دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و هر متخصصی هرچقدر هم که حرفه‌ای و کاربلد باشد،‌ تا زمانی که دیگران از وجودش باخبر نباشند،‌ نمی‌تواند به موفقیت برسد! لینکدین پلتفرمی حرفه‌ای مخصوص روابط کاری است که شما را به ۹۰۰ میلیون کاربر بین المللی حرفه‌ای متصل کند؛‌ آن هم رایگان! اما فقط ساخت اکانت لینکدین کافی نیست و باید فالور هم جذب کنید.

در این مقاله نامبرلند درباره “افزایش فالوور لینکدین” و اصطلاحات کاربردی لینکدین در حوزه ارتباطات مثل «فالو»‌ و «کانکشن»‌ صحبت می‌کنیم و اینکه چگونه روابط بهتری در لینکدین بسازیم.

تفاوت فالو و کانکشن در لینکدین چیست؟

اصطلاح «فالو»‌ و «کانکشن»‌ در لینکدین به انواع ارتباط برقرار کردن در این شبکه گفته می‌شود. اگر می‌خواهید تفاوت این دو اصطلاح را بدانید،‌ لازم است در ابتدا معنی هرکدام را بدانیم.

  • کانکت یا connect

وقتی با یک کاربر دیگر کانکت می‌شوید یا به اصطلاح کانکشن می‌سازید، یعنی هردو به هم متصل شده‌اید و می‌توانید تمام محتواها و پست‌های یکدیگر را مشاهده کنید. نکته جالب در مورد کانکت این است که نیاز به دعوت و اکسپت دعوت دارد؛‌ به این معنا که (به طور مثال) شما برای کاربر دیگری درخواست کانکشن می‌فرستید و اگر او قبول کرد، حالا با هم کانکت شده‌اید.

  • فالو یا follow

فالو در linkedin تقریبا مشابه فالو در اینستاگرام است، وقتی‌ شما یک شخصی را فالو می‌کنید می‌توانید محتوا و پست‌های او را ببینید،‌ اما این یک ارتباط یک طرفه است و او نمی‌تواند محتواهای منتشر شده توسط شما را ببیند. برعکس کانکشن این نوع ارتباط نیازی به تایید طرف مقابل ندارد و با زدن یک دکمه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست
ایجاد کانکشن در لینکدین

افزایش تعداد کانکشن در لینکدین

«جذب فالوور لینکدین»‌ برای افرادی که به طور حرفه‌ای در این شبکه فعالیت می‌کنند یا قصد دارند از لینکدین کار پیدا کنند بسیار مهم است! هرچه کانکشن شما بیشتر باشد، فرصت‌های شغلی و‌ آموزشی شما بیشتر می‌شود و یک دایره ارتباطی وسیع‌تری از افراد مرتبط به حوزه کاری خود دارید که می‌تواند شما را بسیار رشد دهد یا حتی به شغل ایده‌آلتان برساند. پس اهمیت کانکشن‌ها را دست کم نگیرید! در ادامه چند راه برای افزایش تعداد کانکشن‌های لینکدین برایتان ذکر می‌کنیم.

چگونه تعداد کانکشن لینکدین را بالا ببریم
  • هنگام ارسال درخواست کانکشن،‌ یک پیام شخصی سازی شده هم بنویسید

لینکدین خودش با الگوریتم هوش مصنوعی که دارد لیستی از «افرادی که ممکن است بشناسید» را به شما پیشنهاد می‌کند. اگر می‌خواهید برای این افراد درخواست کانکت بفرستید، توصیه می‌کنیم به سادگی روی دکمه «کانکت» کلیک نکنید!

در عوض، وارد صفحه پروفایل فرد شوید و یک یادداشت شخصی به درخواست کانکت خود اضافه کنید، مثلا «از اینکه شما را در سمینار فلان دیدم بسیار خوشحالم. بیایید باهم کانکت شویم!» یا بگویید: «پست‌های شما را دیده‌ام و به نمونه کارهای شما علاقه‌مند شدم. دوست دارم با هم کانکت شویم.»‌

اینکار باعث می‌شود احتمال پذیرش درخواست کانکشن شما بیشتر شود،‌ به خصوص اگر آن شخص را از نزدیک نمی‌شناسید. البته لازم به ذکر است در ایران همچین روالی زیاد خوشایند نیست و برای افزایش فالوور لینکدین از روش های دیگر پیش بروید.

  • ارتباطات حضوری را دست کم نگیرید

باور کنید یا نه، هنوز یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط،‌ ملاقات از نزدیک و تعامل چهره به چهره به روش سنتی است. بهترین روابط کاری می‌تواند در جلسه‌های حضوری،‌ سمینارها،‌ نمایشگاه‌های بیزینسی،‌ کنفرانس‌ها یا حتی مهمانی‌های خیریه شرکت‌ها رخ دهد. بنابراین از هر رویداد حضوری استقبال کنید و در این رویدادها به دنبال شناسایی افراد همکار خود باشید.

  • در گروه‌های لینکدین فعالیت کنید

لینکدین هم مثل واتساپ یا تلگرام قابلیت گروه را دارد با این تفاوت که فضای این گروه‌ها حول صحبت‌های کاری و حرفه‌ای می‌چرخد. برای افزایش فالوور لینکدین خود، توصیه می‌کنیم که حتما گروه‌های مربوط به فعالیت خود را پیدا کنید و در آن عضو شوید تا با افراد جدیدی در حوزه کاری خود آشنا شوید و روابط ایجاد کنید. فایده این‌کار این است که همکاران حوزه خود را می‌شناسید و می‌توانید برایشان درخواست کانکشن بفرستید.

اما علاوه بر ارتباطات،‌ این گروه‌ها جنبه آموزشی و تخصصی هم دارند و برای بالا بردن سطح دانش شما بسیار مفید است.

  • محتوای ارزشمند منتشر کنید

لینکدین هم یک شبکه اجتماعی براساس محتواست،‌ بنابراین به اشتراک گذاری محتوای باکیفیت، مانند مقاله‌های علمی، بیان تجربیات و موارد جالبی که در کار به آن برخورد کردید، نظرات شخصی (در حوزه کار) یا لینکدین لایو، به دیده شدن شما بسیار کمک می‌کند. همیشه به کامنت‌ها پاسخ دهید و به آمار پست‌ها و علاقه‌مندی‌های مخاطبان توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین محتوا را بسازید.

کانکشن در لینکدین
  • تعامل با دیگر کاربران لینکدین را فراموش نکنید

یکی از راه های جذب فالوور لینکدین، تعامل کردن است؛ تعامل فعال با پست‌هایی که در بخش فید شما ظاهر می‌شود بسیار مهم است و باعث دیده شدن شما می‌شود. لایک کنید،‌ کامنت‌های بامحتوا بگذارید و گاهی ری‌پست کنید تا روابطی که دارید تقویت شود و همچنین روابط جدید بسازید.  

محتوای بصری منتشر کنید

محتوای بصری فقط در مورد تصویر پروفایل و تصویر بک‌گراند نیست. مهم است که پست‌های شما عکس داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که پست‌های دارای محتوای ویدیویی ۲۰ برابر بیشتر ری‌پست می‌شوند.

کدام محتوا در لینکدین بهتر است
  • پروفایل خود را در شبکه‌های دیگر هم معرفی کنید

دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام معمولاً فضایی را برای بیوگرافی و قرار دادن لینک در اختیار شما قرار می‌دهند. در این فضاها، لینک پروفایل لینکدین خودتان را بگذارید و به فالورهایتان (یا دوستانتان)‌ بگویید شما را در لینکدین دنبال کنند و با شما کانکشن بسازند.

  • پروفایل خود را سئو کنید

برای افزایش فالوور در لینکدین، به روز بودن و خوب بودن پروفایل شما بسیار بسیار مهم است و باید طوری باشد که دیگران راغب شوند شما را فالو کنند یا با شما کانکشن بسازند. عنوانی که برای لینکدین خود انتخاب می‌کنید،‌ تصویر پروفایل و حتی هر کلمه در پروفایلتان می نویسید مهم است. تمام این موارد به شما این فرصت را می‌دهد که دیگران به شما جذب شوند.

به عنوان مثال، آیا شما مدیر محتوا هستید؟ شما احتمالاً نقش‌های زیادی از جمله کپی رایتر، ویرایشگر وب سایت، نویسنده خلاق، متخصص ارتباطات، وبلاگ نویس و غیره دارید. تمام این موارد را با دقت و رعایت اصول سئوی لینکدین،‌ در پروفایل خود ذکر کنید.

مهم‌تر از همه:‌ یک برنامه ریزی منطقی داشته باشید!

همیشه برنامه ریزی منطقی جواب می‌دهد! و این یعنی یک هدف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید و سپس آن هدف‌های کوچک را دنبال کنید. رسیدن به 500+ کانکشن غیرممکن به نظر می‌رسد اما رسیدن به 100 کانکشن در ماه آنقدرها سخت به نظر نمی رسد! سعی کنید در ماه اول حداقل به 50 کانکشن اولیه برسید و سپس این عدد را رشد دهید.

بیشتر بخوانید: ساخت لینکدین شرکتی

ترفندهای کاربردی برای افزایش فالوور لینکدین

درست مثل اینستاگرام،‌ در لینکدین هم «تعداد فالور»‌ به نوعی اعتبار و شهرت شما را بالا می‌برد. به خصوص اگر قصد دارید که در لینکدین به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کنید! هرچه فالورهایتان بیشتر باشد صفحه شما هم بیشتر دیده خواهد شد.

حالا برای افزایش فالور لینکدین چه کارهایی باید انجام داد؟‌ در ادامه ترفندهای کاربردی افزایش فالور لینکدین را برایتان نام می‌بریم!

  • ثابت قدم ماندن – به طور مرتب و منظم (و نه گاهی اوقات) محتوای ارزشمند در صفحه خود منتشر کنید
  • فعالیت در حوزه تخصصی – محتوای باارزش و باکیفیت در حوزه حرفه‌ای خود منتشر کنید
  • بالا بردن جذابیت صفحه – از محتوای ویدیویی و تصویری استفاده کنید
  • تعامل با کاربران و فالوینگ‌ها – به تک تک کامنت‌ها پاسخ دهید و خودتان برای پیج‌های معتبر کامنت بگذارید
  • استفاده از کلمات کلیدی – در پروفایل خود (از عنوان شغلی گرفته تا بخش سامری) از کلمات کلیدی استفاده کنید تا در نتایج سرچ لینکدین و گوگل هم پیدا شوید.
  • استفاده از هشتگ‌ها – زیر هر پستی که منتشر می‌کنید حتما از کلمات کلیدی به صورت هشتگ استفاده کنید تا الگوریتم‌های لینکدین شما را به کاربران بیشتری نشان دهد
  • بالا بردن تعداد کانکشن‌ها – با افرادی که مخاطب شما محسوب می‌شوند کانکشن‌ بسازید
  • توجه به رفتار کاربران – محتوای خود را بر اساس تجزیه و تحلیل رفتار فالورها تنظیم کنید
  • تبلیغات سفارشی – می‌توانید با اینفلوئنسرهای لینکدین در حوزه کاری خودتان،‌ همکاری داشته باشید

خلاصه کلام در مورد افزایش فالوور لینکدین

رسیدن 500+ کانکشن یا چند هزار فالور لینکدین، یک شبه اتفاق نمی‌افتد! لازم است شما برای تک تک فالورها و کانکشن‌های لینکدین تلاش کنید!‌ اما خوشبختانه لینکدین ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزار در قرن ۲۱ است که می‌تواند برای شما ارتباطات باارزش و مفیدی ایجاد کند تا بیشتر در حوزه خود رشد کنید. در این مقاله نامبرلند از نکات و راهکارهایی برای افزایش فالور و کانکشن لینکدین صحبت کردیم تا بتوانید خیلی زود اعداد بزرگ را لمس کنید.