کمپانی ByteDance که پیش از این شبکه اجتماعی بسیار موفق اما پرحاشیه تیک تاک را ساخته بود،‌ حالا خیلی بی‌سروصدا از یک برنامه جدید به نام Whee رونمایی کرده است. Whee  یک شبکه اجتماعی جدید و بسیار مشابه اینستاگرام است که تفاوت‌های اندکی دارد.

درباره اپلیکیشن Whee

این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده با گزینه‌هایی برای دوربین، فید پست‌ها و قسمت پیام‌ها است که بر حریم خصوصی کاربرانش بسیار تأکید دارد.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تفاوت Whee با اینستاگرام این است که Whee برای به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی طراحی شده است که «فقط دوستان شما می‌توانند آن‌ها را ببینند». برخلاف اینستاگرام، که در آن پست‌های اکانت‌های پابلیک (عمومی) برای همه به نمایش در می‌آید.

به نقل از androidpolice اپلیکیشن Whee در حال حاضر در چند کشور روی گوشی‌های اندرویدی در دسترس است و قرار است در آینده در سراسر جهان عرضه شود.

آیا اپلیکیشن Whee از روی اینستاگرام کپی برداری شده؟

الهام گرفتن چند ویژگی از شبکه‌های اجتماعی رقیب چیز جدیدی نیست. اینستاگرام استوری‌ را از اسنپ چت و ریلز (reels) را از تیک تاک الهام گرفته و اخیرا هم تیک تاک  قابلیت Notes خود را معرفی کرده است که کاملاً شبیه Threads اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکس و متن است.

درباره آخرین آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی،‌ پیش از این دیده بودیم که اخیرا واتساپ هم قابلیت تماس ۳۲ نفره را ایجاد کرده است.