پس از هفته‌ها شایعات و گمانه زنی‌های زیاد درباره رقابت جدی‌تر تیک تاک با اینستاگرام، بالاخره تیک تاک اپلیکیشن اختصاصی اشتراک گذاری عکس را منتشر کرد!

طبق گفته‌های androidauthority اکنون TikTok Notes در دسترس برخی کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است. اپلیکیشن جدید TikTok یک فضای مخصوص فقط برای اشتراک‌گذاری عکس‌ است که قصد دارد خیلی جدی با اینستاگرام رقابت کند.

بااینکه تیک‌ تاک هنوز رسماً در دسترس بودن TikTok Notes را اعلام نکرده است، اما فروشگاه‌های Google Play و Apple App Store کانادا این اپلیکیشن را برای کاربران کانادایی عرضه کرده‌اند.

جالب است که تیک تاک قصد دارد به صورت تدریجی این اپلیکیشن را عرضه کند که عجیب هم نیست. چراکه اپلیکیشن TikTok Notes به تازگی راه‌اندازی شده است و تیک تاک ممکن است بخواهد بازخورد کاربران را ببیند.

اپلیکیشن TikTok Notes چه عملکردی دارد؟

از نظر کارکرد انتظار می‌رود که TikTok Notes حول اشتراک‌گذاری عکس‌ها باشد، و تیک تاک اصلی تمرکز خود را روی ویدیوهای کوتاه حفظ کند. برخلاف اینستاگرام، فید TikTok Notes دارای شبکه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد به طور همزمان به چندین پست نگاه کنند.

اما غیر از تفاوت، این اپلیکیشن با اینستاگرام شباهت هایی هم دارد، مثلا فیدهای زمانی و الگوریتمی، سازوکار نواری (Carousel) برای نمایش پست‌ها، کنترل نظرات و موارد دیگر.

تا به امروز این برنامه جز برای کاربران کانادایی در دسترس قرار نگرفته اما قطعا به زودی برای همه عرضه خواهد شد.

از طرفی اینستاگرام هم بیکار ننشسته و مدام با آپدیت‌های جدید و جالب برای رضایت کاربرانش تلاش می کند. مثلا در آپدیت جدید امکان قفل و مخفی کردن چت‌های دایرکت را ارائه داده است.

نظر شما در مورد TikTok Notes چیست و آیا می‌تواند به اینستاگرام غلبه کند؟