یکی از قابلیت‌های واتساپ این است که به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که پیام ارسال شده خود را پاک کنند. ممکن است در یک پیام مسئله مهمی مطرح شده باشد و شما بخواهید به هر دلیلی آن را ذخیره کنید. گاهی حتی می‌توان از پیام‌های حساس به عنوان مدرک و… استفاده کرد. درست است که می‌توان پیام‌ها را پاک کرد؛ اما شما هم می‌توانید با استفاده از برخی روش‌ها، پیام‌های پاک شده را بخوانید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه خواندن پیام های حذف شده واتساپ را آموزش دهیم.

خواندن پیام های حذف شده واتساپ با استفاده از بکاپ

یکی از روش‌های انجام این کار، استفاده از بکاپ چت‌ها است. اگر قابلیت بکاپ روزانه را فعال کنید، می‌توانید قبل از بکاپ گیری بعدی پیام های حذف شده را بخوانید. پس باید توجه کنید WhatsApp هر شب ساعت 2 از پیام‌ها بکاپ می‌گیرد و قبل از این ساعت باید بروید و بکاپ را چک کنید. برای انجام این کار:

ابتدا واتساپ را از روی گوشی Uninstall کنید. سپس دوباره آن را نصب کنید.

پس از وارد شدن به برنامه و تکمیل مراحل اولیه، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید پیام‌های قبلی را برگردانید یا خیر. با انتخاب گزینه Chat backup پیام‌های قبلی شما بازگردانده می‌شوند.

بازگشت پیام های حذف شده WhatsApp اندروید با برنامه Notisave

اگر اعلان واتساپ را روشن کنید، می‌توانید پیام‌ها را در بخش اعلان مشاهده کنید. برنامه‌ای برای گوشی‌های اندروید وجود دارد که تاریخچه اعلان را برای شما ذخیره می‌کند. البته در برخی از گوشی‌های هوشمند می‌توانید Notification Log که همان تاریخچه اعلان‌ها است، دسترسی داشته باشید.

اگر گوشی شما این قابلیت را ندارد، برنامه Notisave را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. وارد برنامه شوید. در اینجا می‌توانید برنامه‌های گوشی خود را مشاهده کنید. مجوز دسترسی به اعلان‌ها را به برنامه بدهید. سپس وارد تنظیمات برنامه شوید. بخش Passcode را فعال کنید تا امنیت برنامه بالا برود.

پس از انجام این کارها می‌توانید اعلان‌ها را در این برنامه مشاهده کنید. حال شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که این کار چگونه می‌تواند به خواندن پیام های حذف شده کمک کند. از آنجایی که پیام‌ها به صورت اعلان در این برنامه ذخیره می‌شوند، حتی اگر توسط ارسال‌کننده حذف شوند، در این برنامه و در تاریخچه قابل مشاهده خواهند بود.

خواندن پیام‌های حذف شدن واتساپ اندروید با برنامه + WhatsRemoved

اگر گوشی اندروید دارید برنامه + WhatsRemoved را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. این برنامه نیز همانند اپلیکیشن قبلی نوتیفیکیشن‌ها را ذخیره می‌کند و شما می‌توانید حتی در صورت حذف پیام، آن را در تاریخچه اعلانات بخوانید.

وقتی برنامه را نصب کردید و وارد آن شدید، Terms and Conditions را تأیید کنید. سپس به برنامه مجوز دسترسی به اعلان‌ها را بدهید. در بخش DETECTED می‌توانید اعلان پیام های حذف شده را بخوانید.

نکته: توجه داشته باشید که این برنامه‌ها به عنوان اپلیکیشن‌های واسط فعالیت می‌کنند و ممکن است امنیت برنامه اصلی را پایین بیاورند. زیرا در هر صورت شما به چنین برنامه‌ای اجازه دسترسی به اعلان پیام‌های خود را داده‌اید.

خواندن پیام های حذف شده واتساپ در آیفون با استفاده از تاریخچه چت‌ها

گاهی ممکن است اشتباها خودتان پیامی را به صورت یک طرفه پاک کنید. در این حالت پیام فقط برای شما پاک می‌شود و همچنان برای مخاطب قابل نمایش است. اگر با مخاطب خود دوست و راحت هستید، می‌توانید از او بخواهید تا پیام را برای شما فوروارد کند یا اسکرین آن را بفرستد.

برگرداندن پیام های حذف شده WhatsApp آیفون با iCloud

اگر اپل آی دی خود را در iCloud ثبت کرده باشید، با نصب واتساپ، این برنامه به حساب آی کلود شما متصل می‌شود. در نتیجه می‌توانید پیام‌ها را از این فضای ابری بازیابی کنید. برای آن کار وارد WhatsApp شوید. سپس وارد Settings شوید. حال روی Chats بزنید. گزینه Chat backup را انتخاب کنید. اگر گزینه Chat backup برای شما فعال بود، باید واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید.

وقتی برنامه را دوباره نصب کردید، وارد حساب کاربری خود شوید. سپس گزینه Restore Chat History را انتخاب کنید. این گونه تمامی پیام های حذف شده برمی‌گردند.

علاوه بر این، می‌توانید تمامی پیام‌های واتساپ را با کمک بکاپ آی کلود بازیابی کنید. برای این کار وارد Settings شوید. سپس گزینه General را انتخاب کنید. حال روی Reset بزنید. گزینه Erase all contents and Settings را انتخاب کنید. روی Erase Now بزنید. حال باید رمز عبور خود را وارد کنید تا همه چیز پاک شود.

اکنون به تنظیمات گوشی بروید. سپس Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید. وارد حساب کاربری در آی کلود شوید. فایل بکاپ را انتخاب کنید و پیام‌ها را بخوانید.

نکته: در این روش تمامی اطلاعات قبلی از گوشی حذف می‌شوند. در نتیجه برای این که این روش کارساز باشد، باید از قبل یک نسخه بکاپ از واتساپ در iCloud داشته باشید. در غیر این صورت این روش کارساز نیست و با این کار فقط داده‌های موجود در گوشی را حذف می‌کنید.

خواندن پیام های حذف شده واتساپ با بکاپ iTunes

این روش در صورتی کارساز است که شما پیامی خود را به آی تونز فرستاده باشید. برای این کار iTunes را در کامپیوتر باز کنید. اگر مک دارید باید Finder را باز کنید. حال گوشی آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید. گزینه Trust This Computer را انتخاب کنید. حال گوشی خود را انتخاب کنید. روی گزینه Restore Backup بزنید.

روی Restore کلیک کنید. اکنون باید رمز بکاپ را وارد کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که شما نمی‌توانید محتوای درون فایل بکاپ را مشاهده کنید. برای همین همه چیزی که بکاپ گرفته شده است، بازیابی می‌شود. می‌توان گفت این امر نقطه ضعف iTines است.

بازگشت پیام های حذف شده واتساپ آیفون با iMyFone D-Back

اگر دو گزینه قبلی برای شما کارکرد نداشت، می‌توانید از برنامه iMyFone D-Back استفاده کنید. این برنامه را در کامپیوتر نصب کنید. سپس گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. اجازه دهید دستگاه شناخته شود. پس از آن فایل‌هایی را که نمی‌خواهید حذف شوند، انتخاب کنید.

واتساپ را انتخاب کنید. سپس روی Scan کلیک کنید. صبر کنید تا اسکن تمام شود. در آخر می‌توانید پیام های حذف شده را مشاهده کنید. برای بازیابی پیام های حذف شده کافی است پیام مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس روی Recover کلیک کنید.

سخن نهایی

در این مقاله روش‌های بازگرداندن پیام های حذف شده واتساپ را آموزش دادیم. همان طور که توضیح دادیم می‌توانید برای انجام این کار از روش‌ها و برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که اکثر روش‌های اندروید و آیفون متفاوت از هم هستند. در نتیجه باید روش را با توجه به سیستم عامل خود انتخاب کنید.