این روزها که سروکله هوش مصنوعی پیدا شده، دیگر انجام تکالیف مدرسه و حتی دانشگاه مثل زمان قدیم، وقت‌گیر و طاقت فرسا نیست. با هوش مصنوعی می‌توان تکالیف را انجام داد، برای یادگیری از آن استفاده کرد و به‌طور کلی عملکرد تحصیلی را بهبود بخشید. به‌نظر می‌رسد دانش‌آموزانی که از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف استفاده می‌کنند، چند پله از بقیه جلوترند. البته شاید این باور که حل تکالیف با هوش مصنوعی موجب تنبلی شود هم درست باشد؛ برای جلوگیری از چنین مشکلی ما در این بلاگ هم راهکار جلوگیری از چنین موضوعی را بیان کردیم و هم چند ابزار برای حل تکالیف با هوش مصنوعی معرفی کردیم.

نقش هوش مصنوعی در آموزش

چه بپذیرید چه نه،‌ تکنولوژی و هوش مصنوعی به همه قسمت‌های زندگی امروز وارد شده و بخش آموزش را هم تحت تاثیر قرار داده است. همچنین هوش مصنوعی روی شیوه تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان هم تاثیر زیادی داشته است.

البته نقش هوش مصنوعی در آموزش عموما و اکثرا مثبت است و باید از این بابت بسیار خوشحال باشید. از تدریس خصوصی و توضیح دادن بخش هایی که در کلاس درس متوجه نشدید،‌ حل تکالیف، طرح نمونه سواال برای تمرین بیشتر و سپس فیدبک دادن به جواب‌ها گرفته تا حل تمرین و توضیحات بیشتر به زبان ساده و انجام تحقیق و پروژه و…

هوش مصنوعی می‌تواند در امر آموزش کمک بسیاری به دانش آموز یا والدین دانش آموزان و معلمان کند! در این مقاله بیشتر به کاربردهای هوش مصنوعی برای حل تکالیف می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

معرفی بهترین هوش مصنوعی حل تکالیف

از آنجا که مشتاق معرفی هوش مصنوعی برای انجام تکالیف هستید، پس سریع سراغ اصل مطلب می‌رویم.

چت جی‌پی‌تی 4  و هوش مصنوعی  Gemini . البته فقط این دو چت بات نیستند که می‌توانند به شما در انجام تکالیف مدرسه کمک کنند اما به جرات می‌توان گفت که بهترین چت بات های هوش مصنوعی هستند. نکته‌ای که در رابطه با این چت بات ها وجود دارد این است که هر کدام از این چت بات ها طوری ساخته شده‌اند که برای انجام یک کار به‌خصوصی مناسب تر هستند. اگر می‌خواهید بدانید کدام چت بات برای تکالیف شما مناسب تر است به بلاگ “مقایسه چت بات‌های هوش مصنوعی ” مراجعه کنید. ما در این بلاگ چندتا از چت بات های هوش مصنوعی را در موضوعات مختلف مثل انجام سوال ریاضی، سوال فارسی، علوم و … مقایسه کردیم.

حالا اگر می‌خواهید بدانید این هوش مصنوعی‌ها در چه زمینه‌هایی می‌توانند به شما کمک کنند، در ادامه با ما همراه باشید.

حل تکالیف با هوش مصنوعی برای دانش آموزان دبستانی

شاید برای یک دانش آموز دبستانی که سن بسیار کمی دارد، هوش مصنوعی نتواند کاربرد مستقیمی داشته باشد اما شما به عنوان والدین او می توانید در حل تکالیف با هوش مصنوعی به فرزندتان کمک کنید مشق‌هایش را بهتر بنویسد و یا بهتر درس بخواند.

مثلا می‌توانید وضعیت درسی فرزندان را بررسی کنید و بعد از اینکه متوجه شدید او در چه درس هایی مشکل دارد، از هوش مصنوعی بخواهید بهترین روش برای توضیح به فرزندتان را به شما بگوید و حتی تمریناتش را با هوش مصنوعی تصحیح کنید.

هوش مصنوعی برای انجام تکالیف دانش آموزان دبیرستانی

برای دانش آموزان دبیرستانی اوضاع متفاوت است؛ اگر در مقطع دبیرستان تحصیل می کنید، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید مباحث تخصصی دروسی را که در آن مشکل دارید برایتان توضیح دهد. حتی اگر با یک بار توضیح به خوبی متوجه نشدید می‌توانید دوباره و دوباره بخواهید که به زبان ساده‌تر توضیح دهد؛‌ و به او بگویید کجا را بیشتر مشکل دارید تا آن قسمت را بیشتر توضیح دهد. دقیقا مثل یک معلم خصوصی!

حل تکالیف با هوش مصنوعی به سادگی آب خوردن

همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید برای انجام تکالیفتان برنامه ریزی کرده و به نحوی که تقلب محسوب نشود،‌ قسمتی از تکالیف را برایتان انجام دهد!

مثلا وقتی من از او خواستم برایم ۱۰ تمرین فیزیک پایه دهم را بنویسد و حل کند چنین پاسخی گرفتم:

پرامپت:

من دانش آموز کلاس دهم رشته تجربی هستم و معلمم گفته ۱۰ تمرین فیزیک از درس‌های کتاب بنویس و حل کن. آیا میتوانی در انجام این تکلیف کمکم کنی؟

تحقیق با هوش مصنوعی

آماده شدن برای امتحانات

ممکن است معلم شما دیگر تکلیف و مشق مستقیم ندهد، اما برایتان امتحان گذاشته باشد. در این شرایط هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند که چطور برای این امتحان آماده شوید. مثلا برایتان برنامه ریزی کند که چطور درس بخوانید و سوالات درسی خود را از او بپرسید و یا به شما نمونه سوال دهد که حل کنید. پس از اینکه حل کردید هم برایتان تصحیح کند و نکات مثبت و منفی شما را نشان دهد.

هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات مدرسه

اگر معلمتان به عنوان تکلیف موضوعی برای تحقیق داده،‌ می توانید به جای گوگل از هوش مصنوعی کمک بگیرید! مثلا از او بخواهید درباره موضوع تحقیق به شما اطلاعاتی دهد و یا شما را راهنمایی کند چطور این تحقیق را بنویسید.

پرامپت:

من باید به عنوان تکلیف مدرسه یک تحقیق کوتاه درباره «اروپا در قرون وسطا»‌ بنویسم. به من راهنمایی میکنی که چطور این تحقیق را انجام دهم؟

انجام تکالیف مدرسه با هوش مصنوعی

مضرات و نکات منفی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش

چند سال پیش به جای هوش مصنوعی کتاب منتشران و گام به گام وجود داشت و می‌توانست به دانش آموزان کمک کند که از تمرینات عقب نمانند ولی معلم‌ها و پدرمادرها بسیار از منتشران متنفر بودند! چراکه باعث می‌شد بعضی دانش آموزان تنبل شوند و خودشان را برای حل تمرین به چالش نکشند. دقیقا این موضوع ممکن است دانش آموزان را هم دچار مشکل کند؛ چراکه دانش آموزان بیش از حد روی هوش مصنوعی تکیه کنند و خودشان برای حل تمرین‌های درسی دست به کار نشوند؛ راه حل ما برای رهایی از این معضل کمک گرفتن از هوش مصنوعی در جایگاه یک راهنما است.

نتیجه گیری در مورد انتخاب بهترین ابزار حل تکالیف با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از ابزارهای نوین در عرصه آموزش و پرورش است و کمک زیادی به دانش آموزان و معلمان می‌کند و به زودی از آن بیشتر هم استفاده خواهد شد. در این مقاله نامبرلند درباره نقش هوش مصنوعی برای حل تکالیف مختلف مثل تکالیف مدرسه یا پیک نوروزی و کاربردهای فراوانش در این زمینه صحبت کردیم و بهترین ابزارها را برای انجام تکالیف مدارس معرفی کردیم.