شبکه اجتماعیِ برنده این روزها،‌ لینکدین است! غیر از اینکه کاربران حرفه‌ای و متخصص حضور دارند، مثل سایر شبکه‌های اجتماعی هم فیلتر نیست و گزینه خوبی برای رشد شخصی و همچنین توسعه کسب و کارها است. با یادگیری لینکدین مارکتینگ می‌توانید روی پرسونال برند خود کار کنید و یا اگر کسب و کاری دارید آن را بهبود و حتی توسعه دهید. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما در مورد اینکه لینکدین مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد، توضیحاتی را به بیان ساده ارائه کنیم.

لینکدین مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم لینکدین مارکتینگ یعنی در شبکه اجتماعی لینکدین، بازاریابی کردن! شما یا یک نیروی کاری هستید که دوست دارید پیشرفت کنید،‌ یا صاحب یک بیزینس و کسب و کار هستید که می‌خواهید آن را رشد دهید. اگر آموزش لینکدین مارکتینگ ببینید می‌توانید از فرصت‌هایی که این شبکه در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید تا خودتان را به مخاطبان هدف نشان دهید،‌ به اهدافتان برسید و رشد کنید. لینکدین مارکتینگ (LinkedIn marketing) یا همان بازاریابی لینکدین، به فرآیند بازاریابی برای تخصص یا برند خود در پلتفرم لینکدین گفته می‌شود.

این شبکه اجتماعی امروزه بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی مارکتینگ است چرا که بسیار زیاد در گسترش شبکه حرفه‌ای شما موثر است. نگران نباشید، تمام این موارد را به صورت عمیق بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

آموزش لینکدین مارکتینگ برای موفقیت کسب و کار

همانطور که بالاتر هم گفتیم، بازاریابی مارکتینگ برای موفقیت شما (چه به عنوان یک نیروی کاری، چه به عنوان یک بیزینس)‌ ضروری است. اما چطور و چگونه می‌توان در این فضا موفق شد؟ یک سری اصول و روش برای بهره‌مندی از این فرصت وجود دارد که به کمک آن می‌توانید حضوری قدرتمند و تأثیرگذار در لینکدین داشته باشید. در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

ساخت یک پروفایل حرفه‌ای

مشخص و واضح است که داشتن یک پروفایل کامل، جذاب و حرفه‌ای اولین قدم در جلب توجه مخاطبان است. یک پروفایل حرفه‌ای بسازید به این معنا که از عکس‌های مناسب استفاده کنید، اطلاعات دقیق و به‌روز خودتان را وارد کنید و به نقاط قوت و توانمندی‌های کلیدی خود اشاره کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت اکانت لینکدین

ساخت گروه و حضور در گروه

یک بخش لینکدین گروه‌های تخصصی آن است،‌ بنابراین یک بخش لینکدین مارکتینگ حضور در این گروه‌هاست. فرقی ندارد خودتان گروه زده باشید یا عضو گروه‌ دیگران شده باشید،‌ مهم این است که با افراد هم‌فکر خود تعامل و شبکه سازی داشته باشید. مشارکت در گفتگوها و به اشتراک‌گذاری نظرات خودتان، هم باعث آموزش و یادگیری نکات جدید بیزینسی می‌شود هم به دیده شدن شما کمک می‌کند.

تحلیل رقبا

بررسی عملکرد و استراتژی رقیب‌هایتان در لینکدین، ایده‌های ارزشمندی برای بهبود رویکرد لینکدین مارکتینگ به شما می‌دهد. همچنین به صورت کلی متوجه می‌شوید که در بازار خود چه وضعیتی دارید و چه نقاط ضعف و قوتی نسبت به دیگر همکاران (رقیب‌هایتان) دارید.

به روز نگه داشتن صفحه

درست مانند فعالیت در اینستاگرام (و دیگر شبکه‌های اجتماعی)‌ مهم است که پست‌های مرتبط منتشر کنید و اینکار را منظم انجام دهید. صفحه‌ای پویا و به‌روز با فعالیت حرفه‌ای در لینکدین نشان‌دهنده‌ اهمیت دادن به مخاطبان است.

استفاده از هشتگ

بهره‌گیری هوشمندانه از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار، باعث می‌شود محتوای شما و در نتیجه پروفایل شما دیده شود. اگر یاد بگیرید که هشتگ‌های اصولی و به جا استفاده کنید، بهتر رشد می‌کنید؛ اما استفاده بیش از حد، یا نادرست، اثر معکوس دارد. پس لازم است قبل از استفاده از هشتگ‌ها درباره‌شان تحقیق کنید. مثلا، اگر در زمینه بازاریابی رشد کار می کنید، عبارت #growthmarketing را جستجو کنید تا ببینید چند نفر این هشتگ را دنبال می‌کنند و چند بار از آن استفاده می‌شود.

نظرسنجی کنید

حتما از ابزار نظرسنجی استفاده کنید چرا که علاوه بر بالا بردن تعامل شما، اطلاعات ارزشمندی از علایق و نیازهای مخاطبان به شما می‌دهد و از این اطلاعات می‌توانید برای بهبود محتوا و خدمات خود استفاده کنید.

انتشار ویدیوهای جذاب

همه جا، از اینستاگرام و تیک تاک گرفته تا لینکدین، ویدیو جذاب است! شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی و ویدیوهای معرفی محصولات تولید کنید یا لایو بگذارید تا هم تعامل با کاربر را بالا ببرید و هم کمپین‌های خود را پیش ببرید.

اگر تمایل دارید که پروفایل شما بهتر دیده شود، توسط شرکت‌های بزرگ دیده شوید و همچنین از کلی مزایای دیگر بهره‌مند شوید، به شما خرید اکانت لینکدین را پیشنهاد می‌دهیم.

مزایای لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کارها

لینکدین به عنوان یک پلتفرم حرفه‌ایٍ پیشرو،‌ دیگر فقط یک شبکه اجتماعی کاریابی نیست، بلکه به یک منبع حیاتی برای گسترش کسب و کارها یا رشد افراد تبدیل شده است. همانطور که فضای دیجیتال حرفه‌ای رقابتی و رقابتی‌تر می‌شود، استفاده از قدرت لینکدین برای هر کسب و کاری که به دنبال پیشرفت در عرصه حرفه‌ای است ضروری‌تر می‌شود.

بازاریابی در لینکدین

در ادامه، به برخی از مهم‌ترین مزایای لینکدین مارکتینگ برای توسعه‌ی کسب‌وکارها اشاره می‌کنیم:

  • مطرح شدن کسب‌وکار در اکوسیستم
  • جلب توجه کسب و کارها در اینترنت
  • بستر تبلیغاتی هدفمند
  • جذب افراد متخصص و حرفه‌ای
  • جلب اعتماد مشتریان
  • بهبود PR کسب‌وکارها
بیشتر بخوانید: ساخت لینکدین شرکتی

بهترین روش‌های بازاریابی در لینکدین

خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم،‌ بازاریابی لینکدین یا همان لینکدین مارکتینگ را می‌توانیم بهترین روش بازاریابی B2B بنامیم. شما می‌توانید در لینکدین به طور مستقیم با کسانی که نیاز دارید (مثل صاحبان مشاغل،‌ تصمیم گیرندگان و افراد حرفه‌ای حوزه کاری خود) ارتباط بگیرید. نه فقط اینکه ارتباط بگیرید بلکه با تولید محتوای ارزشمند و خاص،‌ تبدیل به یک رهبر و برند پیشرو شوید که دیگران به شما مراجعه می‌کنند.

اما برای رسیدن به بهترین نتایج و بیشترین بازگشت سرمایه، کسب‌وکارها باید آموزش لینکدین مارکتینگ ببینند و استراتژی‌های دقیقی داشته باشند. در ادامه، ۴ مورد از بهترین روش‌های بازاریابی در لینکدین را برایتان معرفی می‌کنیم که می‌تواند به رشد برند، بیشتر دیده شدن و جذب مشتریان بالقوه کمک شایانی کند.

همکاری با اینفلوئنسرهای لینکدین:

درست مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر (تیک‌تاک،‌ اینستاگرام و غیره)‌ در لینکدین هم اینفلوئنسرهای فراوانی وجود دارند؛‌ با این تفاوت که محتوایی که منتشر می‌کنند در حوزه کار و بیزینس است. شما می‌توانید برای برند خود (یا حتی خودتان به عنوان یک نیروی کاری)‌ با این اینفلوئنسرها ارتباط بگیرید و همکاری کنید. آن‌ها می‌توانند با محتوای جذاب و معتبر خود و البته قدرت نفوذی که دارند تاثیر بسیار مثبتی بر رشد پروفایل شما داشته باشند.

لینکدین ادز:

خوشبختانه لینکدین هم سیستم تبلیغاتی خودش را دارد و صاحبان کسب و کار با پرداخت هزینه می‌توانند از این تبلیغات بهره مند شوند. از آن‌جا که امکان تنظیم دقیق این تبلیغات روی مخاطبان هدف وجود دارد،‌ نتیجه کمپین‌های لینکدین مارکتینگ هم موفق و نرخ بازگشت سرمایه بالا خواهد بود.

تبلیغات بهم پیوسته:

ترکیب تبلیغات لینکدین با سایر کانال‌های دیجیتال مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی دیگر، تأثیر پیام شما را بسیار بیشتر می‌کند. البته مهم است که این تبلیغات اصولی و تخصصی طراحی شوند؛‌ اگر اینگونه باشد شما را به اهداف کمپین‌تان می‌رساند.

تبلیغات پیامکی:

یک روشی موثر برای ایجاد ارتباط مستقیم و معرفی ارزش پیشنهادی برند،‌ ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده به مخاطبان هدف در لینکدین است. البته باید در متن پیام‌ها و تعداد دفعات ارسال، دقت کنید تا مزاحمتی برای گیرنده ایجاد نشود.

هزینه لینکدین مارکتینگ در ایران

شما هزینه‌های بازاریابی لینکدین را بر اساس نوع روش بازاریابی خود پرداخت می‌کنید.

ممکن است یک متخصص لینکدین مارکتینگ استخدام کنید تا پروفایل بیزینس شما را ارتقا دهد و هزینه برای شما اینجا معادل دستمزد این نیرو است.

یا ممکن است بخواهید با اینفلوئنسرها همکاری کنید،‌ هزینه لینکدین مارکتینگ اینجا به اندازه هزینه تبلیغات این اشخاص است که می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

در نهایت روش دیگر لینکدین مارکتینگ به صورت استفاده از سیستم ادز است که هزینه‌های آن هم کم یا زیاد است. معمولا هزینه‌ها بر اساس این مواردی مثل CPC (هزینه به ازای هر کلیک) ،CPM  (هزینه به ازای هر بازدید)‌ و CPS (هزینه به ازای هر ارسال)‌ تعیین می‌شود.

از مقاله آموزش لینکدین مارکتینگ،‌ چه یاد گرفتیم؟

در این مقاله نامبرلند از تعریف تخصصی لینکدین مارکتینگ و اهمیت آن برای کسب و کارها (یا اشخاص)‌ برایتان گفتیم و شما اکنون می‌دانید که چرا اهمیت ندادن به صفحه بیزینس‌تان در لینکدین،‌ یک اشتباه بزرگ است. همچنین اینکه چرا بازاریابی در لینکدین، بهترین روش بازاریابی B2B است و به چه روش‌ها و تکنیک‌هایی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.