گوگل یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی با هوش بسیار بالا است که توانایی ارزیابی و تحلیل بالایی در مورد مسائل امنیتی دارد. در واقع دور زدن گوگل کار راحتی نیست چرا که با دیتاهایی که از سرویس‌های مختلف خود به دست می‌آورد توانایی تشخیص بالایی در مورد رفتارهای غیر قانونی کاربران دارد. استفاده از خدمات گوگل از جمله گوگل ویس برای کاربران ایرانی با سختی‌هایی همراه است که اگر نکات مربوط به استفاده از گوگل ویس را رعایت نکنید احتمالا باید به دنبال روشی برای رفع مسدودی گوگل ویس باشید.

عناوین مقاله

مزایا و معایب گوگل ویس

گوگل ویس یکی از ده‌ها سرویس گوگل است که به شما فرصت آن را می‌دهد که تماس صوتی و پیامی رایگان با هر اپراتور آمریکایی و تماس همراه با هزینه با اپراتورهای سایر کشورهای جهان داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که برای اهداف کاری خود از آن استفاده کنید. اما ممکن است پس از خرید گوگل ویس با مشکلاتی هم روبرو شوید.

بزرگترین عیب گوگل ویس در این است که خدمات خود را فقط برای کاربران آمریکایی و کانادایی به طور رایگان عرضه می‌کند. کاربران ایرانی و سایر نقاط جهان باید به دنبال راهی برای استفاده با هویت امریکایی بروند. به همین دلیل مواردی مثل داشتن آی.پی امریکا برای استفاده از گوگل ویس ضروری به نظر می‌رسد.

اما ممکن گاهی در اثر حواس پرتی یا عدم توجه به نکات استفاده از گوگل ویس با مشکلاتی روبرو شویم. (برای پرهیز از این اتفاق آموزش استفاده از گوگل ویس را بخوانید) در چنین مراحلی گوگل خیلی سریع ما را جریمه می‌کند و حاصل این جریمه مسدود شدن شماره است. برای حل چنین مشکلی باید دنبال راهی برای رفع مسدودی شماره بگردیم.

پیغام‌های مسدودی گوگل ویس

پیام‌های مسدودی گوگل ویس

پیام‌های مسدودی گوگل ویس

به طور کلی عمده ارورهایی که برای گوگل ویس پیش می‌آید با سه پیغام   expire ، unable access و disable  خودش را نشان می‌دهد. در ادامه به بررسی این ایرادها و راهکارهای رفع مسدودی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ارور expire و رفع مسدوی گوگل ویس

همانطور که در راهنمایی‌های گوگل ویس گفته شده است، باید هر پنجاه روز یکبار  یک تماس با یک شماره آمریکایی حداقل در سطح بوق خوردن انجام شود، اگر این کار انجام نشود ارور expire می‌آید. در چنین شرایطی انقضای شماره از سمت گوگل ویس صورت گرفته است و رفع مسدودی گوگل ویس منقضی شده ممکن نمی‌باشد.(در موارد نادری ممکن است دوباره به همان شماره دست یافت)

رفع مسدودی گوگل ویس هنگام disable

برای مسدودی گوگل ویس به هنگام Disable  شما می‌توانید از پشتیبانی خود گوگل استفاده کنید و به پشتیبانی گوگل پیام دهید که این جیمیل اصلی من است و به اشتباه غیر فعال شده است. پس از انجام این کار گوگل پیام شما را بررسی می‌کند و در صورتی که بررسی موفقیت آمیز باشد اکانت شما دوباره بازیابی خواهد شد.

رفع مسدودی گوگل ویس با پیغام unable access

این ایراد در چند حالت رخ می‌دهد، یکی از حالاتی که باعث شکل گیری این ایراد می‌شود زمانی است که شماره گوگل ویس به جیمیل دیگری انتقال داده شده است. این پیغام با عبارت unable to access google product شروع به کار می‌کند. البته ورود با IP غیر آمریکایی یا غیر کانادایی، اقدام به تماس طولانی مدت و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ممکن است گوگل را به اکانت شما مشکوک کند. و اکانت شما به وسیله این پیغام معلق شود.

گوگل در ادامه به شما توضیح می‌دهد که به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین گوگل با چنین محدودیتی روبرو شده‌اید. برای رفع این مشکل هم باید به پشتیبانی گوگل پیام دهید. می‌توانید این پیام را از طریق جیمیل دیگری هم بدهید و درخواست بازیابی اکانت بدهید.پشتیبانی گوگل پس از بررسی پیام و توضیحات شما اکانت شما را بازیابی خواهد کرد.

خطای عدم انتقال شماره

در صورتی که از آی.پی غیر آمریکایی استفاده کرده باشید یا اینکه یا درخواست انتقال شماره را به تعداد زیاد داده باشید با این مشکل روبرو می‌شوید این خطا با عبارت We were unable to make the number transfer به شما ارسال می‌شود. برای این کار از حساب گوگل خود log out کنید و پس از یک هفته به جیمیلی که آی.پی یا شماره آمریکا دارد انتقال دهید.

خطای عدم دریافت یا ایجاد تماس

این خطا با پیغام we were unable to make and recieve call  به شما نشان داده خواهد شد. عامل ایجاد این خطا هم مثل خطای قبلی استفاده از آی.پی غیر آمریکایی است، و راه حل آن هم استفاده از تغییر دهنده آی.پی و استفاده از آی.پی آمریکایی خواهد بود.

فرم رفع مسدودی گوگل ویس

در فرم رفع مسدودیت گوگل به شما اعلام می‌کند که دسترسی شما به حساب تعلیق شده است و از شما می‌خواهد که اطلاعات زیر را وارد کنید.

  • ایمیلی که با آن وارد حساب گوگل می‌شوید.
  • ایمیلی که گوگل برای ارتباط با شما از آن استفاده می‌کند.
  • توضیحات مختصر شما در مورد شکل دهی این خطا و اعلام اطلاعات مناسبی که عامل مسدودیت گوگل ویس شما هستند.
  • در ادامه با انتخاب باکس پایین صفحه شما گوگل اجازه ارسال ایمیل بررسی بازخورد پشتیبانی را از شما می‌خواهد.

توصیه‌های گوگل برای پیشگیری از مسدودی گوگل ویس

توصیه گوگل برای رفع مسدودی گوگل ویس

توصیه گوگل برای رفع مسدودی گوگل ویس

شماره خود را نگه بدارید، و حتما تماسی با آن بگیرید. پیام‌های صوتی را گوش بدهید و به ارسال و دریافت متن بپردازید. همچنین تماس بگیرید و تماس‌های دریافتی را پاسخ دهید. برای این کار کافیست با شماره خود وارد حساب کاربری گوگل ویس خود شوید. برای آشنایی با راه اندازی گوگل ویس این مقاله را بخوانید. استفاده از آی.پی آمریکا را هم به این نکات اضافه کنید.

جمع بندی

گوگل ویس امن‌ترین و معتبرترین راه دسترسی به شماره آمریکایی است که به شما فرصت آن را می‌دهد تا با شماره آمریکایی به فعالیت‌های کاری و تجاری خود بپردازید و در برخی از سرویس‌ها احراز هویت کنید. دسترسی به یک شماره معتبر امریکایی آرزوی بسیاری از کاربران ایرانی است، به همین کاربران ایرانی زیاد آن را خرید می‌کنند. اما ممکن است با پیغام مسدودی روبرو شوند. مسدودی گوگل ویس خبر بدی است چرا که هم هزینه شما و همه حافظه تماسی و ارتباطی شما از دست می‌رود. اما جای نگرانی نیست و رفع مسدودیت گوگل ویس به سادگی قابل انجام است که در این مقاله توضیح آن را به شما دادیم.