گروه وودافون پس از 2 ماه درآمد رشد 2 ماهه خود را اعلام کرد. این رشد غیرمنتظره دقیقا بعد از افزایش قیمت‌ها رخ داد.

درآمد خدمات آلی به نرخ 4.7% در ربع دوم افزایش پیدا کرد و این موضوع را اپراتور تلفن متخصص در نیوبری طی یک بیانیه‌ای اعلام کرد. طبق تخمین‌های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، این افزایش نسبت به پیش بینی میانگین تحلیلگران برای افزایش 4.1% بود.

سیم کارت ودافون یکی از بزرگترین اپراتورهای انگلستان است و سیمکارت های آن محبوبیت بالایی بین کاربران دارد. این سیمکارت در داخل ایران هم آنتن دهی دارد و می‌تواند خدمات گسترده‌ای را به مشترکین ایرانی ارائه دهد. همچنین این شرکت در خارج از ایران هم از استقبال خوبی برخوردار بوده و با وجود افزایش قیمتی که داشته، همچنان کاربران را به خود جذب کرد و توانست درآمد خود را افزایش دهد.

استراتژی ودافون برای بازگرداندن ارزش سهام و کاهش هزینه‌ها

مارگاریتا دلا واله، مدیر عامل شرکت در ماه آوریل به سمت اجرایی ارشد نائل شد و تصمیم به کوچک کردن افت قیمت سهام شرکت تلفن همراه دارد و موفق بوده در 12 ماه گذشته آن را حدود 26% کاهش دهد.

شرکت وودافون تصمیم گرفت قیمت‌ها را در بازارهای بزرگتر اروپایی افزایش داد و میانگین صورتحساب ماهانه مشترکان را افزایش داد و البته این ریسک را پذیرفت که مشتریان برای پرداخت هزینه کمتر به سمت رقبا بروند.

دلا واله گفته این تغییرات “راه حل سریعی نخواهد بود”. در ماه مه اعلام شد که بر برش 2700 شغل در نیمه اول سال نظارت داشته و اعلام کرده تعداد کارکنان را تا 11000 نفر کاهش دهد.

این شرکت همچنین قصد توافق روی 2 مورد دارد:

  • خرید تجارت بریتانیایی خود با شرکت CK Hutchison Holdings Ltd
  •  فروش واحد اسپانیایی خود ( البته این مورد مدت ها با چالش روبرو بود)

سهام وودافون در معاملات لندن روز دوشنبه با یک افزایش 1.3٪ به ارزش ۷۷.۴۰ پنس بسته شد. ارزش این سهام در این سال ۸.۱٪ کاهش یافته بود. این در حالی است که شاخص ارتباطات Stoxx 600 شرکت‌های اروپایی با یک افزایش 2.6٪ مقایسه شده است.

یکی از خدمات گروه ودافون در داخل ایران، ارائه سیمکارت های بین المللی است. اگر قصد خرید سیمکارت ودافون را دارید، می‌توانید از نامبرلند اقدام کنید.