آیا می‌دانستید که گوگل ادسنس سالانه بیش از 10 میلیارد دلار به ناشران و تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کند؟ اما گوگل ادسنس چیست؟ گوگل ادسنس (Google AdSense) یکی از معتبرترین روش‌های کسب درآمد آنلاین از طریق نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌ها و کانال‌های یوتیوب است. تبلیغات انواع مختلفی دارند و می‌توانید به درآمدی پایدار و قابل‌توجه از آن دست بیابید. در این مقاله، با روش‌های کسب درآمد از ادسنس، انواع تبلیغات، معیارهای پرداخت و چالش‌های پیش روی کاربران ایران آشنا خواهید شد.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس (Google AdSense) یک روش ساده و رایگان برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در کنار محتوای آنلاین شما است. گوگل ادسنس تبلیغات مرتبط و جذابی به بازدیدکنندگان سایت شما نمایش می‌دهد و به‌ازای کلیک یا بازید درآمدزایی می‌کنید. این تبلیغات در قالب متن، ویدئو، پویانمایی و… است. شما می‌توانید ظاهر و سبک تبلیغات را مطابق با سایت خود سفارشی‌سازی کنید. مثلا اگر ناشر یک سایت هستید، به گوگل ادسنس اجازه می‌دهید محتواهای مختلف را در وبسایت شما قرار دهد و در عوض هزینه دریافت می‌کنید. 

شروع تبلیغات با گوگل ادسنس

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

انواع تبلیغات در google adsense با توجه به کاربرد و کارایی آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

1. تبلیغات متنی (Text Ads)

تبلیغات متنی ساده‌ترین و قدیمی‌ترین نوع تبلیغات در گوگل ادسنس هستند. آن‌ها شامل یک عنوان قابل کلیک، دو خط توضیح و لینک‌اند. اغلب حجم کمی می‌گیرند و توجه خوبی جلب می‌کنند.

2. تبلیغات تصویری (Display Ads)

Display Ads با استفاده از تصاویر گرافیکی یا بنرها، در سایت شما قرار می‌گیرد. تبلیغات تصویری در اندازه‌ها و فرمت‌های گوناگون برای تبلیغ برندهایی که نیاز به دیده شدن لوگو یا محصول دارند به کار می‌رود.

3. تبلیغات ویدئویی (Video Ads)

این نوع تبلیغات معمولاً ویدئوهای کوتاه هستند که در وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب نمایش داده می‌شوند. اغلب تبلیغات ابتدایی یوتیوب جزو این دسته است.

4. تبلیغات پاسخگو (Responsive Ads)

این نوع تبلیغات به‌صورت خودکار اندازه، فرمت و ظاهر خود را با فضای موجود در سایت تطبیق می‌دهند. گوگل ادسنس باتوجه‌به طراحی سایت و دستگاه کاربر، بهترین فرمت را انتخاب می‌کند. مثلا ممکن است تبلیغ در دسکتاپ به‌صورت تصویری و روی موبایل به‌صورت متنی نمایش به دربیاید.

5. تبلیغات داخل محتوا (In-Feed Ads)

In-Feed Ads حس تبلیغاتی کمتری به مخاطب القا می‌کند. این تبلیغات در قالب محتوای سایت نمایش داده می‌شوند و بسیار طبیعی به نظر می‌رسند؛ مثلا تبلیغی که بین پست‌های یک وبلاگ یا شبکه اجتماعی دیده می‌شود.

این تبلیغات شامل لینک‌های متنی کوتاه هستند که کاربران را به صفحات خاصی هدایت می‌کنند. Link ads مناسب برای وب‌سایت‌هایی با تمرکز بر محتوای متنی است؛ مثل لینک‌های کوچکی که عبارات کلیدی جذابی مثل «خرید ارزان گوشی» دارند.

7. تبلیغات تعاملی (Rich Media Ads)

این نوع تبلیغات با استفاده از المان‌های تعاملی مانند انیمیشن‌ها، بازی‌ها، فرم‌های نظرسنجی یا قابلیت کلیک برای نمایش جزئیات بیشتر، کاربران را به‌وسیله تبلیغ تشویق و به تعامل دعوت می‌کند.

8. تبلیغات جستجو (Search Ads)

این تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی کاربران هدف‌گذاری می‌شوند. در بالاترین یا پایین‌ترین بخش نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و مستقیماً مرتبط با نیاز کاربر و جستجوی او هستند. مثلا شما جست‌وجو می کنید «خرید لپ‌تاپ» و جز نتایج یک تبلیغ به‌صورت «خرید لپ‌تاپ ارزان» مشاهده می‌کنید.

9. تبلیغات اپلیکیشن (App Promotion Ads)

این نوع تبلیغات برای ترویج و نصب اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند. این تبلیغات کاربران را به صفحه نصب اپلیکیشن در گوگل پلی یا اپ استور هدایت می‌کنند. آن‌ها به شکل تصویری یا ویدئویی پخش می‌شوند. مثل تبلیغ بازی‌های موبایل در بین یک ویدئو یا اپلیکیشن.

10. تبلیغات در یوتیوب (YouTube Ads)

این تبلیغات یکی از پربازده‌ترین روش‌های تبلیغاتی هستند که به‌صورت ویدئویی در یوتیوب نمایش داده می‌شوند. تبلیغات Skippable (قابل ردشدن) و Non-Skippable (غیرقابل ردشدن) هستند.

کسب درامد از گوگل ادسنس

چگونه از گوگل ادسنس کسب‌ درامد کنیم؟

حالا می‌دانید ادسنس چیست و یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد آنلاین (Monetization) است؛ شما با نمایش تبلیغات گوگل روی وب‌سایت یا کانال یوتیوب خود می‌توانید درآمدزایی کنید. در ادامه روش‌های مهم کسب درآمد از گوگل ادسنس را توضیح می‌دهیم.

ایجاد سایت مفید و جذاب

اولین قدم برای کسب درآمد از گوگل ادسنس، داشتن یک وب‌سایت مناسب است. سایت شما باید محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد ارائه دهد تا بتواند بازدیدکننده جذب کرده و مورد تأیید گوگل قرار گیرد.

توجه:

گوگل موظف است تحریم‌های اعمال‌شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) را رعایت کند. به همین دلیل، AdSense برای ناشران در کشورهای یا مناطق زیر در دسترس نیست:

  • کریمه
  • کوبا
  • جمهوری‌های خودخوانده دونتسک (DNR) و لوهانسک (LNR)
  • ایران
  • کره شمالی
  • سوریه

بنابراین سایت شما نباید متعلق به این کشورها و زبان‌هایش باشد.

سایت‌های مناسب برای کسب درآمد از گوگل ادسنس

محتوای هر نوعی سایتی برای درآمد از گوگل ادسنس مناسب نیست. سایت شما باید به‌روز باشد و نکات مربوط به سئو در آن رعایت شود. به موارد زیر توجه کنید.

وب‌سایت‌های آموزشی

وب‌سایت‌های آموزشی با ارائه محتواهای ارزشمند در حوزه‌های مختلف، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کنند. مخاطبان اغلب زمان بیشتری را در این سایت‌ها صرف می‌کنند، و نرخ کلیک تبلیغات (CTR) را افزایش می‌یابد؛ مانند سایت‌هایی درباره آموزش زبان، برنامه‌نویسی یا مهارت‌های شغلی.

 وب‌سایت‌های خبری یا تکنولوژی

سایت‌هایی که اخبار روز یا مطالب تکنولوژی را منتشر می‌کنند معمولاً ترافیک بالایی دارند. تبلیغ‌دهندگان (گوگل ادز) برای این نوع مخاطبان هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند. کاربران به‌صورت روزانه یا هفتگی به این سایت‌ها سر می‌زنند.

 وب‌سایت‌های سرگرمی و تفریحی

وب‌سایت‌هایی که ویدئوها، تصاویر خنده‌دار یا مطالب جالب منتشر می‌کنند مخاطبان زیادی دارند. بازدیدکنندگان درگیر محتوای سایت می‌شوند و احتمال کلیک روی تبلیغات و به‌ اشتراک‌گذاری محتوا بیشتر است.

 وب‌سایت‌های تخصصی

سایت‌هایی که روی یک موضوع خاص تمرکز دارند، مخاطبان هدفمندی جذب می‌کنند. مثل سایت‌هایی درباره عکاسی، سفر یا بازی‌های ویدئویی.

وب‌سایت‌های نقد و بررسی محصولات

سایت‌هایی که به بررسی محصولات یا خدمات می‌پردازند، مخاطبان قابل‌توجهی جذب می‌کنند. کاربران اغلب در مرحله خرید هستند و نرخ تبدیل بالاست.

کسب درآمد از طریق یوتیوب

یکی دیگر از راه‌های محبوب کسب درآمد از گوگل ادسنس، استفاده از پلتفرم یوتیوب است. اما ادسنس یوتیوب چیست؟ با ایجاد کانال یوتیوب و تولید محتوای ویدئویی جذاب، می‌توانید تبلیغات گوگل را در ویدئوهای خود نمایش دهید و درآمدزایی کنید. موارد زیر در مانیتایز یوتیوب مؤثرند:

  • تولید محتوای باکیفیت و جذاب
  • حفظ تعامل با مخاطبان از طریق نظرات و پاسخ‌ها
  • بهینه‌سازی کانال و ویدئوها برای الگوریتم یوتیوب

معیار پرداخت گوگل ادسنس به چه صورت است؟

گوگل ادسنس (Google AdSense) دو مدل اصلی برای پرداخت دارد که به شرح زیر هستند:

  • پرداخت به‌ازای هر هزار نمایش (CPM – Cost Per Mille):

در این مدل، تبلیغ‌کننده به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از تبلیغات، هزینه دریافت می‌کند. در این حالت الزامی بر کلیک روی تبلیغ نیست و حتی اگر کلیکی روی آن صورت نگیرد، برای تعداد بازدیدها درآمد کسب می‌کنید (Cost-per-impression). این روش بیشتر مناسب وب‌سایت‌هایی است که ترافیک بالایی دارند.

  • پرداخت به ازای کلیک (CPC – Cost Per Click):

CPC درآمد شما بر اساس تعداد کلیک‌هایی است که روی تبلیغات صورت می‌گیرد (Pay-per-click). نرخ پرداخت (Cost Per Click) بستگی به موضوع تبلیغ، رقابت کلمات کلیدی، و مخاطب هدف دارد. این روش معمولاً به CTR (Click Through Rate) وب‌سایت شما وابسته است.

بهترین استراتژی این است که هم محتوای سایت خود را بهبود دهید تا CTR افزایش یابد و هم تبلیغات مرتبط‌تری را نمایش دهید که دارای CPC بالاتری باشند.

عوامل موثر بر میزان درآمد از گوگل ادسنس

بر اساس مقالات سایت گوگل ادسنس موارد زیر روی درآمد از این سرویس اثرگذارند؛

تجربه کاربری مثبت: 

  • ارائه محتوای باکیفیت
  • محتوای مرتبط و جذاب
  • طراحی بصری مناسب
  • بارگذاری سریع صفحات

ارائه محتوای مناسب: انتشار مطالب مطابق با سیاست‌های گوگل و AdSense.

رعایت دستورالعمل‌های وبمستر گوگل: استفاده از لینک‌دهی درست، بهره‌گیری از ابزارهای گوگل مانند Search Console و Google Analytics.

توضیحات مربوط به حفظ حریم خصوصی: 

  • توضیح درباره‌ی نحوه پردازش و استفاده از داده‌های کاربران 
  • اطلاع‌رسانی درباره استفاده از کوکی‌ها و گزینه‌های عدم‌پذیرش تبلیغات توسط کاربران.

رعایت سیاست و قوانین ادسنس: 

  • عدم کلیک روی تبلیغات AdSense توسط خودتان یا تشویق کاربران به این کار
  • عدم استفاده از منابع ترافیک ناسالم (مانند ایمیل‌های ناخواسته یا برنامه‌های پرداخت کلیکی)
  • عدم تغییر کد AdSense برای افزایش عملکرد مصنوعی تبلیغات
  • جلوگیری از قراردادن تبلیغات در کنار پاپ‌آپ‌ها یا ایمیل‌ها
  • جلوگیری از مواردی که تجربه کاربری را مختل می‌کند (مانند ریدایرکت‌های ناخواسته، دانلودهای خودکار، بدافزار)

استفاده از انواع واحدهای تبلیغاتی: 

  • نمایش تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی
  • توجه به تجربه کاربری در انتخاب نوع و محل قرارگیری تبلیغات
  • تست تعداد، مکان و طراحی تبلیغات با استفاده از Google Analytics

تنظیم تبلیغات سفارشی AdSense برای صفحات جستجوی سایت:

  • نمایش تبلیغات کنار نتایج جستجوی سایت (Display Advertising).
  • ارائه تجربه کاربری بهتر با امکان جستجوی محتوای سایت
  • نیاز به درخواست جداگانه برای AdSense سفارشی جستجو

کسب درآمد از AdSense در یوتیوب:

  • ایجاد کانال یوتیوب و فعال‌سازی امکان کسب درآمد
  • اتصال کانال یوتیوب به حساب AdSense برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب
  • انتخاب و مدیریت ویدئوهای دارای تبلیغات از طریق Video Manager

شرایط استفاده از تبلیغات گوگل

شما به‌عنوان ناشر و صاحب سایت باید موارد زیر را به‌منظور استفاده از تبلیغات گوگل دنبال کنید:

  1. وب‌سایت یا کانال باید دارای محتوای اصلی و ارزشمند باشد.
  2. محتوای کپی‌شده یا بدون ارزش، مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.
  3. محتوای سایت یا کانال نباید شامل موارد غیرقانونی، خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز، مستهجن، یا گمراه‌کننده باشد.
  4. تبلیغات نباید کاربران را فریب دهد.
  5. بازدیدکنندگان وب‌سایت یا کانال باید واقعی باشند.
  6. استفاده از ترافیک مصنوعی (کلیک‌های تقلبی) باعث تعلیق حساب می‌شود.
  7. وب‌سایت باید حداقل 6 ماه فعال باشد (در برخی مناطق جغرافیایی این شرط متفاوت است).
  8. دامنه باید تحت مالکیت شخصی شما باشد.
  9. حداقل سن مالک حساب باید 18 سال باشد.
  10. وب‌سایت باید رابط کاربری خوبی داشته باشد و بدون مشکل فنی اجرا شود.
  11. سرعت لود صفحات اهمیت دارد.
  12. محتوای شامل خشونت، نفرت‌پراکنی، تبعیض یا سوءاستفاده از کودکان نباشد.
  13. فروش یا تبلیغ کالاهای غیرقانونی، دخانیات، داروهای غیرمجاز در سایت شما انجام نشود.
  14. کلیک‌های جعلی و دست‌کاری در نمایش تبلیغات وجود نداشته باشد.

محتواهای ممنوعه در گوگل ادسنس

زیر لیست محتواهای نامناسب و ممنوعه با قوانین ادسنس است.

  • تبلیغ فعالیت‌های غیرقانونی: تبلیغ فعالیت‌های غیرقانونی، نقض حقوق قانونی دیگران
  • سوءاستفاده از مالکیت فکری: نقض حق‌ کپی‌رایت، فروش یا تبلیغ کالاهای تقلبی
  • محتوای خطرناک یا توهین‌آمیز:  ترویج نفرت یا تبعیض علیه افراد یا گروه‌ه، آزار، تهدید یا ارعاب افراد، تشویق به آسیب جسمی یا روانی به خود یا دیگران، سوءاستفاده یا اخاذی از دیگران
  • خشونت علیه حیوانات: تبلیغ خشونت یا بی‌رحمی علیه حیوانات، فروش محصولات به‌دست‌آمده از گونه‌های در خطر انقراض
  • محتوای گمراه‌کننده: تحریف یا پنهان‌کردن هویت ناشر یا هدف محتوا، ادعاهای نادرست یا خطرناک درمورد موضوعات مهم مثل انتخابات یا سلامت
  • عملکردهای فریبکارانه: مهندسی اجتماعی یا فیشینگ، تبلیغ محصولات با ادعاهای دروغین، همکاری پنهانی در تولید محتواهای سیاسی یا اجتماعی
  • رسانه‌های دست‌کاری‌شده: فریب کاربران با محتوای دست‌کاری‌شده در مسائل سیاسی یا اجتماعی
  • ترویج رفتار نادرست: ایجاد یا فروش اسناد جعلی، تبلیغ هک، کرک یا دسترسی غیرمجاز، ترویج نظارت بدون اجازه
  • محتوای جنسی صریح: محتوای جنسی گرافیکی یا غیرقانونی
  • مضامین بزرگ‌سالانه در محتوای کودکان: محتوای ظاهراً مناسب برای کودکان دارای مفاهیم بزرگ‌سالانه
  • آزار و استثمار جنسی کودکان: هرگونه محتوای جنسی مرتبط با کودکان، تهدید، اخاذی یا قاچاق کودکان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محتواهای ممنوعه در سیاست‌های گوگل ادسنس رو این لینک بزنید و موارد بیشتر و توضیحات کامل‌تر را مطالعه کنید.

مقایسه google adsense و google ads

مقایسه google adsense و google ads

گوگل ادز (Google Ads) یا همان «Google AdWords» سابق، پلتفرم تبلیغات آنلاین است که کسب‌وکارها می‌توانند تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، و شبکه‌های نمایش گوگل منتشر کنند. این تبلیغات به‌صورت کلیکی (PPC) کار می‌کنند، یعنی کسب‌وکارها فقط زمانی هزینه می‌پردازند که کاربری روی تبلیغ کلیک کند.

جدول زیر تفاوت گوگل ادز و گوگل ادسنس را نشان می‌دهد:

مقایسه google adsense و google ads

ثبت‌نام و نحوه استفاده از Google AdSense

  1. وارد صفحه ثبت‌نام گوگل ادسنس شوید. جیمیل و رمز عبور و آدرس وب سایت خود را بزنید.

در قسمت «Get more out of AdSense» گزینه دلخواه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید پیشنهادهای سفارشی و غیره را دریافت کنید گزینه اول و اگر مایل نیستید گزینه دوم را بزنید.

ثبت‌نام و نحوه استفاده از Google AdSense 1

کشور و منطقه خود را مشخص و تیک نهایی به‌منظور پذیرش قوانین را بزنید.

ثبت‌نام و نحوه استفاده از Google AdSense 2
  1. پس از تایید توسط گوگل یک کد دریافت می‌کنید. برای نمایش تبلیغات در سایت خود، کد AdSense را در بخش <head> تمام صفحات وب قرار دهید (این کد برای تمام صفحات یکسان است). 

نکته: تنها پس از تایید حساب شما، تبلیغات به نمایش در می‌آید.

  1. برای دریافت درآمد از AdSense، باید روش پرداخت خود را مشخص کنید. وارد حساب کاربری خود شوید. به مسیر Payments > Manage payment methods > Add payment method بروید. اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید. روی Save کلیک کنید. باید نام حساب ادسنس با حساب بانکی شما یکسان باشد.

نکته: گوگل قبل از انجام پرداخت، یک کد تأیید به آدرس فیزیکی شما ارسال می‌کند.

  1. پس از تأیید حساب، مشخص کنید که تبلیغات کجا و چگونه نمایش داده شوند.
  •  استفاده از تبلیغات خودکار (Auto Ads): گوگل به‌طور خودکار بهترین مکان‌ها را برای نمایش تبلیغات انتخاب می‌کند؛ که گزینه مناسبی برای کاربران مبتدی است.
  • استفاده از تبلیغات سفارشی (Ad Units): در گوگل ادسنس، گزینه «By ad unit» را انتخاب و نوع تبلیغ را از میان «Square، Horizontal یا Vertical» مشخص کنید. کد جاوا اسکریپت ایجادشده را در محل موردنظر در صفحه خود قرار دهید.

نحوه کار و ساخت حساب با گوگل ادسنس در ایران

در قسمت قبلی مراحل ساخت حساب گوگل ادسنس را توضیح دادیم؛ همان‌طور که گفتیم محدودیت‌ها برای کشور ایران بسیار بالاست و راهی برای دورزدن قوانین وجود ندارد. موارد زیر چک‌‍لیستی برای کاربران ایرانی است که می‌خواهد از گوگل ادسنس استفاده کنند.

  1. وب‌سایت یا کانال یوتیوب:
  • زبان و دامنه: وب‌سایت شما نباید به زبان فارسی باشد و از دامنه‌های ملی مانند .ir استفاده نکنید. استفاده از دامنه‌های بین‌المللی مانند .com را توصیه می‌کنیم.
  • محتوا: محتوای وب‌سایت یا کانال یوتیوب شما باید باکیفیت و منحصربه‌فرد باشد و از قوانین گوگل پیروی کند.
  1. ثبت‌نام در گوگل ادسنس:
  • به وب‌سایت Google AdSense مراجعه و با استفاده از حساب جیمیل خود ثبت‌نام کنید.
  • اطلاعات وب‌سایت یا کانال یوتیوب خود را وارد کنید.
  • کشوری غیر از ایران را به‌عنوان محل اقامت انتخاب کنید؛ زیرا ایران در لیست کشورهای پشتیبانی‌شده توسط گوگل ادسنس نیست.
  1. اطلاعات تماس و پرداخت:
  • آدرس و شماره‌تلفن: از آدرس و شماره‌تلفن معتبر در کشوری که انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید. در صورت امکان، از دوستان یا آشنایان مورداعتماد در آن کشور کمک بگیرید.
  • حساب بانکی: برای دریافت درآمد، نیاز به یک حساب بانکی در کشور انتخاب‌شده دارید. اگر دسترسی مستقیم به چنین حسابی ندارید، می‌توانید از خدمات شرکت‌های واسط برای نقدکردن درآمد خود یا ساخت حساب پی پال استفاده کنید.
  1. تأیید حساب:
  • پس از ثبت‌نام، گوگل یک کد تأیید به آدرس پستی ارائه‌شده ارسال می‌کند. دریافت این کد و واردکردن آن در حساب ادسنس برای فعال‌سازی حساب ضروری است.
ساخت حساب گوگل ادسنس

تفاوت ادسنس شخصی و ادسنس شرکتی چیست؟

تفاوت اصلی بین ادسنس شخصی و ادسنس شرکتی به مالکیت حساب و نحوه مدیریت درآمد مربوط است. به تعریف هرکدام توجه کنید.

ادسنس شخصی: حساب به نام یک فرد ثبت می‌شود. پرداخت مالیات به عهده فرد مالک حساب است و معمولاً بسته به قوانین کشور، مالیات به‌صورت شخصی محاسبه و پرداخت می‌شود. معمولاً برای افراد آزادکار، تولیدکنندگان محتوا یا صاحبان کانال‌های کوچک و متوسط مناسب است. درآمد مستقیماً به حساب بانکی مالک فردی منتقل می‌شود. ارتباط مستقیم با گوگل از طریق مالک فردی انجام می‌شود.

ادسنس شرکتی: حساب به نام یک شرکت یا سازمان ثبت می‌شود و اطلاعات حقوقی شرکت مانند شماره ثبت و نام رسمی آن در حساب وارد می‌شود. پرداخت مالیات طبق قوانین مربوط به شرکت‌ها انجام می‌شود و ممکن است نرخ مالیاتی بالاتر یا فرآیند پیچیده‌تری داشته باشد. به دلیل ثبت حساب به نام یک شرکت، اعتبار بیشتری دارد و معمولاً برای شرکت‌های بزرگ یا کسب‌وکارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. درآمد به حساب بانکی شرکت منتقل می‌شود و امکان مدیریت مالیات و تقسیم درآمد در بین اعضای تیم فراهم است. ممکن است تیمی از افراد شرکت وظیفه مدیریت حساب ادسنس و تعامل با گوگل را بر عهده داشته باشند.

اگر قصد دارید در مقیاس کوچک فعالیت کنید، ادسنس شخصی مناسب است. اما اگر کسب‌وکار بزرگی دارید یا می‌خواهید حرفه‌ای‌تر عمل کنید، ادسنس شرکتی گزینه بهتری است.

گوگل ادسنس چیست؟ بستر کسب درآمد از تبلیغات گوگل

گوگل ادسنس یک فرصت عالی برای کسب درآمد از اینترنت است؛ اما برای موفقیت در این زمینه، باید محتوای باکیفیت، رعایت سیاست‌های گوگل و استراتژی مناسب برای افزایش بازدید و تعامل کاربران را در نظر بگیرید. در این مقاله گفتیم که گوگل ادسنس چیست و شما به‌عنوان  کاربران ایرانی برای استفاده از این سرویس با محدودیت‌هایی مواجه هستید که باید از روش‌های جایگزین برای نقد کردن درآمد خود استفاده کنید.

سؤالات متداول: 

1. چطور می‌شود به گوگل ادسنس تبلیغ داد؟

اگر شما یک کسب‌وکار یا محصولی دارید و می‌خواهید تبلیغ کنید، باید از سرویس Google Ads استفاده کنید، نه AdSense. Google Ads پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را در نتایج جستجو، وب‌سایت‌های مختلف، ویدئوهای یوتیوب و سایر پلتفرم‌های وابسته نمایش دهید.

2. واریز درآمد یوتیوب به حساب ادسنس و انتقال آن به ایران چقدر زمان می‌برد؟

پرداخت‌های ادسنس به‌صورت ماهانه انجام می‌شود و معمولاً بین 21 تا 26 هر ماه به حساب بانکی متصل به ادسنس واریز می‌شود. بااین‌حال، کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های گوگل نمی‌توانند مستقیماً درآمد خود را دریافت کنند و باید از روش‌های واسطه مانند افتتاح حساب بانکی در کشورهای دیگر یا همکاری با شرکت‌های نقدکننده درآمد استفاده کنند.

3. گوگل ادسنس (تبلیغات گوگل) چیست؟

گوگل ادسنس یک شبکه تبلیغاتی است که تبلیغات مرتبط را روی وب‌سایت‌ها و ویدئوهای یوتیوب نمایش می‌دهد و در ازای کلیک یا نمایش تبلیغ، به ناشران درآمد پرداخت می‌کند. تبلیغ‌کنندگان از طریق Google Ads تبلیغات خود را در این شبکه قرار می‌دهند و ادسنس واسطه‌ای میان تبلیغ‌کنندگان و ناشران محتوا است.

4. حساب ادسنس چیست؟

Google AdSense یک سرویس تبلیغاتی رایگان از شرکت گوگل است که به ناشران وب‌سایت، بلاگرها و یوتیوبرها اجازه می‌دهد تا از طریق نمایش تبلیغات در محتوای خود درآمد کسب کنند.

5.آیا می‌توان درون اپلیکیشن اندرویدی با محتوای فارسی تبلیغات گوگل قرار داد؟

بله، شما می‌توانید در اپلیکیشن‌های اندرویدی با محتوای فارسی تبلیغات گوگل (AdMob) قرار دهید، به شرطی که اپلیکیشن شما مطابق با سیاست‌ها و قوانین گوگل باشد. همچنین، اپلیکیشن شما باید ارزش افزوده و تجربه کاربری مناسبی داشته باشد.

6.برای سایت دو زبانه فارسی و انگلیسی، امکان استفاده از تبلیغات ادسنس در صفحات انگلیسی وجود دارد؟

بله، برای سایت‌های دو زبانه می‌توانید از تبلیغات ادسنس در صفحات انگلیسی استفاده کنید. گوگل از زبان صفحه برای نمایش تبلیغات مرتبط استفاده می‌کند، بنابراین اگر محتوای انگلیسی داشته باشید، تبلیغات مرتبط با آن زبان نمایش داده خواهد شد.

7. آیا ترافیک کم و استفاده از گوگل ترنسلیت در رد درخواست ادسنس تأثیر دارد؟

بله، ترافیک کم و استفاده از گوگل ترنسلیت می‌تواند به طور منفی بر پذیرش درخواست ادسنس تاثیر بگذارد. گوگل به سایت‌هایی که محتوای طبیعی و ترافیک معتبر دارند اولویت می‌دهد. استفاده از ترجمه‌های ماشینی یا ترافیک غیر طبیعی می‌تواند باعث رد درخواست شود.

8. آیا دامنه هم باید به اسم و نشانی یک شخص خارجی باشد؟

نه، دامنه باید تنها مطابق با قوانین گوگل باشد. برای استفاده از ادسنس، نیازی به داشتن دامنه‌ای به نام یک شخص خارجی نیست. مهم این است که سایت شما محتوای ارزشمند و قانونی ارائه دهد.

9. با اینکه اقامت ایران و پاسپورت ایرانی دارم، می‌توانم از ادسنس استفاده کنم یا نه؟

بله، می‌توانید از ادسنس استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید که گوگل ممکن است محدودیت‌هایی برای کشورهایی که تحت تحریم هستند اعمال کند. در صورتی که در کشوری باشید که گوگل تبلیغات را در آن ارائه نمی‌دهد، ممکن است محدودیت‌هایی برای استفاده از ادسنس وجود داشته باشد.

10. سایتی با قالب و افزونه‌های غیر اورجینال فعال است، امکان استفاده از گوگل ادسنس وجود دارد؟ استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های غیر اورجینال به خودی خود مانعی برای استفاده از ادسنس نیست، اما باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما مطابق با سیاست‌های گوگل باشد. اگر افزونه‌های غیر اورجینال باعث ایجاد مشکلات امنیتی یا مشکلات عملکردی شوند، ممکن است باعث رد درخواست شما شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به درستی کار می‌کند و مطابق با دستورالعمل‌های گوگل است.