نظام بانکداری و داد و ستد جهان از هزاران سال پیش تا کنون تحولات بسیاری را سپری کرده است، با ورود دنیای اینترنت به داد و ستد مالی در جهان این تغییرات با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرد. استفاده از رمزارز در چند سال اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است و پول‌های زیادی از این طریق جابجا می‌شوند. بسیاری از کاربران ایرانی به دلیل سود بیشتر یا داشتن یک حساب امن جهت داد و ستد با جهان به اینگونه فعالیت‌ها در چنین بازاری نیاز دارند. اما برای ایرانی‌ها استفاده از ارز دیجیتال با دردسرهایی هم همراه است. البته راه‌هایی برای دسترسی به ارز دیجیتال با شماره مجازی وجود دارد که به آن می‌پردازیم.

عناوین مقاله

ارز دیجیتال چیست؟

رمز ارز یا همان ارز دیجیتال، ارزهایی هستند که بر بستر باینری یا صفر و یک کدگذاری شده‌اند. ارز دیجیتال بر خلاف سایر انواع پول، یا فلزات ارزشمند، نظیر طلا، نیکل و … نیازی به داد و ستد فیزیکی ندارد. به دلیل همین بی نیازی به داد و ستد فیزیکی گزینه مورد نظر کاربران اینترنتی است. مزایای ارز دیجیتال در این است که برای تحویل نیازی به زمان ندارند. زمانبر نیستند. بر عکس بسیار آنی انجام می‌گیرند. دسترسی به ارز دیجیتال با شماره مجازی به کاربران ایرانی کمک می‌کند تا دیگر با محدودیت پرداخت در برخی از سایت‌ها روبرو نشوند. نه نیازی به سایت‌های واسطه وجود دارد و نه مجبور به اتصال به حساب بانکی خواهند بود.

مزایای ارز دیجیتال

استفاده از ارز دیجیتال نسبت به ارزهای دیگر مزایایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. این مزایا عبارتند از:

  • پرداخت سریع: ارزهای دیجیتال به دلیل آنکه از هیچ اپراتور انسانی یا اشیای فیزیکی استفاده نمی‌کنند در بستر بلاکچین آنا از حسابی به حساب دیگر منتقل می‌شوند. یعنی به همان اندازه که اینترنت سریع است، پرداخت شما هم با سرعت انجام می‌گیرد.
  • بی نیازی از بانک: برای کاربران ایرانی بزرگترین مزیت ارزهای دیجیتال همین بی نیازی از بانک است. از آنجا که بانک‌های ایرانی به سیستم بانکی جهانی متصل نیستند، و دسترسی به بانک‌های خارجی برای ایرانیان سخت به نظر می‌رسد، کاربران ایرانی دو راه چاره بیشتر ندارند. یا باید از سایت‌های واسطه استفاده کنند که کارمزد بالایی دارند و امنیت شخصی حساب هم ممکن است در آن بالا نباشد. یا از ارزهای دیجیتال استفاده کنند که مستقیما و از داخل گوشی به حساب بانکی جهانی وصل خواهد شد.
  • حفاظت از حریم خصوصی: یکی از ویژگی‌های استفاده از ارزهای دیجیتال که هم مزیت به حساب می‌آید و هم عیب، همین ناشناختگی کاربر است. داد و ستدهای شما توسط شخص دیگری تشخیص داده نمی‌شود. به همین دلیل کاربران بدون آنکه هویت آنها مشخص شود می‌توانند ارز را به فروش برسانند.
  • کنترل کامل بر ارز: کاربران ارزهای دیجیتال بدون محدودیت می‌توانند از ارزهای خود استفاده کنند.، از آنها برای خرید، فروش جابجایی و ذخیره در حساب استفاده نمایند.

پلتفرم‌های خرید ارز دیجیتال با شماره مجازی

در نامبرلند برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شده‌اند. از این میان می‌توان به بایننس coinbase, crypto.com, localbitcoins, trading view, blockchain,  اشاره کرد. این سرویس‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند اما همه آنها به حوزه تجارت ارزهای دیجیتال مربوط می‌باشند.

آشنایی صرافی‌های ارز دیجیتال

از این صرافی‌ها می‌توانید برای داد و ستد در دنیای رمزارزها بهره بگیرید.

معایب استفاده از ارزهای دیجیتال

  • نوسان قیمت: نوسان قیمت ارزهای دیجیتال بزرگترین نقطه ضعف این سیستم داد و ستد است. به دلیل نوسانات بالایی که ارز دیجیتال دارد ممکن است در ارز چند روز ارزش آن چند صد دلار یا در مواردی چند هزار دلار جابجا شود، به همین دلیل خیلی نمی‌توان برای تجارت‌های بزرگ روی آن حساب کرد.
  • کمبود نظارت بر ارزهای دیجیتال: بسیاری از گروه‌های کلاه برداری از طریق همین ارزهای دیجیتال جهت کلاه‌برداری و سواستفاده‌های تجاری بهره می‌گیرند. ممکن است که شبکه‌های مخفی پولشویی در جهان از این اختراع جدید دنیای اینترنت و سرمایه‌هایی که در آن است از جمله سرمایه‌های شما استفاده نامناسبی کنند.
  • خطر هک یا انسداد: هر چند که سازندگان ارزهای دیجیتال تدابیر گسترده‌ای برای جلوگیری از هک شدن اعمال کرده‌اند. اما هر آن خطر هک شدن وجود دارد. از آنجا که دسترسی به ارزهای دیجیتال از طریق رمز و پسورد صورت می‌گیرد. ممکن است هکرهایی به این محتویات دست پیدا کنند و حساب شما را خالی کنند. در حالی که در شکل سنتی داد و ستد مثل حساب‌های بانکی یا حتی پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مثل پی پال احتمال این موضوع کمتر است. به همین دلیل خرید شماره مجازی پی پال هم می‌تواند به عنوان گزینه جایگزین برای ارزهای دیجیتال انتخاب شود. همچنین ممکن است که صرافی‌های ارز دیجیتال متوجه ایرانی بودن شما بشوند و به دلیل تحریم‌های اینترنتی که روی کاربران ایرانی وجود دارد، حساب شما مسدود شود. اما نامبرلند برای حل این موضوع راهی را پیش بینی کرده است.
  • عدم پذیرش ارزهای دیجیتال برای برخی از سرویس‌ها: برخی از سرویس‌های اینترنتی برای خرید و داد و ستد ارزهای دیجیتال را قبول نمی‌کنند. دلیل آن هم همین نوسانات یا خطر پولشویی و … است.

نکته: البته با ایجاد کوین با ارزش ثابت یا stable coin برخی از مشکلات مربوط به نوسان کم شده است.

مزایای ورود به دنیای ارز دیجیتال با شماره مجازی

در نامبرلند شماره 157 کشور دنیا برای 64 سرویس مختلف وجود دارد. همانطور که می‌دانید صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال حساسیت زیادی به کاربران ایرانی دارند. برای استفاده از این صرافی‌ها به اطلاعاتی، نظیر آدرس، کد پستی، شماره موبایل و آی.پی کشور دیگری نیاز دارید. کشور دیگری که تحت تحریم این صرافی‌های ارز دیجیتال نباشد. نامبرلند شماره مجازی این سرویس‌ها را برای شما فراهم کرده است و از بخش شماره‌های عادی و شماره‌های اجاره‌ای می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. از آنجا که کار با صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار حساس است ممکن است به چندین کد فعال سازی نیاز باشد. به همین دلیل شماره اجاره‌ای در ورود به دنیای ارز دیجیتال با شماره مجازی موثر خواهند بود.

سخن آخر

استفاده از ارز دیجیتال با شماره مجازی به شما کمک می‌کند که تمامی محدودیت‌های بانکی را در ایران دور بزنید. و با تبدیل پول خود به کوین‌هایی که با ارزهای معتبر جهانی نظیر دلار و یورو قیمت‌گذاری می‌شوند ایمنی سرمایه خود را تامین کنید. می‌توانید به خرید و داد و ستد با کاربر بین‌المللی بپردازید. همچنین ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند که قوانین محدود کننده و آزار دهنده کشورها نظیر مالیات و … را مرتفع کنید. نامبرلند با عرضه انواع شماره مجازی از کشورها و اپراتورهای مختلف کار شما را در این زمینه راحت کرده است.