ابزار هوش مصنوعی جدید بامبل به شناسایی و بلاک حساب‌های جعلی (اکانت‌های فیک) کمک می کند!

به گفته techcrunch بامبل اعلام کرده که در حال راه اندازی یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای شناسایی اکانت های فیک، مزاحم و کلاهبردار طراحی شده است. این ابزار که به اسم Deception Detector شناخته می‌شود،‌ می‌تواند محتواها و اکانت‌های مزاحم و نامناسب را قبل از اینکه اصلا کاربران آن را ببیند حذف کند و به این ترتیب امنیت کاربران بامبل را بیشتر تضمین کند.

در مرحله تست دیدند که این ابزار توانست ۹۵٪‌ از اکانت های نامناسب و مزاحم را به درستی تشخیص دهد و مسدود کند. این ابزار به مدت ۲ ماه در مرحله آزمایشی بود و در همین دو ماه هم گزارش (ریپورت)‌ حساب‌های مزاحم و فیک حدود ۴۵٪ کم شده بود. البته که این ویژگی فقط مبتنی بر هوش مصنوعی نیست و یک تیم انسانی هم در این مورد همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست

حساب‌های جعلی و کلاهبردار بسیار خطرناک هستند

دلیل ابداع و استفاده از این ابزار این بود که تیم ریسرچ بامبل دیده بودند یکی از مهم ترین نگرانی‌های کاربران اپلیکیشن‌شان،‌ وجود اکانت های مزاحم و فیک است و نیمی از کاربران زن همیشه در این مورد نگران و مضطرب هستند.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) سال گذشته گزارش داد که کلاهبرداری در اپلیکیشن های آنلاین فقط در سال 2022 به قربانیان 1.3 میلیارد دلار خسارت وارد کرده. هرچند که همه این کلاهبرداری‌ها از وبسایت و اپلیکیشن های دوست یابی رخ نداده و مقدار زیادی از این موارد هم در شبکه های اجتماعی بوده است.

آرامش خاطر و امنیت کاربران بامبل برایمان مهم است

بامبل بارها نشان داده که امنیت کاربرانش بسیار برایش مهم است،‌ غیر از معرفی این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که برای ایمن‌تر کردن برنامه طراحی شده است،‌ در سال 2019،  Bumble  یک ویژگی به نام “Private Detector” را معرفی کرده بود که به طور خودکار تصاویر برهنه را محو می‌کرد و پیش از نمایش کامل تصویر از کاربر می‌پرسید که آیا مایل است چنین تصویری را ببیند یا نه؟‌ همچنین می‌توانید برای افزایش امنیت حریم خصوصی در بامبل، از شماره مجازی استفاده کنید. شماره مجازی بامبل را با رنج قیمتی مختلف می‌توانید از نامبرلند تهیه کنید.

در دنیای امروز همه توجه افراد به امنیت و آرامش خودشان است و دیگر چیزی را فدای احساس آرامش نمی‌کنند،‌ تمام مدیران شبکه های اجتماعی هم به این موضوع بیش از پیش توجه دارند؛‌ به طور مثال اینستاگرام اعلام کرده که با آپدیت جدید و ویژگی‌های جدیدش قصد دارد فضای اینستاگرام را برای نوجوانان امن‌تر کند و سلامت روان آن‌ها را در الویت قرار دهد.