با وجود یکسری محدودیت هایی که واتساپ نسبت به تلگرام دارد، اما هنوز هم یکی از پرطرفدارترین برنامه های پیام رسان در دنیا است. واتساپ زیر مجموعه شرکت متا بوده و این شرکت برای بهبود تجربه کاربری آپدیت ها و ویژگی های جدیدی را به این برنامه اضافه می‌کند. قبلا به این صورت بود که کاربرانی که می خواستند دو اکانت مختلف روی یک گوشی داشته باشند، باید برای اکانت دوم خود از واتساپ بیزینس استفاده می‌کردند یا یک گوشی همراه دیگر را با خود حمل می کردند؛ تا اینکه مدیر عامل متا در روز 5 شنبه اعلام کرد که قابلیت تغییر بین حساب ها را برای اندروید عرضه می کند.

جابجایی بین واتساپ

اگر جزو کاربرانی بودید که از 2 حساب واتساپ مختلف استفاده می کردید، اکنون می توانید 2 حساب را روی یک برنامه داشته باشید و نیازی به حمل گوشی اضافه نخواهید داشت. قابلیت جابجایی بین حساب ها این امکان را به کاربران می دهد که به راحتی گفتگوهای خود را در حساب هایی که دارند مدیریت کنند. برای مثال می توانید یک اکانت را برای کار و دیگری را برای ارسال پیام به دوستان و اعضای خانواده خود داشته باشید.

همانطور که سخنگوی واتساپ، الی هیتریک اعلام کرده برای لاگین کردن اکانت ابتدا به سیمکارت فعال نیاز دارید تا کد فعال سازی را دریافت کنید اما پس از تایید اولیه بدون نیاز به سیم کارت می توانید لاگین بمانید.

قابلیت ارسال فایل صوتی یکباره در واتساپ

یک ویژگی جدیدی که واتساپ معرفی کرده این است که به کاربران اجازه می دهد تا ویس ها یا همان پیام های صوتی خود را یکباره به اشتراک بگذارند و این با فعالسازی حالت «View Once» انجام می‌گیرد و بعد به صورت خودکار بعد از مشاهده توسط کاربر حذف می شود. به این ترتیب حریم خصوصی شما ایمن تر خواهد شد، چرا که مخاطب شما نمی تواند آن را ارسال کند، ذخیره کند و ضبط کند. این ویزگی برای تمامی نسخه های بتای واتساپ اندروید و iOS از اپلیکیشن TestFlight در دسترس است.

ویس once view واتساپ