پلتفرم لینکدین فضای خوبی را برای رشد فردی و حرفه‌ای شما فراهم می کند. شما در لینکدین می‌توانید با افراد مهمی (مثل کارفرمایان، مدیران، مشتریان و..) آشنا شوید و به سبب این آشنایی پیشرفت کنید. اما این رشد و پیشرفت چند پیش‌شرط مهم دارد و یکی از آن‌ها،‌ تولید محتوای اصولی در لینکدین است. در این مقاله نامبرلند به راه و رسم، بایدها و نبایدهای تولید محتوا در لینکدین می‌پردازیم و به شما 9 ایده جذاب برای پست گذاشتن در لینکدین می‌دهیم!

تولید محتوا در لینکدین را چگونه شروع کنیم؟

اگر به تازگی به لینکدین پیوسته‌اید،‌ یا مدت‌هاست در لینکدین حضور دارید اما هنوز پستی نگذاشته‌اید،‌ احتمالا مهم‌ترین دغدغه ذهنی شما این باشد که «برای تولید محتوا در لینکدین از کجا شروع کنم؟‌».

 اولین پست شما می‌تواند یک پست کوتاه درباره خودتان باشد که خود را به جامعه لینکدین معرفی می‌کنید. سپس به تدریج و طبق یک تقویم منظم،‌ به مرور پست‌های دیگر بگذارید. راز اصلی پست گذاری در لینکدین این است که دچار وسواس، کمالگرایی یا اضطراب نشوید و به خودتان اجازه دهید، تجربه کنید. شاید چند پست اول شما حرفه‌ای نباشد یا بازخورد نگیرد اما متوقف نشوید و ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

چه نوع محتواهایی را می‌توان در لینکدین منتشر کرد؟

پاسخ کوتاه این است که «تقریبا همه نوع محتوای مرتبط به کار»‌ را می‌توان در لینکدین منتشر کرد به شرط آن‌که حرفی برای گفتن داشته باشد. برای تولید محتوا در لینکدین، در درجه اول، همیشه ایده یا یک نقطه نظر اهمیت دارد و بعد اینکه چه قالب محتوایی و چه نوع پستی برای انتشار این ایده انتخاب کنید، در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

بهترین نوع محتوا برای انتشار در لینکدین، محتوایی است که چیزی به خواننده شما اضافه کند و برای شما تعامل بیاورد. پس از اینکه ایده خود را پیدا کردید می‌توانید در قالب‌های زیر پست بگذارید:

انواع محتوا در لینکدین

شروع طوفانی تولید محتوا در لینکدین با 9 ایده جذاب

اگر در لینکدین چرخی بزنید احتمالا پست‌های مختلفی می‌بینید،‌ از مطالب ساده و تکراری و حوصله سربر مشابه پست‌های اینستاگرامی مثل «امروز روز دلگیری است و من دلتنگم» که به نظر می‌رسد یک کاربر غیرحرفه‌ای پشت اکانت قرار دارد! اگر دوست دارید چنین اشتباهاتی نکنید و در عوض محتوای شما جذاب باشد و در لینکدین دیده شود، در ادامه 9 ایده جذاب برایتان نام می‌بریم.

توضیحات درباره کار (یا پروژه‌ای)‌ که مشغولش هستید

شاید بتوان گفت اولین و بهترین ایده‌ای که برای تولید محتوا در لینکدین وجود دارد،‌ صحبت درباره موضوع کار و پروژه‌ای است که اکنون مشغولش هستید! اگر در یک شرکت کار می‌کنید،‌ یا به صورت دورکاری و پروژه‌ای مشغول کار هستید حتما درباره مسائل مربوط به کارتان در لینکدین بنویسید.

لازم نیست اطلاعات خاص و جزیی از پروژه خود را منتشر کنید (حتی توصیه می‌شود نام پروژه را هم ذکر نکنید)‌ بلکه می توانید تجربه‌های شخصی خود را به اشتراک بگذارید، درباره نرم افزارهایی که استفاده می‌کنید،‌ چالش‌هایی که با آن روبرو هستید،‌ نکاتی که از این پروژه آموخته‌اید و … در لینکدین پست بگذارید. حتی اگر درحال حاضر کار نمی‌کنید و دانشجو هستید هم می‌توانید درباره پروژه‌های دانشجویی بنویسید! چنین پست‌هایی شما را پرتلاش و اهل کار نشان می‌دهد.

طبق گزارش یک سایت انگلیسی، این پست ها بهترین عملکرد را داشتند:

پست‌های «چگونگی» و پست‌های دارای فهرست‌بندی ( بالت وار)

پست هایی با عناوین کوتاه از 40 تا 49 کاراکتر

محتوای طولانی (1900-2000 کلمه)

محتواهای اسلایدی با ۸ عکس

معرفی یک کتاب/ دوره/ فیلم/ وبسایت مفید که به تازگی خوانده‌اید

یک ایده خوب برای تولید محتوا در لینکدین،‌ معرفی کتاب،‌ فیلم،‌ دوره یا مجله‌ای است که به تازگی مطالعه کرده‌اید!‍ این نوع پست‌ها، ایده‌ای بسیار آموزنده برای فالورهایتان و بسیار پربازخورد برای شماست؛‌ چراکه هم در انتقال دانش به اطرافیان کمک کرده‌اید و هم ارزش پروفایل خود را بالا برده‌اید. دقت کنید که فیلم،‌ کتاب و.. که معرفی می‌کنید حتما مرتبط با حوزه کاری شما باشد و یک فیلم یا کتاب شخصی نباشد.

پیشنهاد کتاب در لینکدین

پروموت بلاگ یا مقاله

یکی از امکانات ویژه لینکدین،‌ قابلیت به اشتراک گذاری لینک یک محتواست! شما می‌توانید لینک محتوایی که در وبلاگتان (یا صفحه ویرگول خود) نوشته‌اید را در پروفایل لینکدین خود منتشر کنید و به لیست افراد کانکشن/فالورهایتان بگویید مطلب شما را در وبسایت‌تان بخوانند. شما با چنین پست‌هایی به جذب مخاطبان بیشتر و همینطور بهبود رتبه وبسایت خود کمک کرده‌اید.

حتی اگر نویسنده نیستید و وبلاگ و وبسایتی ندارید نگران نباشید، شما می‌توانید خیلی ساده شروع به نوشتن در ویرگول کنید و با کمی تمرین،‌ کم کم مقاله های خوبی بنویسید.

انتشار بلاگ یا مقاله در لینکدین

مدرک / دوره‌ای که به تازگی کسب کرده‌اید

منتشر کردن و اطلاع رسانی درباره مدرک و دوره‌ای که گذرانده‌اید بسیار مهم است و لازم است حتما این موارد را در لینکدین خود ذکر کنید؛ چراکه اعتبار پروفایل شما را بالا می‌برد.

 اما اینجا یک نکته مهم وجود دارد: فقط تصویری از سرتیفیکت یا مدرک پایان دوره پست نکنید! بلکه توضیح دهید که این دوره چه بار علمی و آموزشی برای شما داشت؟‌ کدام مدرسان و استادان در این دوره حضور داشتند؟ و آیا این دوره را به دیگران توصیه می‌کنید؟‌ اینکار باعث می‌شود مدرک گرفتن شما برای دیگران جذاب شود و یک نکته آموزشی هم برای افراد دیگر داشته باشد.

اطلاع رسانی درباره اخبار،‌ رویدادها و اتفاقات کاری جدید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است و یکی از کارکردهای آن می‌تواند اطلاع رسانی و پوشش اخبار (در حوزه کاری شما) باشد. شما برای تولید محتوا در لینکدین می‌توانید هر اتفاق مهم که در صنعت کاری شما رخ داده،‌ مثلا یک نرم افزار یا ابزار جدید معرفی شده،‌ یک رویداد یا نمایشگاه مهم برگزار شده،‌ یا گزارش جدیدی که منتشر شده را پست کنید و درباره این موضوع نظر خود را بنویسید.

سعی کنید چنین پست‌هایی فقط جنبه خبررسانی نداشته باشد و بیشتر درباره تحلیل و تفسیر آن اتفاق باشد تا ارزش جدیدی خلق کرده باشید.

نکته مهم:‌ به لینک منبع خبر خود هم اشاره کنید!

آموزش یک ترفند یا مهارت تخصصی

ایده بعدی تولید محتوا در لینکدین که برایتان نام می‌بریم بسیار بسیار کاربردی است و می‌تواند وجهه حرفه‌ای و اعتبار شما را در لینکدین بسیار بالا ببرد. مشغول هرکاری که هستید یک سری نکات ریز و فوت کوزه گری وجود دارد که اگر یکی دو مورد را هم مطرح کنید باعث می‌شود دیگران متوجه شوند شما چقدر حرفه‌ای و متخصص هستید!

به طور مثال اگر یک نویسنده محتوای انگلیسی هستید می‌توانید به اپلیکیشن گرامرلی اشاره کنید که برای چک کردن اشتباهات و غلط‌های گرامری انگلیسی از آن استفاده می‌کنید!

ایده تولید محتوا در لینکدین

نظرسنجی و پست‌های چالش برانگیز

لینکدین قابلیت نظرسنجی دارد،‌ پس چرا از آن استفاده نکنید؟‌! حتما از قابلیت نظرسنجی لینکدین استفاده کنید و از فالورهای خود درباره یک موضوع به خصوص،‌ نظرخواهی کنید. اینکار به شما هم کمک می‌کند که بهتر کار کنید،‌ مثلا اگر حین کار روی یک پروژه، سر یک دوراهی گیر کرده‌اید از فالورهای لینکدین بپرسید که به نظرشان کدام راه بهتر است؟‌

انتشار نظرسنجی‌های باارزش در لینکدین از آن جهت مهم است که باعث ایجاد تعامل و گفتگو بین افراد می‌شود و این اتفاق به پروفایل شما اعتبار می‌بخشد.

نظر سنجی در لینکدین

موضوعات انگیزشی و الهام بخش

هرازچندگاهی بد نیست که یک پست الهام بخش منتشر کنید و در میان شلوغی این همه حرف‌های کاری در لینکدین،‌ انرژی جریان یابد. البته مهم است که این پست‌ها، شبیه جملات زرد و اینستاگرامی نباشد و واقعا یک صحبت الهام بخش حرفه‌ای باشد. مثلا از یکی از بزرگان حوزه کاری خود جمله‌ای نقل کنید که به دیگران انگیزه دهد و اعتماد به نفسشان را بالا ببرد.

ایده گرفتن از هوش مصنوعی

در نهایت اگر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، می‌توانید از این ابزار برای ایده تولید محتوا در لینکدین بهره ببرید. به هوش مصنوعی بگویید که چه شغلی دارید و دنبال یک موضوع مفید برای پست گذاشتن در لینکدین می‌گردید. اگر پرامپت خود (درخواست) را دقیق وارد کنید حتما چت جی‌پی‌تی یا هوش مصنوعی Gemini ایده‌های جذابی به شما می‌دهد.‌

در اینجا از هوش مصنوعی جمینای این سوال را پرسیدیم:

سلام
من محتوا نویس هستم
و میخوام در لینکدین برای پیج شخصیم تولید محتوا انجام بدم
کانکشن های من اغلب افراد حرفه ای هستن که کارشون تولید محتوا یا سئو است
بهنظرت چه پست هایی می تونم بذارم که برای ایجاد تعامل با این افراد خوب باشه؟

یک نمونه پست مثال بزن
ایده تولید محتوا در لینکدین با هوش مصنوعی

نکته مهم:

در بلاگ “ پست گذاشتن در لینکدین” صفر تا صد پست گذاری در لینکدین را به صورت تصویری آموزش دادیم؛ با دیدن این بلاگ شما می توانید انواع مدل‌های محتوای متنی و تصویری را به راحتی در لینکدین منتشر کنید.

آنالیز محتواهای قبلی برای تولید محتوای بهتر و مفیدتر

آنالیز لینکدین به زبان خیلی ساده یعنی «بررسی کنید هر پستی که گذاشته‌اید چه بازخوردی گرفته» و اینکار یکی از اصول تولید محتوا در لینکدین به شمار می‌آید. بررسی و تجزیه تحلیل تولید محتوایی که تا به حال انجام داده‌اید، به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا استراتژی‌ها و برنامه ریزی‌های محتوایی شما تا به حال موفق بوده یا نه؟!

وقتی پستی در لینکدین منتشر می‌کنید، دیگران به آن واکنش نشان می‌دهند: مثلا لایک می‌کنند، نظر خودشان را می‌نویسند یا حتی ری‌پست می‌کنند. این آمار و داده‌ها بسیار ارزشمند است و به شما برای تولید محتوای بهتر و مفیدتر کمک می‌کند.

“محتواهایی که بیشترین بازخورد مثبت را گرفته یعنی بیشتر برای جامعه لینکدینی‌ها مورد پسند بوده و این موضوع یک ایده و جرقه برای تولید محتواهای بعدی در لینکدین به شما می‌دهد.”

آنالیز محتواهای لینکدین

خلاصه کلام درباره تولید محتوا در لینکدین

در این مقاله نامبرلند درباره شروع تولید محتوا در لینکدین و اینکه چگونه اولین پست خود را بگذارید صحبت کردیم. همچنین به شما 9 ایده جذاب و بسیار تعامل برانگیز برای پست گذاشتن در لینکدین معرفی کردیم، که اگر استفاده کنید قطعا می‌توانید به خوبی در این شبکه دیده شوید!