برای ایجاد حساب جیمیل همیشه رمزهای پیچیده و سخت مورد تایید واقع می‌شوند. چراکه افراد سودجو و هکرها به‌سختی می‌توانند این رمز‌ها را پیدا کنند. در واقع ممکن است برای حساب جیمیل شما اتفاق‌های متعددی رخ دهد که یکی از آن‌ها فراموشی رمزعبور جیمیل است.

از آنجایی که جیمیل راه ارتباطی مهمی است، فراموشی رمز عبور آن ممکن است مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. با این وجود نیازی نیست نگران باشید؛ چراکه برای بازیابی رمزعبور، گوگل گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند جیمیل خود را بازیابی کنند. در ادامه روش‌های کاربردی بازیابی رمز جیمیل را همراه با آموزش تصویری خواهیم گفت با ما همراه باشید.

انواع روش های بازیابی رمز جیمیل

برای بازیابی رمز جیمیل چند روش کاربردی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. در واقع زمانی‌که اکانت جیمیل را می‌سازید، تغییر در تنظیمات مسئله مهمی است که باید در نظر داشته باشید. بعد از این‌که اقدام به ساخت جیمیل در گوگل کردید در قسمت پایین تنظیمات شخصی باید گزینه مربوط به تنظیمات ریکاوری و تغییر پسورد را انتخاب کنید. در ادامه صفحه‌ای باز می‌شود که چندین بخش مختلف دارد و در بخش اول شما می‌توانید به‌عنوان پشتیبان، ایمیل دیگری را وارد کنید.

این کار برای زمانی‌که رمزعبورتان را فراموش کرده‌اید بسیار مهم و کاربردی است و جهت بازیابی جیمیل استفاده می‌شود. بخش بعدی نیز به شماره تلفن مربوط است که زمان ساخت جیمیل آن را وارد کرده‌اید. به‌طوری‌که با شماره تلفن می‌توانید جیمیل خودتان را بازیابی کنید. در نهایت برای انتخاب رمزعبور جیمیل سعی کنید از پسوردهایی استفاده کنید که رویداد مهمی را یادآوری کنند و بتوانید آن‌ها را به‌خوبی به خاطر بسپارید. در ادامه روش‌های موثر باز یابی جیمیل را خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: google authenticator چیست

بازیابی گذرواژه جیمیل با ایمیل ریکاوری

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بازیابی گذرواژه جیمیل در زمان فراموشی آن، استفاده از ایمیل ریکاوری است. در واقع زمان ساخت اکانت آدرس ایمیلی که به‌عنوان پشتیبان وارد می‌کنید، اکانت‌ جیمیل‌تان را بازنشانی می‌کند. برای باز یابی جیمیل از طریق ایمیل ریکاوری مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به صفحه جیمیل وارد شوید و آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید و در نهایت گزینه Next را بزنید.
  • در مرحله بعد گزینه Forgot Password را که در سمت چپ می‌بینید، بزنید. البته ممکن است باتوجه به مدل دستگاه شرایط کمی متفاوت باشد.
  • در صفحه بعد باید آخرین رمزعبور حساب‌تان را وارد کنید و در قسمت Enter last password رمز را وارد کنید.
  • اگر آخرین پسوردتان را فراموش کرده‌اید، می‌توانید یکی از پسوردهای قبلی( جدیدترین ) را وارد کنید.
  • حالا به قسمت صندوق ورودی ایمیل خود مراجعه کنید تا ببینید آیا کد شش رقمی گوگل ارسال شده یا خیر.
  • نکته مهم این‌که باید حتما ایمیل ریکاوری را از قبل به حساب گوگل‌تان اضافه کرده باشید تا بتوانید جیمیل را بازنشانی کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید رمزعبور را بازیابی کنید و باید روش‌های دیگر را امتحان نمایید.
  • کد شش رقمی که در ایمیل ریکاوری دریافت کرده‌اید را در قسمت Enter code وارد کرده و در نهایت گزینه Next را بزنید.
  • اگر کد وارده صحیح باشد، می‌توانید به‌راحتی رمز جیمیل‌تان را تغییر دهید و با رمز جدید وارد اکانت شوید.

بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن

زمانی‌که اقدام به ساخت اکانت جیمیل می‌کنید لازم است شماره تماس‌تان را وارد نمایید. این کار به این خاطر است که اگر حساب جیمیل‌تان پرید بتوانید با استفاده از شماره تلفن خود آن را برگردانید. در ادامه طبق مراحلی که گفته شده پیش بروید تا جیمیل‌تان بازیابی شود.

  1. ابتدا به صفحه Google Account وارد شوید.
  • روی گزینه Security کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.
  • سپس گزینه Recovery phone را انتخاب کنید و شماره خودتان را ویرایش، عوض یا حذف کنید.
  • حالا کد باز یابی جیمیل برای‌تان پیامک می‌شود و می‌توانید وارد حساب‌تان شوید.

بازیابی گذرواژه جیمیل فراموش شده بدون شماره تلفن

  1. در مرحله اول باید ایمیل‌تان را وارد نمایید.
  • در مرحله آخر رمزعبوری که از اکانت‌تان به خاطر دارید را وارد کنید. رمزعبور حتما نباید جدید باشد، بلکه می‌تواند مربوط به گذشته باشد.
  • اگر آخرین رمزعبورتان را درست وارد کنید، گوگل از طریق ایمیلی که به‌عنوان پشتیبان وارد کرده‌اید متوجه می‌شود که شما خودتان هستید و‌ صفحه‌ای جهت وارد کردن رمزعبور نمایش داده می‌شود. سعی کنید رمز جدید را به‌خاطر بسپارید تا در فرآیند بازیابی مشکل رخ ندهد.
  • اگر رمزعبور جیمیل‌تان را به یاد ندارید، برای بازیابی آن باید روی گزینه روش دیگری را امتحان کنید بزنید.
  • در این صورت گوگل درخواست می‌کند ایمیل پشتیبانی را وارد کنید. برای راهنمایی ابتدا و انتهای ایمیل نمایش داده می‌شود که باید آن را به‌طور کامل وارد کرده و از این مرحله عبور کنید.
  • در نهایت کد راستی آزمایی به آدرس ایمیل پشتیبان شما ارسال می‌گردد و شما باید آن را وارد کرده و رمزعبوری جدیدی برای جیمیل خودتان انتخاب کنید.

بازیابی رمز جیمیل با پیامک

روش کاربردی دیگر برای بازیابی گذرواژه جیمیل، بازنشانی آن از طریق پیامک است. برای این روش باید ابتدا وارد جیمیل شده و مراحل گفته شده را دنبال کنید.

  1. ابتدا روی گزینه Forget password کلیک کنید.
  • رمزعبوری که به نظرتان آخرین رمز بوده را در کادری که نمایش داده می‌شود وارد کنید و گزینه Next را بزنید.
  • شماره تلفنی که در زمان ایجاد حساب ثبت کرده‌اید را تایید کنید تا کدی برای شما ارسال گردد.
  • کد دریافتی جدید را وارد نمایید.
  • وارد صفحه جدید که شدید، می‌توانید برای جیمیل خود رمزعبور جدیدی انتخاب نمایید.

مراحل این روش مانند روش بازیابی جیمیل با شماره تلفن است.

نتیجه گیری

گاهی اتفاقات مختلف سبب فراموشی و ازبین رفتن حساب کاربری جیمیل می‌شوند. گاهی داشتن رمزعبورهای پیچیده و زیاد دلیل این امر هستند. در واقع فراموشی رمزعبور و پاک شدن اکانت جیمیل برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کند و گاهی سبب ازبین رفتن اطلاعات مهم کاربر می‌شود. در این مطلب سعی کردیم روش‌های مختلف بازیابی رمز جیمیل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به تغییر رمز جیمیل خودتان بپردازید و در این باره مشکلی نداشته باشید.