واتس اپ اخیرا یک ویژگی جدید معرفی کرده که به کاربران امکان می‌دهد عکس‌های باکیفیت HD ارسال کنند.

متا شرکت مادر واتساپ به طور مداوم ویژگی‌های جدید را به این برنامه اضافه می‌کند. یکی از معایب بزرگی که واتس اپ داشت مربوط به ارسال عکس بود. پردازش‌هایی بر روی عکس انجام میشد که وضوح، کیفیت و اندازه عکس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌داد. اکنون واتساپ روی این مشکل کار کرده و ویژگی جدیدی را عرضه کرده است. با این ویژگی کاربران می‌توانند عکس‌های باکیفیت ارسال کنند.

نحوه ارسال تصاویر HD در واتساپ

برای دسترسی به ویژگی جدید واتساپ باید آخرین نسخه آن را داشته باشید و اکنون برای برخی از کاربران فعال شده و احتمالا تا چند هفته آینده برای بقیه کاربران هم فعال می‌شود. تا بتوانید در صفحه اشتراک گذاری عکس، کنار ابزارهای دیگر دکمه جدید HD را ببینید.

بعد از انتخاب دکمه HD یک صفحه جدید به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید کیفیت عکس را انتخاب کنید. دکمه به صورت پیش‌فرض روی کیفیت استاندارد انتخاب شده است و هدف واتساپ این است که اشتراک گذاری عکس‌ها سریع و قابل اعتماد انجام شود؛ می‌توانید برای ارسال نسخه‌ای با وضوح بالاتری از کیفیت HD استفاده کنید.

زمانی که عکس را با کیفیت HD برای مخاطب خود ارسال می‌کنید، مخاطب شما عکس را با یک لیبل HD گوشه پایین سمت چپ دریافت می‌کند.

واتساپ همچنین اعلام کرده که در حال آزمایش بر روی ارسال ویدیو باکیفیت هم است.