ودافون یک قرارداد ۱۰ ساله با مایکروسافت امضا کرده که طی آن خدمات هوش مصنوعی، خدمات دیجیتال، و خدمات ابری را برای بیش از 300 میلیون مصرف کننده شخصی یا کسب و کار خود در سراسر اروپا آفریقا بیاورد.

شرکت بین المللی بریتانیایی ودافن ۱.۵ میلیارد دلار در بخش هوش مصنوعی متمرکز بر مشتری که با فناوری‌های  Azure OpenAI و Copilot مایکروسافت توسعه یافته، سرمایه‌گذاری می کند و دیتاسنترهای فیزیکی اش را با خدمات ابری ارزان‌تر و مقیاس‌پذیر Azure جایگزین خواهد کرد. در مقابل مایکروسافت سرمایه گذار سهام ودافون خواهد شد و به گسترش پلت فرم مالی موبایل Vodafone در آفریقا کمک خواهد کرد.

مدیران ودافون و مایکروسافت درباره این همکاری چه نظری دارند؟

به نقل از رویترز،‌ مدیر مالی ارشد ودافون معتقد است مایکروسافت به عنوان یک رهبر بزرگ در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند در حوزه خدمات مشتریان مخابراتی ما یک تحویل عظیم ایجاد کند.

مدیرعامل مایکروسافت هم نظرش را اینطور اعلام کرد که ما افتخار می کنیم که جدیدترین فناوری‌های ابری و هوش مصنوعی را با همکاری ودافون برای صدها میلیون مشتری و کسب‌وکار در آفریقا و اروپا ابری ارائه می‌کنیم.

مایکروسافت که گویا برای درامد زایی های بسیار بیشتر در سال ۲۰۲۴ خیز برداشته،‌در خبر دیگری اطلاع داده که قصد دارد نسخه پولی هوش مصنوعی کوپایلوت را عرضه کند.