بازار ربات‌های انسان نما بسیار داغ است! پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد ربات‌ها را به فروش انبوه برساند،‌ چینی‌ها هم از یک ربات انسان نمای دونده رونمایی کردند!

یک ربات سایز بزرگ که می‌تواند سریع بدود!

مرکز نوآوری ربات‌های انسان نمای پکن، از یک ربات انسان نما به نام Tiangong رونمایی کرده که کاملا الکتریکی است و می‌تواند به سرعت بدود.

ربات Tiangong در سایز یک انسان بزرگسال ساخته شده،‌ او ۱۶۳ سانتی متر قد و ۴۳ کیلوگرم وزن دارد و به چندین  چندین حسگر ادراک بصری مجهز است و قدرت محاسباتی 550 تریلیون عملیات در ثانیه را دارد.

نکته جالب درباره این ربات انسان نمای چینی این است که به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به سرعت بدود! او با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت می‌تواند بدود که عدد خوبی برای یک ربات انسان نمای سایز بزرگ است.

به نقل از news.mydrivers او برای اینکه بهتر حرکت کند از روشی به نام «یادگیری تقویتی تقلیدی پیش بینی کننده»‌ استفاده می‌کند!

این ربات مجهز به چندین دوربین،‌ حسگرهای سه بعدی و یک واحد اندازه گیری اینرسی دقیق است تا محیط اطرافش را درک کند و مسیریابی کند.

آقای Seán Ó hÉigeartaigh مدیر اجرایی مرکز مطالعات Study of Existential Risk ، در رویداد رونمایی از این ربات اظهار داشت: «دستاوردهای فناوری هوش مصنوعی که تا به‌حال از چینی‌ها دیدیم، از جمله ربات انسان‌نمای Tongtong، بسیار چشمگیر و ویژه است. من نسبت به چشم انداز بخش صنعت هوش مصنوعی چین کاملاً خوشبین هستم. یکی از چیزهایی که چین در آن برتری یافته است، توسعه هوش مصنوعی به گونه‌ای است که در زندگی روزمره ادغام شود و ابزارهای معنادار و مفیدی برای مردم فراهم کند.»

همچنین چینی‌ها به تازگی از هوش مصنوعی Vidu رونمایی کردند که یک ابزار قوی تبدیل متن به ویدیو است و به عنوان رقیب هوش مصنوعی Sora شناخته می‌شود.