متا از ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده که به وسیله آن با اخاذی جنسی و سواستفاده از تصاویر شخصی کاربران نوجوانانش محافظت کند. مدت‌هاست که متا بابت ناسالم و ناامن بودن فضای شبکه‌های اجتماعی‌اش مورد انتقاد قرار دارد و حتی چندباری دادگاهی شده است! حالا متا در حال توسعه یک سری قابلیت‌های هوش مصنوعی است که بتواند اینستاگرام را به یک فضای اخلاقی،‌ به ویژه برای کاربران کم سن و سال، تبدیل کند.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای محافظت از نوجوانان

این ویژگی به نام «Nudity Protection» به طور خودکار تصاویر حاوی محتوای برهنگی را تار می‌کند و کاربرانی که می‌خواهند چنین تصویری بفرستند را تشویق می‌کند در تصمیم خود تجدید نظر کنند. متا در وبلاگ خود درباره این ابزار اینطور توضیح داده است: «این قابلیت بخشی از ابزارهای جدیدمان است که در حال تست هستیم تا از مردم در برابر اخاذی جنسی و سایر اشکال سوء استفاده از تصاویر شخصی محافظت کنیم.» این ویژگی به صورت پیش‌فرض برای نوجوانان زیر 18 سال فعال خواهد بود و البته کاربران بزرگسال هم می‌توانند خودشان این قابلیت را فعال کنند.

این ابزار که با هوش مصنوعی متا کار می‌کند،‌ قابلیت های دیگری هم دارد. مثلا وقتی کاربر نوجوان تصویری با محتوای حساس دریافت کند،‌ از متا پیامی می‌گیرد که در آن نوشته: «برای پاسخ دادن احساس فشار نکن» و گزینه‌های بلاک و ریپورت به او نمایش داده می شود.

متا همچنین در حال با در حال توسعه فناوری دیگری با هوش مصنوعی است که اکانت‌هایی که سابقه سواستفاده و ارسال محتوای نامناسب دارند را شناسایی و محدود کند.

اینستاگرام که رقیب سرسختی مثل tiktok notes هم دارد،‌ باید مراقب باشد فضا برای کاربرانش امن و سالم باشد که اینستاگرام را ترک نکنند!