دنیای گیمرها و بازی‌های کامپیوتری دنیای بزرگ و جالبی است. دنیایی متنوع که هر روز آپدیت می‌شود و هر بار طرحی جدید و زیبا در آن می‌بینیم. با پیشرفت دنیای اینترنت بازی‌های اینترنتی رونق بسیار زیادی گرفت. بسیاری از کاربران اینترنت بازی در بستر اینترنت را ترجیح می‌دهند. به چالش کشیدن رقبای خارجی یا دوستان بدون نیاز به حضور فیزیکی بسیار جذاب است. بلیزارد با ارائه بازی‌های زیبا و روزآمد و فضای سنگین رقابتی به یک میدان نبرد جذاب برای گیمرها تبدیل شده است. به همین دلیل در این مقاله به آموزش ساخت اکانت بلیزارد می‌پردازیم.

عناوین مقاله

بلیزارد چیست؟

بلیزارد یک شرکت اینترنتی مستقر در ارواین کالیفرنیا است. این شرکت در سال 1991 تاسیس شد و به سرعت به عنوان یکی از مطرح‌ترین توسعه دهندگان بازی در جهان شناخته شد. بلیزارد بیش از هر چیز شهرتش را مدیون وارکرافت، دیابلو و استارکرافت بود. از سال 2004 بلیزارد به آنلاین کردن بازی‌های خودش پرداخت. نسخه آنلاین وارکرافت شهرت بسیار زیادی به دست آورد. بلیزارد به دلیل سناریوی زیبای بازیهایش، گیم پلی قوی و گیمرهای حرفه‌ای که در آن هستند محیطی زیبا و چالش بر انگیز را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

مقایسه بلیزارد و استیم

اگر شما گیمر حرفه‌ای باشید احتمالا آموزش ساخت اکانت استیم را هم دیده باشید. اگر شما بخواهید پس از دیدن آموزش ساخت اکانت بلیزارد بین این دو یکی را انتخاب کنید. کدام را انتخاب می‌کنید؟ ابتدا به اصلی ترین تفاوت استیم و بلیزارد می‌پردازیم.

بلیزارد به خودی خود یک شرکت توسعه و انتشار بازی است که بازی‌های خودش را در این پلتفرم می‌فروشد. مثلا وارکرافت از ساخته‌های بلیزارد است که در این پلتفرم می‌توانید از آن استفاده کنید. پلفترم آنلاین بلیزارد battlenet نام دارد که پس از ساخت اکانت بلیزارد می‌توانید در آن به خرید بازی‌های بلیزارد و انجام آن و ارتباط با سایر گیمرها بپردازید.

اما استیم که توسط شرکت  valve  عرضه شده است. پلتفرمی برای توزیع بازی‌های رایانه‌ای است و اینگونه نیست که فقط محدود به بازی‌های شرکت خودش باشد. همچنین استیم یک شبکه اجتماعی قوی و یک کتابخانه بزرگ دارد که در اختیار کاربرانش قرار می‌گیرد. استیم به شرکت‌های بازیساز این امکان را می‌دهد که بازی‌های خود را در آن قرار دهد. حتی خود بلیزارد هم خیلی از بازی‌هایش را در استیم قرار می‌دهد. شما می‌توانید بازی‌های حاضر در استیم را دانلود کنید و به صورت آفلاین با آنها بازی کنید.

در واقع هدف اولیه بلیزارد از راه‌اندازی چنین سرویسی  فروش محصولات خودش بوده است. اما در طرف استیم هدف جور دیگری است. سعی استیم بر آن بوده است که فروشگاهی برای بازیسازان کامپیوتری تولید کند.

آموزش ساخت اکانت بلیزارد در کامپیوتر

وارد بلیزارد شوید از بالا سمت راست روی Account کلیک کنید و sign up را بزنید. سمت راست آن گزینه دانلود battlenet  وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پس از کلیک روی sign up پنجره‌ای باز می‌شود که در آن کشور و تاریخ تولدتان را وارد می‌کنید.

در انتخاب کشور می‌توانید ایران را انتخاب کنید، ایران در حال حاضر تحت تحریم بلیزارد نیست. تاریخ تولد خود را پس از انتخاب کشور وارد نمایید. وارد صفحه بعد شوید. نام و نام خانوداگی خود را وارد نمایید.

در صفحه بعدی از شما ایمیل و شماره تلفن می‌خواهد. در اینجا شماره تلفن اجباری نیست. اما شماره را وارد کنید که بعدا به آن نیاز خواهید داشت. در این فقره می‌توانید از شماره مجازی نامبرلند نیز استفاده نمایید.

در صفحه بعدی باید دو تیک بزنید. تیک ارسال ایمیل و تیک تایید قوانین که در همه جا پر کردن آن اجباری است. روی continue کلیک کرده و پس از آن یک پسورد قوی انتخاب کنید. پس از تایید پسورد، بلیزارد به شما پیغام می‌دهد که ثبت نام شما تکمیل شده است. حالا وقت دانلود battlenet است. می‌توانید battlenet را برای دسکتاپ  IOS یا اندروید دانلود کنید.

آموزش ساخت اکانت بلیزارد دانلود battlenet

بایستی ابتدا battlenet را دانلود کنید، دانلود battlenet برای ویندوز، مک، اندروید و IOS ممکن است. پس از دانلود این نسخه‌ها باید برای نصب آن اقدام کنید. در ادامه نصب battlenet برای ویندوز را بررسی خواهیم کرد.

پس از نصب battlenet زبانی را که قصد دارید با ان کار کنید انتخاب نمایید.

در مرحله بعد محل نصب را تعیین نمایید.

پس از تعیین محل نصب، صبر می‌کنیم تا نصب به طور صد در صدی در محل انجام گیرد.

در صورت تکمیل صد درصدی نصب، battle net از شما نام کاربری و پسورد را می‌خواهد نام کاربری و پسوردی که از قبل در موقع ثبت نام تعیین کرده بودید را وارد نمایید.

آموزش ساخت اکانت بلیزارد با Battlenet گوشی

برای نسخه‌های موبایلی battlenet  اولین قدم دانلود آن‌ها است. همانطور که می‌دانید دانلود 90 درصد اپ‌های عرضه شده از طریق گوگل پلی و IOS قابل دانلود هستند. البته battlenet را می‌توانید از سایت‌های دیگر پیدا کنید. برای راه اندازی battlenet در گوشی مراحل زیر را طی کنید.

  • اپلیکیشن را دانلود کنید.
  • اپلیکیشن را به راه بیاندازید
  • با یوزر، پسوردی که قبلا ساختید وارد سایت شوید.
  • پس از ورود می‌توانید بازی مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

شماره مجازی برای حضور در بلیزارد

هر چند استفاده از شماره مجازی ایران در بلیزارد ممکن است، اما استفاده از شماره مجازی کشورهای دیگر و خرید شماره مجازی بلیزارد از طریق نامبرلند انجام پذیر است. دسترسی به شماره مجازی خارجی ممکن است دسترسی به بعضی از بازی‌ها، کامیونیتی‌ها و مسابقات را برای شما فراهم نماید. از میان شماره‌های نامبرلند، ساخت اکانت بلیزارد با شماره عادی و شماره اجاره‌ای امکان پذیر است. بلیزارد شماره‌های دائمی گوگل ویس را نمی‌پذیرد.

اگر قصد استفاده حرفه‌ای از بلیزارد را دارید، توصیه ما استفاده از شماره‌های اجاره‌ای است که برای حفظ امنیت اکانت بسیار مفید هستند. برخی از این شماره‌ها قابلیت تمدید دارند و می‌توانند برای مدت طولانی‌تری در اختیار کاربر بمانند.

سخن آخر

قدیم‌ها برای رفتن به گیم نت چقدر وقت و هزینه می‌گذاشتید؟ نهایتا هم با چند نفر بازی می‌کردید. اما امروز می‌توانید از طریق بلیزارد میلیون‌ها گیمر را در سراسر جهان به چالش بکشید. با دیدن آموزش ساخت اکانت بلیزارد، با کمترین هزینه به روزآمدترین بازی‌های کامپیوتری جهان دسترسی خواهید داشت. قابلیت انجام بازی به صورت آنلاین، قابلیت اجرای بازی به صورت تک نفره، قابلیت دانلود بازی و اجرای آفلاین آن همه و همه در بیشتر بازی‌های این سرویس فراهم است.