تیک تاک یکی از پر دانلود ترین اپلیکیشن‌های دنیا است. این اپلیکیشن چینی به سرعت، گوی سبقت را از شبکه‌های اجتماعی تحت بستر گوشی های هوشمند نظیر ردیت، اینستاگرام، اسنپ چت و … ربود. یکی از دلایل محبوبیت تیک تاک در جهان دادن پول به اینفلوئنسر به ازای هر ویو است. با توجه ارزش بالای ارز و درآمد دلاری در ایران، بسیاری از جوانان به دنبال این هستند که از تیک تاک برای درآمدزایی استفاده کنند. اگر شما هم از این گروه جوانان هستید و به تازگی می‌خواهید فعالیت در تیک تاک را شروع کنید، باید نسبت به ساخت اکانت تیک تاک اقدام کنید.

عناوین مقاله

تیک تاک چیست؟

تیک تاک با خرید اپلیکیشن موزیکال لی و در سال 2016 با نام دوئین آغاز به کار کرد. اگر خاطرتان باشد تیک تاک در چند سال اخیر موضوع جنگ و اختلاف نظر دولت‌های امریکا و چین بود. کاربران آمریکایی مدعی بودند که امنیت اطلاعات کاربران تیک تاک زیر سوال است. آن‌ها مدعی بودند که ممکن است اطلاعات کاربران تیک تاک به دست دولت چین برسد.

بعد از اعمال محدودیت‌هایی از سوی آمریکایی‌ها بر تیک تاک طرفین چینی و آمریکایی وارد مذاکره شدند. نتیجه این مذاکرات ساخت اپلیکیشن تیک تاک گلوبال بود که تحت کنترل مشترک آمریکایی‌ها و چینی‌ها بود.

کاربردهای تیک تاک

تیک تاک به دلیل کاربران بسیار زیادی که دارد یک بستر امن برای تبلیغات، ارائه توانمندی‌ها، به فروش رساندن محصولات، انجام کارهای هنری، سرگرمی و … است. کسب درامد از تیک تاک امروزه رواج زیادی پیدا کرده است و ساخت اکانت تیک تاک به شما کمک می‌کند که بتوانید به آسانی ویدیو بسازید. عمده‌ی تیک تاکرها مردم عادی هستند، این گروه از افراد با انگیزه اینفلئونسر شدن وارد تیک تاک می‌شوند. اینفلوئنسر شدن در تیک تاک از اینفلوئنسر شدن، در فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام ساده‌تر است. چرا که تا کنون بسیاری از افراد عادی تبدیل به اینفلوئنسرهای مطرحی شده‌اند.

مزایای کار به عنوان اینفلوئنسر

شما اگر به اینفلوئنسر تیک تاک تبدیل شوید، می‌توانید در آمد دلاری کسب کنید، کسب در آمد دلاری از تیک تاک یا یوتیوب می‌تواند به تنهایی جای شغلتان را برای شما بگیرد، و با درآمد ناشی از کار به عنوان اینفلوئنسر مخارج زندگی خود را تامین کنید. اگر شما به اینفلوئنسر مطرحی تبدیل شوید، می‌توانید از تمام مزایای شهرت استفاده کنید. مثلا می‌توانید تبلیغات بگیرید، برای خودتان بیزینس ایجاد کنید یا کارهای هنری و صنعتی خود را به فروش بگذارید، به نوعی از حساب تیک تاک خود به عنوان فروشگاه بهره ببرید.

اگر دنبال شهرت هستید به ساخت اکانت تیک تاک اقدام کنید، تیک تاک جای بسیار خوبی برای شما است چرا که نیاز به ساخت ویدئوهای پیچیده نیست، با امکانات کم و ویدئوهای آماتور کار شما دیده می‌شود. البته تنها دلیل زودتر معروف شدن شما این نیست. چون ویدئوها در تیک تاک کوتاه هستند، کاربران ویدئوهای بیشتری می‌بیند و شانس اینکه شما در تیک تاک دیده شوید بالا می‌رود. حوزه کاری اینفلوئنسرهای ایرانی در تیک تاک معمولا محتوای طنز، دابسمش، انجام حرکات ورزشی و محتواهای آموزشی اطلاعاتی کوتاه است.

قوانین استفاده از تیک تاک

برای استفاده از تیک تاک هم مانند هر برنامه دیگری یکسری قوانین و مقررات وجود دارد. تیک تاک در قوانین خودش خدمات خود را برای افراد بالای 13 سال ارائه می‌کند. اکنون بسیاری از کاربران تیک تاک نوجوانان هستند و به همین دلیل می‌توان تیک تاک را اپلیکیشن نوجوانان به حساب آورد. در ادامه در مورد نحوه استفاده از تیک تاک توضیحاتی را بیان می‌کنیم.

نکاتی پیش از ساخت اکانت تیک تاک

تا چند وقت پیش ساخت اکانت تیک تاک در ایران به دلیل وجود تحریم توسط شرکت ارائه دهنده، به طور مستقیم امکان پذیر نبود و برای ساخت اکانت تیک تاک نیاز بود یک سری نکات امنیتی رعایت شود. تیک تاک از طریق سیمکارت داخل گوشی تشخیص می‌داد که از کدام کشور هستید؛ بنابراین برای ساخت اکانت تیک تاک باید سیمکارت را از گوشی خارج می‌کردید یا با استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده آی.پی و وای فای از این برنامه استفاده می‌کردید. در واقع در هر بار استفاده از تیک تاک باید مراحل درآوردن سیم کارت از گوشی را طی می‌کردید. البته راه استفاده از تیک تاک بدون حذف سیمکارت هم وجود دارد.

تا این‌که خبر رفع تحریم تیک تاک در ایران منتشر شد. از این پس کاربران ایرانی می‌توانند بدون وجود مشکلات قبلی اکانت تیک تاک بسازند. البته همچنان لازم است از برنامه‌های تغییر دهنده آی.پی هم استفاده شود. با وجود این رفع تحریم، اکنون میتوانید برای کسب درامد از تیک تاک فعالیت خود را در این اپلیکیشن پرطرفدار و محبوب شروع کنید.

روش‌های ثبت نام در تیک تاک

تیک تاک را از اپ استور، پلی استور یا سایر برنامه‌های معتبر دانلود و نصب کنید. در ادامه به آموزش ساخت اکانت در تیک تاک خواهیم پرداخت. در پلی استور، تیک تاک بیش از یک میلیارد بار نصب شده و از بیش از 59 میلیون نظر 4.4 ستاره کسب کرده است.

ساخت اکانت تیک تاک در موبایل

پس از دانلود تیک تاک می‌توانید از طریق حساب خود در شبکه‌های اجتماعی، از طریق شماره موبایل، از طریق ایمیل و جیمیل خود ثبت نام کنید. در ادامه ثبت نام از طریق شماره موبایل را به شما شرح می‌دهیم.

قبل از هر چیزی آی.پی خود را تغییر دهید و با آی.پی کشور دیگری جز ایران شروع به فعالیت کنید. همانطور که می‌دانید ثبت نام تیک تاک از طریق شماره ایرانی ممکن نیست چرا که پرطرفدارترین اپلیکیشن جهان تحریم‌های سنگینی روی کاربران ایرانی اعمال کرده است. بنابراین برای حل این مشکل باید با شماره کشور دیگری فعالیت کنید. بنابراین اقدام به خرید شماره مجازی تیک تاک از نامبرلند کنید.

مراحل نصب تیک تاک در موبایل

اول از همه از متصل بودن گوشی به vpn مطمئن شوید. سپس برنامه تیک تاک را روی گوشی اندروید و یا آیفون اجرا کنید.

ساخت اکانت تیک تاک در آیفون مانند ساخت اکانت تیک تاک در اندروید است؛ لذا با دنبال کردن همین عکس‌ها می‌توانید یک اکانت در تیک تاک بسازید.

روی تب profile پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

ساخت اکانت تیک تاک1

روی Use phone or email کلیک کنید.

ساخت اکانت تیک تاک3

در مرحله بعدی باید تاریخ تولد خود را وارد کنید

ساخت اکانت تیک تاک5

در مرحله بعد شماره مجازی تیک تاک را وارد کنید. برای خرید شماره مجازی تیک تاک وارد سایت نامبرلند شوید. روی سرویس تیک تاک کلیک و یکی از شماره‌ها را انتخاب کنید.

ساخت اکانت تیک تاک6

در مرحله بعد باید کد را وارد کنید. کد داخل سایت نامبرلند ارسال می‌شود.

ساخت اکانت تیک تاک8

در این مرحله لازم است یک پسورد 8 کاراکتری برای اکانت تیک تاک خود انتخاب کنید.

ساخت اکانت تیک تاک.

اکانت تیتک تاک شما با موفقیت ساخته شد.

ساخت اکانت تیک تاک از طریق شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می‌دانید می‌توانید تیک تاک را از طریق حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی معتبر بسازید، برای این کار می‌توانید روی گزینه‌هایی نظیر، فیسبوک، جیمیل، اینستاگرام، توییتر و اپل آیدی(در صورتی که از اپل استفاده می‌کنید) حساب کنید.

وقتی از یکی از این گزینه‌ها استفاده کنید، تیک تاک طبق پیغامی از شما می‌پرسد آیا قصد دارید که از فیسبوک خود جهت ثبت نام استفاده کنید، که شما در تایید این پاسخ روی continue کلیک خواهید کرد. در مرحله بعد، مشخصات حساب خود در آن شبکه اجتماعی یا گوگل را وارد کنید، پس از آن یک نام کاربری را انتخاب و روی sign up  کلیک کنید.

ساخت اکانت تیک تاک بدون در آوردن سیمکارت

با رفع تحریم دیگر نیازی به درآوردن سیمکارت ایرانی نیست و الان می‌شود بدون نیاز به نسخه مود شده تیک تاک برای آیفون و اندروید برای ساخت اکانت تیک تاک اقدام کرد. البته با وجود این رفع تحریم هنوز هم تیک تاک فیلتر است.

ساخت اکانت تیک تاک در گوگل

ساخت اکانت تیک تاک در گوگل امکان پذیر نیست یعنی نمی‌توانید از طریق مرورگر اکانت بسازید ، اما برای استفاده از تیک تاک می‌توانید از طریق مرورگر وارد شوید، درست مثل اینستاگرام. تیک تاک بیشتر با هدف کار در گوشی هوشمند ساخته شده است. اما کاربرانی علاقه دارند تا از این سرویس در کامپیوتر استفاده کنند. آنها باید تغییراتی در تنظیمات سایت تیک تاک ایجاد کنند تا بتوانند مثل گوشی روی آن فعالیت کنند.

بهترین هشتگ‌های تیک تاک

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم تیک تاک یکی از معروفترین پلتفرم‌های اشتراک ویدیو است و امکان اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه و جذاب را به شما می‌دهد. اشتراک گذاری ویدیو در تیک تاک به شما این امکان را می‌دهد که به کسب درامد از تیک تاک برسید. به شرطی که محتوایتان دیده شود. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند محتواهایتان بیشتر دیده شود، استفاده از هشتگ است.

با داشتن هشتگ‌ها، کاربران علاقه‌مند به محتواهای ویدیویی شما سریعتر جذب می‌شوند. برای مثال برای محتواهای خنده دار از هشتگ Funny یا برای محتوای پرورشی از هشتگ DIY استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین هشتگ‌ های تیک تاک هستید، بهتر است این هشتگ‌ها را داخل برنامه تیک تاک جستجو کنید.

با استفاده از هشتگ‌های مناسب، می‌توانید محتوای خود را به مخاطبان دقیقتری جذاب کنید و تعداد بازدیدها و دنبال‌کنندگانتان را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که هشتگ‌ها باید به محتوای شما مرتبط باشند تا به بهترین نتیجه برسید.

تبدیل تیک تاک به پیام رسان

در نیمه اول ماه سپتامبر 2023 خبری مبنی بر اینکه تیک تاک در حال گسترش قابلیت‌های پیام رسانی خود است، منتشر شد. هر چند یکسری از ویژگی‌های پیام رسانی در این برنامه وجود دارد اما هنوز کسی آن را به عنوان یک پیام رسان به رسمیت نمی‌شناسد. در پی این خبر تیک تاک اعلام کرده که می‌‎خواهد مانند سایر برنامه‌ها، ویژگی پیام رسانی را به پلتفرم خود اضافه کند. علاوه بر این روی قابلیت‌های دیگر مانند ایجاد پادکست هم تمرکز دارد.

خرید شماره مجازی نامبرلند

پس از نصب تیک تاک گزینه use phone or email را انتخاب کنید تا بتوانید از شماره مجازی برای ساخت اکانت تیک تاک اقدام کنید. پس از گذر از این مرحله از شما تاریخ تولد می‌خواهد. از بخش phone برای وارد کردن شماره اقدام کنید. دو رقم اول کد کشور و مابقی کد شماره می‌باشد. به پنل نامبرلند بروید.

اگر قصد دارید شماره یک بار مصرف فقط برای احراز هویت بگیرید از پنل شماره‌های عادی استفاده کنید.  در این پنل شماره‌های مربوط به سرویس تیک تاک را انتخاب کنید.  مطابق شکل زیر شماره مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب، شماره را در تیک تاک وارد کنید و منتظر بمانید تا کد فعالسازی تیک تاک وارد شود، این کد فعالسازی در پنل نامبرلند به چشم خواهد خورد.

پس از وارد کردن، کد فعالسازی در پنل نامبرلند قرار می‎‌گیرد شماره‌ای را که از نامبرلند گرفتید وارد نمایید و با کلیک کردن روی فلش قرمز رنگ وارد مرحله بعد شوید. در مرحله بعد کد چهار رقمی فعالسازی را وارد سایت کنید و سپس پسورد خود را تعیین نمایید. پس از انتخاب پسورد و کلیک روی next یوزرنیم خود را انتخاب کرده و روی signup کلیک کنید.

مزایای استفاده از شماره مجازی نامبرلند

از طریق نامبرلند به شماره مجازی 160 کشور جهان ویژه 64 سرویس دسترسی خواهید داشت، یکی از این سرویس‌ها تیک تاک است. پیشنهاد می‌شود برای فعالیت مستمر در تیک تاک حتما از شماره مجازی خارجی و حتی جیمیل خارجی بهره بگیرید.

به خصوص اگر دنبال فعالیت حرفه‌ای در تیک تاک هستید، چون اگر بخواهید روزی از تیک تاک در آمدزایی کنید، بهتر است که شماره خارجی و جیمیل خارجی داشته باشید تا مبادا حسابی که برای ساخت و درآمدزایی آن بسیار زحمت کشیده‌اید به خاطر چند تحریم از بین برود. همچنین اگر روزی بخواهید در آمد تیک تاک را نقد کنید، به بانک و حساب خارجی نیاز دارید. شاید برای کسی که قصد فعالیت به عنوان یک بیننده را دارد، اهمیت کمتری داشته باشد که با چه شماره‌ای ثبت نام می‌کند، اما یک اینفلوئنسر به یک حساب امن تیک تاک نیاز خواهد داشت.

سخن آخر

تیک تاک چند مزیت دارد، اپلیکیشنی است که به سادگی از آن می‌توان استفاده کرد، پس از استفاده می‌توان از آن درآمدزایی کرد. نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی با سادگی بیشتری می‌توان در آن شهرت کسب کرد و فالوئر بیشتری به دست آورد. به همین دلیل برای کسب درآمد دلاری یا به اشتراک گذاردن توانایی‌های خود در تولید کلیپ‌های کوتاه بهترین گزینه تیک تاک است. چنانچه قصد دارید که به عنوان اینفلوئنسر فعالیت کنید، می‌توانید از همین الان فعالیت در تیک تاک را شروع کنید.