احتمالا بارها تصمیم گرفته‌اید برای ورود و عضویت در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف خارجی، یک شماره غیر ایرانی برای خود تهیه کنید. ارزان‌ترین و بی دردسرترین نوع این شماره‌ها، شماره‌های مجازی هستند که می‌توانید از سایت‌هایی نظیر نامبرلند تهیه کنید. برخی از افراد به دنبال شماره مجازی رایگان هستند، که می‌توان آن‌ها را از سایت‌ شماره مجازی رایگان که در ادامه معرفی می‌کنیم، به‌دست آورد. گرچه استفاده از شماره مجازی رایگان به دلیل مسائل امنیتی پیشنهاد نمی‌شود، اما بنابر درخواست شما به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عناوین مقاله

از چه راه‌هایی می‌توان شماره مجازی به دست آورد؟

برای خرید شماره مجازی سایت‌های ایرانی و خارجی زیادی هستند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید؛ اما خرید از  سایت‌های شماره مجازی خارجی برای ایرانی‌ها سخت است. قیمت بالای ارز و مشکل پرداخت اینترنتی به سایت‌های خارجی برای ایرانی‌ها از قبیل این مشکلات هستند.

ملاک‌تان برای خرید شماره مجازی اعتبار، میزان رضایت مشتریان، پشتیبانی و راهنمای استفاده باشد. این موارد را می‌توان به عنوان ارزش برای کاربر در نظر گرفت.

برای دریافت شماره مجازی رایگان هم می‌توانید از یکسری اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها استفاده کنید اما در انتخاب سایت و اپلیکیشن دقت کنید؛ چرا که بسیاری از این برنامه‌ها قابل اطمینان نیستند و با ورود به حریم خصوصی‌تان، اطلاعات‌تان را به سرقت می‌برند.

یکی از مواردی که برای حفظ اطلاعات شخصی و امنیت حسابتان می‌توانید انجام دهید، دانلود برنامه‌ها از گوگل پلی و اپ استور است.

اما دقت داشته باشید که با رعایت تمامی موارد و نکات امنیتی، باز هم برنامه و سایت شماره مجازی رایگان اعتبار و امنیت شماره مجازی پولی را ندارند؛ اگر برای کارهای مهمی به شماره مجازی نیاز دارید، حتما از سایت‌های معتبر شماره مجازی بخرید.

مزایای سایت شماره مجازی

استفاده از سایت شماره مجازی رایگان نسبت به اپلیکیشن‌های شماره مجازی،‌ بهتر است. چراکه اپ‌ها محدود به دو یا چند کشور هستند، یا از آمریکا شماره دارند یا از کانادا. اما سایت شماره مجازی، کشورهای بیشتری را پوشش می‌دهد. هم‌چنین سایت شماره مجازی غیر رایگان امکانات بیشتر و شماره‌های متنوع‌تری دارد. برای مثال سایت نامبرلند بیش از 160 کشور را پوشش دهی می‌کند و برای برنامه‌های مختلفی شماره مجازی دارد.

اپراتورهایی که برای سایت‌ها شماره عرضه می‌کنند عموما متنوع و متعدد هستند و مخاطب حق انتخاب دارد تا از اپراتورها و کشورهای مختلف خرید کند. به همین دلیل اگر شماره‌ای کار نکرد سریع می‌تواند گزینه دیگری را تست کند.

خیلی سریع لینک سایت را وارد می‌کنید و وارد صفحه فروش می‌شوید. سایت‌ها پشتیبانی قوی نیز دارند که در صورت بروز مشکل به شما کمک می‌کند.

سایت بر خلاف اپ نه سختی دانلود را دارد، نه سختی نصب و فعال کردن.

همچنین یک سایت فروش شماره مجازی می‌تواند دسته بندی‌های مختلفی داشته باشد. به این معنا که شماره‌هایی را که مختص یک سرویس عرضه می‌کند، نشان شما بدهد. مثلا اگر بخواهید یک شماره دیسکورد، اپل ایدی، جیمیل یا وی‌کی را بخرید شماره‌های ویژه آن در پنل سایت قرار می‌گیرند.

به طور کلی خرید از سایت کمتر وقت می‌گیرد و در صورت مشکل دار بودن شماره مزایایی چون عودت وجه یا پشتیبانی را نیز دارد. همچنین چون به شماره کشورهای بیشتری دسترسی دارید به راحتی می‌توانید سرویس‌های گوناگونی را انتخاب کنید!

مثلا اگر قصد ثبت نام در وی کی را دارید صرف با شماره مجازی روسیه است و اگر قصد ثبت نام در دیسکورد را دارید صرف با شماره مجازی کانادا یا کشورهای مشابه است.

بیشتر بخوانید: اپل آیدی چیست؟

معرفی سایت‌های شماره مجازی رایگان و غیر رایگان

سایت شماره مجازی خارجی

ساخت شماره مجازی رایگان خارجی
ساخت شماره مجازی رایگان خارجی

توویلیو(twilio)

توویلیو یا twilio یکی از سایت‌های معروف عرضه شماره مجازی است. البته خدمات توویلیو فقط به فروش شماره مجازی محدود نمی‌شود. تویلیو مثل اکثر سایت‌های شماره مجازی از کشورهای زیادی پشتیبانی می‌کند. برزیل، کامبوج، کرواسی کشورهای تحت پوشش تویلیو هستند.

اگر برای اولین بار به twilio می‌روید باید با کلیک بر روی sign up در آن ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و ورود می‌توانید درخواست شماره کنید. سپس یک شماره به شما پیشنهاد می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید آن را عوض کنید.

شما می‌توانید کشور یا ایالت مورد نظر را تغییر دهید و نوع خدمت رسانی شماره را تعیین کنید. منظور از نوع خدمت رسانی شماره پیام متنی، صوتی و … است. پس از آن شماره را دریافت کنید.

نکسمو(nexmo)

در nexmo هم شما می‌توانید به خرید شماره اقدام کنید. فقط کافیست از بخش build & manage وارد numbers شوید و روی buy number کلیک کنید. کشور و نوع شماره را انتخاب کنید و برای پرداخت اقدام نمایید.

Plivo (پلیوو)

پلیوو نیز از سایت‌های ارائه شماره مجازی است. روی get started کلیک کنید و خرید شماره مجازی را آغاز کنید. پلیوو امکاناتی نظیر اس ام اس و پیام صوتی را برای شما ارائه می‌کند.

تلنیکس  (telnyx)

تلنیکس خدمات متعددی از جمله فروش شماره‌های بین‌المللی را انجام می‌دهد. شماره 145 کشور جهان در تلنیکس وجود دارند. تلنیکس این شماره‌ها را برای ارتقای کسب و کارهای مختلف به فروش می‌رساند. همیچن API متن و فایل صوتی هم در تلنیکس انجام می‌گیرد. به همین دلیل تلنیکس یک سایت شماره مجازی رایگان بسیار محبوب است.

سینچ  (sinch)

Sinch هم از سایت‌هاییست که برای شما امکان پیام رسانی، و احراز هویت از طریق شماره مجازی را فراهم می‌کند.

کال فایر (callfire)

کال فایر سه نوع از قیمت گذاری را انجام می‌دهد. callfire هم خدمات مخابراتی نظیر فروش شماره مجازی را انجام می‌دهد.

تکست مجیک (Text magic)

حوزه کاری تکست مجیک پیام‌های متنی است. این سایت تا کنون 15 میلیون ارسال پیام موفق را انجام داده، که 95 درصد پیام‌هایش زیر سه دقیقه ارسال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟

سایت شماره مجازی داخلی (ایرانی)

تا این‌جا چندین سایت شماره مجازی رایگان و اپلیکیشن‌ها معرفی کردیم. اما اگر به امنیت حساب و اکانت خود اهمیت می‌دهید و تمایل دارید یک شماره مجازی معتبر با کیفیت بالا تهیه کنید، نامبرلند معتبرترین سایت شماره مجازی در ایران است. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم سایت‌ شماره مجازی رایگان، شماره‌هایی را به شما می‌دهند که افراد زیادی از آن استفاده کرده‌اند و یا به هیچ وجه شماره مجازی نمی‌دهند.

نامبرلند، سایت معتبر فروش شماره مجازی، برای سرویس‌های مختلف شماره مجازی اختصاصی و معتبر ارائه می‌دهد و از بیش از 160 کشور شماره مجازی دارد. با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید از نامبرلند شماره مجازی بگیرید!

در نامبرلند با کارت بانکی ایرانی خود و شماره موبایلتان می‌توانید به سادگی ثبت نام کنید. این شماره‌ها، شماره‌های عادی یکبار مصرف، شماره‌های اجاره ای و شماره‌های دائمی خرید شماره‌ مجازی دائمی گوگل ویس را شامل می‌شود.

معایب سایت‌های شماره مجازی رایگان

معایب سایت شماره مجازی رایگان
معایب سایت شماره مجازی رایگان

سایت شماره مجازی رایگان وجود ندارد، در واقع همه آنها برای خدماتشان، پولی از مشتری مطالبه می‌کنند. سایت‌هایی که در حوزه شماره مجازی فعال هستند. نیاز به پرداخت هزینه دارند و مشمول شماره مجازی رایگان نمی‌شوند.

سایت شماره مجازی رایگان وجود ندارد

این پرداخت‌ها هم اکثرا دلاری است. علاوه بر این بسیاری از این سایت‌ها با آی.پی ایران همکاری نمی‌کنند و ثبت نام در این‌ها با مشخصات ایران سخت است و برای ثبت‌نام اینها باید مشخصات کشورهای دیگر را وارد کنید. به همین دلیل کاربران ایرانی نمی‌توانند به خوبی در این سایت‌ها ثبت نام کنند.

برای برخی از این سایت‌ها ابتدا باید یک هزینه ورودی ماهانه داد و وارد سایت شد که برای کاربران ایرانی سخت است. بهتر است از سایت‌های داخلی استفاده شود که هم مطمئن‌تر هستند و دارای ای نماد و پشتیبانی نیز هستند.

یکی از معایب دیگری که این سایت‌ها دارند، اتلاف وقت است. برای ثبت‌نام در این سایت‌ها زمان زیادی را صرف می‌کنید ولی شماره به شما داده نمی‌شود، شماره اشتباه داده می‌شود، شماره قبلا توسط افراد دیگر وریفای شده یا در صورت دریافت و درست بودن شماره کدی دریافت نمی‌کنید.

خرید شماره مجازی ارزان از نامبرلند

کافیست به سایت نامبرلند مراجعه کنید، روی سرویس مورد نظر کلیک کنید و لیست کشورها همراه با قیمت‌هایشان را ببینید. سپس بر روی دریافت شماره کلیک کنید. با وجود اهمیتی که اطلاعات شخصی و حریم خصوصی دارد، استفاده از شماره مجازی رایگان پیشنهاد نمی‌گردد و بهتر است به‌جای اتلاف وقت در سایت شماره مجازی رایگان با کمترین هزینه شماره مجازی مورد نیاز خود را از نامبرلند تهیه کنید.