چت جی پی تی سرویس پر سر وصدای هوش مصنوعی است که توسط openai به بازار راه یافته است.  بعضی کاربران ترجیح می‌دهند که به‌جای استفاده از chatgpt در محیط openai یک راه سریع‌تر و البته ساده‌تر پیدا کنند. به همین تعداد زیادی از کاربران به دنبال دانلود چت جی پی تی برای موبایل خود هستند مانند اپلیکیشن‌هایی که برای تلگرام یا واتساپ و … دارند.

عناوین مقاله

نسخه رسمی chagpt برای IOS عرضه شده در 18 می

طبق اعلام سایت رسمی openai گوشی‌های آیفون از این پس می‌توانند چت جی پی تی را در قالب اپلیکیشن استفاده کنند. این اقدام جدید openai در واقع پاسخی است به درخواست پرشمار کاربران گوشی‌های هوشمند برای دسترسی به اپلیکیشن رسمی چت جی پی تی. دانلود chatgpt اصل آرزویی چند ماهه برای کاربران گوشی‌های هوشمند بود، که هم اکنون برای کاربران اپل این آرزو عملی شد و آنها می‌توانند به دانلود chatgpt برای آیفون بپردازند. برای این کار باید از لینک رسمی دانلود chatgpt برای آیفون استفاده کنید.

این نسخه رایگان بوده و دانلود آن به سادگی امکان پذیر است. این نسخه chatgpt هم قادر است که مثل chatgpt وب پاسخ‌های دقیق، علمی و مستدل دهد. پاسخ‌های این نسخه chatgpt می‌تواند تخصصی هم باشد.

نسخه ios چت جی پی تی رایگان است.

در صورت وجود مشکل هم می‌توان از توصیه‌های اپلیکیشن چت جی پی تی کمک گرفت. برای نصب chatgpt در آیفون پس از دانلود و راه اندازی آن با یکی از سه راه زیر می‌توانید، وارد اپلیکیشن IOS چت جی پی تی شوید. اپل آیدی، حساب گوگل و ایمیل شخصی.  در ادامه حالت سوم یعنی ثبت نام با استفاده از ایمیل را به شما شرح می‌دهیم.( برای استفاده از اپل آیدی باید برای خرید شماره مجازی اپل آیدی اقدام کنید)

روی continue with email کلیک کنید. سپس ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید و روی continue کلیک کنید. پس از انجام این مراحل وارد صفحه چت جی پی تی در آیفون می‌‎شوید. دقت کنید این ایمیل همان ایمیلی است که قبلا با آن در چت جی پی تی ثبت نام کرده‌اید.

راهکارهای استفاده از chatgpt و openai در ایران

همانطور که می‌دانید openai برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی اعمال کرده است که برای رفع این محدودیت‌ها باید راهی پیدا کرد. ساده‌ترین راه استفاده از openai در ایران خرید اکانت chatgpt یا ثبت نام با شماره مجازی openai در ایران است. اما به دلیل سختی‌های کار با مرورگر و محیط پیچیده openai کاربران ایرانی به دنبال راه‌اندازی openai روی گوشی و دانلود چت جی پی تی هستند. چه راهی برای انجام این کار وجود دارد؟

دانلود چت جی پی تی برای اندروید

همان‌طور که در متن بالا هم به آن اشاره کردیم اپلیکیشن ios چت جی پی تی در تاریخ 18 می منتشر شد، اما تا آن زمان خبری از اپلیکیشن اندرویدی این هوش مصنوعی نبود و کاربران اندروید همچنان برای استفاده از این ابزار باید از سایت chat.openai.com وارد چت جی پی تی می‌شدند. سر انجام در اواخر ماه جولای openai به صورت رسمی اعلام کرد که اپلیکیشن chatgpt نسخه اندورید در دسترس قرار می‌گیرد. البته پیش از انتشار صفحه مربوط به آن در پلی استور قرار گرفته بود. اکنون می‌توانید از پلی استور نسبت به دانلود چت جی پی تی برای اندروید اقدام کنید. خبر دیگر در مورد  نسخه اندروید این است که اپلیکیشن با تاریخچه‌ی نسخه‌ی وب هماهنگ می‌شود.

نحوه دانلود چت جی پی تی برای گوشی یا ویندوز

اپلیکیشن chatgpt برای اندروید و ios موجود است اما امکان دانلود چت جی پی تی برای ویندوز وجود ندارد و در حال حاضر کار با chatgpt در ویندوز از طریق مرورگر وب انجام می‌گیرد. الان به راحتی می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را از طریق پلی استور یا اپ استور اپل دانلود کنید.

می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را از طریق پلی استور یا اپ استور اپل دانلود کنید.

پیش‌تر نیز، قبل از این‌که اپلیکیشن‌های نسخه ios و اندروید منتشر شوند، یکسری اپلیکیشن‌ها وجود داشتند. با این‌که این اپلیکیشن‌ها فیک نبودند اما نسخه اصلی هم نبودند.

در واقع این‌ها نسخه واسطه بین کاربر و chatgpt  هستند که با اجازه چت جی پی تی اصلی در openai  فعالیت می‌کند. اوپن ای آی هر چند خودش دراپلیکیشن یا سایر فایل‌های نصبی فعالیت نمی‌کند اما به دیگران اجازه داده است تا از chatgpt واسطه‌هایی جهت نصب بسازند. اوپن ای آی با این کار، دانلود چت جی پی تی را برای کاربران گوشی‌های موبایل فراهم آورده بود.

نکاتی به هنگام دانلود چت جی پی تی‌های غیر اصلی

قبل از هر چیزی بدانید اطلاعات openai شما در این چت‌ها حضور ندارند. یعنی حافظه کاری شما در نسخه chatgpt یا ثبت نامی که قبلا کرده‌اید، هیچ ارتباطی به ثبت نام در اپلیکیشن‌های غیر اصلی ندارد. شماره مجازی ویژه openai در این صفحات کار نخواهد کرد.

و مهمتر از همه کیفیت و پاسخگویی خود chatgpt را ندارد و به هیچ عنوان به اندازه ‌آن‌ها هوشمند نیست. در واقع چیزی که openai به عنوان واسطه به برنامه نویسان می‌دهد تا حدی کیفیت chat gpt های قدیم مثل gpt2 یا gpt J را دارد.

چت جی پی تی غیر اصلی کیفیت لازم را ندارد.

بنابراین اگر دنبال استفاده حرفه‌ای از chatgpt  هستید. از لینک رسمی آن وارد شوید، دیگر نه دردسر دانلود را دارید، نه پولی از شما می‌گیرد، تبلیغاتی هم ندارد و حافظه گوشی شما را بیهوده پر نمی‌کند.

پلتفرم بتای openai همه اطلاعات شما را روی حافظه خود ذخیره می‌کند و هر وقت بخواهید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. پس از دانلود چت جی پی تی‌های غیر رسمی خود داری کنید.

چگونه در داخل گوشی از chatgpt های معتبرتر استفاده کنم؟

باز هم می‌گوییم بهترین کار ثبت نام در openai است نه به خاطر آن که بهترین کیفیت هوش مصنوعی حاضر در اینترنت را ارائه می‌دهد بلکه به این دلیل که به زودی آپدیت‌های جدید و با کیفیت‌تری از آن خواهد آمد. اکانت chatgpt plus آخرین نسخه ارائه شده آن است که می‌توانید به chatgpt4  هم دسترسی داشته باشید.  اما اگر به هر دلیلی به chatgpt دسترسی ندارید، می‌توانید از نسخه‌های معتبری که chatgpt به آن لینک داده است استفاده کنید. مثلا از کجا؟

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست

چت جی پی تی در تلگرام

تلگرام دومین اپلیکیشن پیام رسان پر استفاده در جهان است، که در ایران پر استفاده‌تر هم هست و می‌توان گفت تلگرام محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان برای کاربران ایرانی است. اگر تلگرام دارید دیگر نیازی به دانلود چت جی پی تی‌های فیک و غیر اصلی ندارید. در تلگرام هم ربات‌هایی وجود دارند که با هماهنگی خود openai تشکیل شده‌اند. البته اینها به هیچ عنوان کیفیت و هوشمندی چت جی پی تی اصلی را ندارند، حتی کیفیت چت بات تلگرام از openai هم پایین‌تر است اما قابل رقابت با این chatgpt های فیک است.

ربات‌های تلگرامی هم به‌دلیل رایگان بودن ترافیک بالایی دارند و در هر لحظه که بخواهید نمی‌توانید از آن‌ها جواب بگیرید. پس همانطور که گفتیم اگر به دنبال گرفتن جواب‌های دقیق و حرفه‌ای از چت جی پی تی هستید از نسخه‌های اصلی استفاده کنید. chatgpt4 هم نمونه پیشرفته‌تری از چت جی پی تی است که جواب شما را با سرعت و دقت بالاتری می‌دهد و حرفه‌ای تر شما را راهنمایی می‌کند.

آیا دانلود چت جی پی تی‌های فیک مفید خواهد بود؟

فواید زیادی از دانلود چت جی پی تی‌های فیک و غیر اصلی نصیب شما نخواهد شد. ثبت نام در openai بسیار ساده است و درد سر کمتری از دانلود این اپلیکیشن‌ها دارد. کیفیت بسیار بالاتری هم دارد، کیفیت هوش مصنوعی که در openai می‌بینیم اصلا قابل مقایسه با سایر پلتفرم‌ها نیست، فقط تا حدی هوش مصنوعی openai در دیسکورد این توانایی را دارد(آن هم در بخش‌های محدودی). عملا استفاده از این چت بات‌ها چیز زیادی به شما اضافه نمی‌کند به خصوص اگر قصد استفاده‌های جدی، علمی و کاری را داشته باشید. در مواردی مثل کدنویسی و کاربردهای openai ویژه متخصصین دانلود چت جی پی تی‌های فیک هیچ کمکی به شما نمی‌کنند و فقط فضای گوشی شما را اشغال می‌کنند.

سخن آخر

سوالات زیادی در مورد نسخه اندروید یا IOS چت جی پی تی می‌شود. الان می‌توانید برای دانلود چت جی پی تی اصلی به راحتی اقدام کنید. هم‌چنین شما می‌توانید از طریق سایر اپ‌ها که واسطه کاربر و openai هستند استفاده کنید اما به نکات زیر دقت کنید. شماره‌های مجازی ارتباطی با این سرویس‌ها ندارند و با شماره مجازی openai نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

کیفیت کاری آن‌ها و میزان هوشمندی این اپلیکیشن در مقایسه با openai  بسیار نا چیز است و این‌ها هیچ رابطه‌ای با چت جی پی تی‌ اصلی ندارند و صرفا واسطه میان کاربر و سایت اصلی می‌باشند. بنابراین برای استفاده از تمام توانایی‌های هوش مصنوعی می‌توانید از خود سایت openai  استفاده کنید. چنانچه مجبور بودید از موبایل استفاده کنید، پس از مرورگر ابتدا دیسکورد(در بخش‌های محدودی) را به شما پیشنهاد می‌دهیم و سپس تلگرام را.