گوگل ویس یکی از مهمترین سایت‌ها و اپ‌های پیام رسانی مجازی و واقعی در سراسر دنیاست. اگر در ایران باشید و بخواهید از شماره مجازی دائمی استفاده کنید. ثبت نام در این سرویس ضروری به نظر می‌رسد. یعنی پس از خرید گوگل ویس و یا شماره مجازی دائمی به راه اندازی گوگل ویس نیاز دارند. در ادامه همراه ما باشید.

عناوین مقاله

نکته‌ی مهم: برای استفاده از گوگل ویس و تمامی سرویس‌هایی که با آن وریفای کرده‌اید، استفاده از آی.پی آمریکا لازم است.

گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس یک شماره مجازی در بستر VOIP است. یعنی جز پلت فرم‌های انتقال دهنده صدا تحت آی پی است. برای استفاده و ساخت اکانت گوگل ویس باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. از آنجا که گوگل ویس توسط امریکایی‌ها و برای کاربران آمریکایی عرضه شده است. کاربران سایر نقاط جهان می‌بایست با آی.پی آمریکا از آن استفاده کنند. این نکته را در تمام مراحل ثبت نام و راه اندازی گوگل ویس به یاد داشته باشید.

چه کسانی به اکانت گوگل ویس نیاز دارند؟

به طور مختصر می‌توان گفت همه کسانی که به دنبال یک شماره دائم، فعال و معتبر هستند به راه اندازی گوگل ویس نیاز دارند. دانشجویان یا افرادی که با آمریکا مکاتبه دارند یکی از این گروه‌ها هستند.افرادی که به دنبال تماس رایگان با شماره‌های آمریکا هستند هم می‌توانند از گوگل ویس استفاده کنند. با گوگل ویس می‌توان با صرف هزینه‌ای با شماره‌های غیر آمریکایی نیز تماس گرفت.  البته اپراتور شماره مورد نظر شما باید تحت پوشش گوگل ویس باشد.

تاجران نیز به راه اندازی گوگل ویس نیاز دارند. چرا که از طریق گوگل ویس آنها به یک شماره معتبر جهت تماس اکثر نقاط جهان دسترسی دارند. به راحتی می‌توانند پیام‌های صوتی را رد و بدل کنند و می‌توانند در هر سرویس وریفای یا احراز هویت را انجام دهند. البته نیاز به احراز هویت فقط مخصوص تاجران نیست و کاربران اپ‌ها سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای احراز هویت می‌توانند از این شماره استفاده کنند. با استفاده از شماره‌های دائمی گوگل ویس دیگر نیازی به احراز هویت از طریق شماره‌های یکبار مصرف نخواهد بود. در نامبرلند می‌توانید با سفارش شماره مجازی دائمی، شماره گوگل ویس دلخواهتان را سفارش دهید.

گوگل ویس در چه پلت‌فرم‌هایی قابل اجراست؟

سرویس گوگل ویس در گوشی‌های هوشمند شما قابل اجراست. گوگل ویس هم برای اندروید و هم برای IOS نسخه‌هایی با رابط کاربری خوب عرضه کرده است. شما می‌توانید روی لپتاپ و کامپیوترتان از نسخه وب گوگل ویس استفاده کنید. البته گوگل ویس برای ویندوز، مک و لینوکس هم از طریق شبیه‌ سازهای اندروید و IOS قابل نصب است. در صورت استفاده از Bluestacks هم می‌توانید به راه اندازی گوگل ویس اقدام کنید.

نحوه راه اندازی گوگل ویس

نکات پیش از استفاده از گوگل ویس:ابتدا لوکیشن یا Gps سرویس خود را خاموش کنید. آی پی خود را روی آمریکا قرار دهید.

راه اندازی گوگل ویس در وب

پس از آنکه شماره مجازی دائمی خود را با موفقیت از نامبرلند خریداری کردید، یک نام کاربری (user) یک رمز عبور(password) و یک ایمیل بازیابی داده می‌شود. برای فعالسازی شماره گوگل ویس به اینجا بروید. ابتدا روی دکمه آبی رنگ Sign in در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.

صفحه ورودی گوگل ویس

اگر روی sign in کلیک کنید، می‌توانید مراحل راه اندازی را انجام دهید.

در اینجا ایمیلی را که از نامبرلند تهیه کرده‌اید وارد کنید،در مرحله بعدی از شما پسورد می‌خواهد،پسورد را هم ازپنل خود در نامبرلند یادداشت کنید و اینجا وارد نمایید.

ایمیل را در اینجا وارد می‌کنید

ایمیلی را که پس از خرید شماره مجازی در پنل نامبرلند می‌بینید همین جا وارد کنید.

پسورد را در اینجا وارد کنید. در راه اندازی گوگل ویس

پسورد شماره مجازی را در اینجا وارد کنید.

در مرحله بعد از شما ایمیل ریکاوری می‌خواهد. اینجا شما روی Add or confirm your recovery email or phone number  کلیک کنید.

صحفه احراز هویت

احراز هویت از طریق ایمیل یا شماره را انتخاب کنید.

پس از کلیک دو حالت پیش می‌آید، یا از شما ایمیل می‌خواهد یا شماره. اگر از شما تلفن خواست می‌توانید در این بخش شماره ایران هم بدهید. شماره را بدهید و کد احراز هویت گوگل را وارد کنید و وارد محیط شوید.

شماره خود را وارد کنید. در راه اندازی گوگل ویس

در این بخش می‌توانید از شماره خود جهت احراز هویت کمک بگیرد.

وارد کردن کد فعالسازی درراه اندازی گوگل ویس

کد فعالسازی ارسال شده به موبایل را اینجا وارد کنید.

البته می‌توانید مثل این تصویر از ایمیل برای ریکاوری کمک بگیرید.

استفاده از ایمیل برای احراز هویت

از ایمیل برای احراز هویت کمک بگیرید.

راه اندازی گوگل ویس در اپ

    1. لوکیشن، Gps خود را خاموش کنید و از آی.پی آمریکا استفاده کنید. حالا اپ گوگل ویس را راه‌اندازی کنید.
    2. روی دکمه Add account کلیک کنید.

اضافه کردن حساب به گوگل ویس

    1. در اینجا حساب خود را به گوگل ویس می‌افزایید.
    2. برای راه اندازی گوگل ویس در اپ ایمیلتان را وارد کنید.
    3. در پنجره بعدی جیمیل خود را وارد کنید.

وارد کردن ایمیل در اپ

    1. در اینجا پسورد خود را وارد کنید.
ورود پسورد در اپ در راه اندازی گوگل ویس

پسوردی که در پنل نامبرلند به دست آورده‌اید را وارد کنید.

    1. ممکن است چنین صفحه‌ای برای شما باز شود.روی skip کلیک کنید. اگر باز نشد آن را نادیده بگیرید.
این صفحه قابل همیشه ظاهر نمی‌شود

ممکن است این صفحه پیش روی شما باز شود

    1. در صفحه بعد با قوانین گوگل موافقت می‌کنید و روی I agree کلیک کنید.
صفحه موافقت با قوانین گوگل در مراحل راه اندازی گوگل ویس

با قوانین گوگل موافقت کنید.

    1. حالا اکانت شما ساخته شده است. انتخاب کنید که با چه اکانتی می‌خواهید وارد شوید. روی Next کلیک کنید و وارد اپ گوگل ویس خود شوید.
حالا با اکانت خود وارد شوید در مراحل راه اندازی گوگل ویس

روی حساب مورد نظر بزنید و وارد گوگل ویس شوید.

لینک کردن گوگل ویس به شماره یا ایمیل دیگری برای راه اندازی گوگل ویس

این پیام را می‌توانید نادیده بگیرید و روی skip کلیک کنید.

  1. ممکن است گوگل ویس به شما پیشنهاد بدهد که آیا می‌خواهید گوگل ویس را به وسیله دیگری انتقال بدهید؟اگر بخواهید می‌توانید روی Verfiy your account with a different number کلیک کنید.
  2. وقتی وارد محیط گوگل ویس شدید می‌توانید با کلیک بر روی settings مشخصات حساب گوگل ویس خودتان را ببینید.
  3. پس از ورود می‌توانید با تغییراتی که می‌دهید جیمیل متصل به گوگل ویس راه به جیمیل اصلی خود تغییر دهید و پسورد مورد نظر خود را اجرا کنید. این مطالب در آموزش استفاده از گوگل ویس توضیح داده شده است. به همین سادگی موفق به راه اندازی گوگل ویس شده‌اید.

احراز هویت در سرویس‌های مختلف از طریق شماره گوگل ویس

پس از راه اندازی گوگل ویس به شماره معتبری دسترسی دارید که با آن در اکثر سرویس‌ها بدون مشکلی می‌توانید ثبت‌ نام کنید. اما در این مورد استثناهایی هم وجود دارد. مهم‌ترین استثنا خود گوگل است. گوگل اجازه نمی‌دهد با شماره مجازی خودش در سرویس‌های خودش وریفای کنید. پس اگر دنبال ثبت نام در سرویس‌های گوگل، جیمیل و یوتیوب هستید. به دنبال شماره مجازی دیگری بروید.

اگر در سرویسی ثبت نام کردید کد احراز هویت شما یا از طریق بخش پیام‌های گوگل ویس می‌آید و یا از طریق تماس‌های صوتی.

واتساپ

برای احراز هویت واتساپ از طریق شماره مجازی گوگل ویس بایستی به این نکات دقت کنید. برای احراز هویت واتساپ ارسال کد احراز هویت از طریق پیام صوتی را فعال کنید. چرا که واتس اپ در صورتی که ارسال کد احراز هویت از طریق پیامک را بزنید ممکن است شما را موقتا بلاک کند. اگر چنین کاری کردید چند روز بعد برای احراز هویت از طریق پیام صوتی اقدام کنید.

تلگرام

محدودیتی که تلگرام روی شماره‌های مجازی دائمی گوگل ویس گذاشته متفاوت است. تلگرام به مدت 4-5 روز ارسال پیام شما را محدود می‌کند و پس از راه اندازی گوگل ویس 4-5 روز با این محدودیت روبرو هستیم. محدودیت گوگل ویس به این صورت است که در این بازه زمانی فقط می‌توانید به افرادی پیام دهید که شماره تماس آن‌ها در لیست تماس‌های شما قرار دارد.

پس از اتمام این بازه زمانی این محدودیت بر طرف می‌شود. در واقع این محدودیتی است که تلگرام روی شماره‌های آمریکا ایجاد کرده است. توجه کنید که از تلگرام دسکتاپ برای ورود اولیه استفاده نکنید و سریعا با رمزگذاری دو مرحله ای و با انتخاب اسامی مناسب و غیر عام نظیر (تست،تلگرام) یا گذاشتن عکس‌های مناسب(عدم گذاشتن عکس تلگرام یا عکس‌های عمومی دیگر) احتمال بن شدن شماره خود از سمت تلگرام را کاهش دهید. با گذاردن تصویر مناسب در تلگرام  و راه اندازی بیو اعتبار حساب تلگرام خود را بالا ببرید.

سخن آخر

با راه اندازی گوگل ویس به یک شماره مجازی و دائمی دسترسی دارید و قادر به ارسال پیام متنی، صوتی، تماس تلفنی و احراز هویت در همه سرویس‌ها خواهید بود. به دلیل دائمی بودن آن مناسب‌ترین گزینه برای انجام کارهای مهم شما است. چنانچه قصد انجام کارهای مهم برای مدت طولانی را دارید از گوگل ویس استفاده کنید.