برای شما تصاویر مشابهی می‌آورد. این تصاویر هم 4 عدد هستند. دوباره شما می‌توانید از variation عکس های بعدی استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. دقت کنید variation ها هم مثل تولید عکس می‌مانند و شارژ کم می‌کنند.

ترکیب دو تصویر در دیسکورد

وقتی به هنگام استفاده از midjourney کاراکتر اسلش /  را بزنید. به جز imagine گزینه‌های دیگری پیش روی شما می‌آیند. یکی از این گزینه‌ها blend است. شما با استفاده از blend می‌توانید دو عکس را با هم ترکیب کنید. وقتی گزینه blend را بزنید صفحه‌ای باز می‌شوید، در صفحه حداقل باید دو عکس را آپلود کنید. اما می‌توانید تا پنج عکس را برای ترکیب کردن به کار بگیرد. آنگاه میدجورنی تلفیقی از این تصاویر به شما می‌دهد.

ترکیب عکس در میدجورنی
دو الی پنج عکس را می‌توانید آپلود کنید.
تلفیق عکس‌های آپلود شده
هوش مصنوعی با استفاده از عکس‌های دریافتی تصویر جدیدی به شما می‌دهد.

امکانات دیگر midjourney

شما در این newbie ها می‌توانید چت متنی هم بکنید، فقط کافیست که /ask را بزنید. امکاناتی نظیر لایک عکس دیگران، و واکنش به تصویر ساخته شده توسط میدجورنی از طریق emoji فراهم است. شما با استفاده از این امکانات می‌توانید عکس‌های دیگران را تحسین کنید و یا نقد کنید و میدجورنی هم از این طریق بازتاب عکس شما را در خواهد یافت.

واکنش به عکس‌های ساخته شده خود و دیگران در میدجورنی
از طریق emoji احساس خود از عکس را به اطلاع ربات برسانید.

ذخیره کردن عکس با میدجورنی

پس از ساخت عکس با میدجورنی می‌توانید این تصاویر را ذخیره کنید. اما اگر روی ذخیره تصاویر بزنید هر چهار عکس را ذخیره می‌کند. اگر می‌خواهید به عنوان مثال عکس یک را ذخیره کنید. می‌توانید روی گزینه u1 کلیک کنید و پس از کلیک روی این گزینه کمی پایینتر عکس یک برای شما می‌آید. این عکس‌ها با نام prompt یا با نام کاربری شما در دیسکورد شما ذخیره می‌شود.

هزینه کار با میدجورنی

سوالی که  بسیاری از کاربران پس از آشنایی با میدجورنی می‌پرسند این است که هزینه آن به چه صورت است. پس از ثبت نام در دیسکورد میدجورنی به شما اجازه ساخت 25 عکس را به طور رایگان می‌دهند. اما در صورت پرداخت هزینه عضویت ماهانه می‌توانید مجوز ساخت 200 عکس به بالا را بگیرید.

هزینه تولید عکس با میدجورنی از openai کمتر است. در میدجورنی می‌توانید با ده دلار 200 عکس بسازید در حالی که DALL E با 15 دلار 125 عکس برای شما فراهم می‌کند.

هزینه تولید عکس با میدجورنی ارزان‌تر است

شما در صورت افزایش هزینه به مقدار 20 دلار می‌توانید با ربات چت شخصی کنید و اگر سی دلار خرج کنید می‌توانید ماهانه 15 ساعت زمان برای پردازش گرافیکی نا محدود از نظر تعداد به دست آورید.

گزینه‌های دیگر برای جایگزینی میدجورنی

شرکت گوگل هم به زودی وارد بازار ساخت عکس از طریق هوش مصنوعی می‌شود، سرویسی که قرار است برای گوگل این کار را انجام دهد. سرویس google imagen است. اما هوش مصنوعی openai از طریق DALL-E اقدام مشابهی انجام می‌دهد. همه اینها مزایا و معایبی دارند که در مقاله دیگری به آن خواهیم پرداخت.

سخن آخر

دیگر با هوش مصنوعی نیاز شما به کار با گرافیست کم می‌شود نیاز خود را با صرف هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام دهید. حتی می‌توانید با میدجورنی به ساخت و فروش آثار هنری هم بپردازید. می‌توانید تصویر خودتان را به صورتی که می‌خواهید تغییر دهید یا اینکه صفحه اول سایتتان را در همین میدجورنی یا DALL E  طراحی کنید. ثبت نام در دیسکورد و اوپن ای آی از طریق شماره مجازی نامبرلند و ایمیل معتبر این کار را بسیار برای شما ساده می‌کند.