ظهور هوش مصنوعی و توانایی تولید برخی از آثار هنری با آن خبر خوبی برای NFT سازان بود. هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند که به سریع‌ترین نحوه ایده‌های خود را تبدیل به NFT  کنید. همانطور که می‌دانید NFT شامل متن، تصویر، فیلم، گیف، میم، ابزارهای بازی، خود بازی‌ها و حتی کتاب‌های داستان است. در تولید اکثر آن‌ها می‌توانید روی هوش مصنوعی حساب کنید. هوش مصنوعی توانایی ساخت عکس، است assets، میم و متن را دارد. در ادامه راهکار فروش NFT ساخته شده با هوش مصنوعی را بررسی می‌کنیم.

عناوین مقاله

ارتباط فروش NFT با هوش مصنوعی

ان اف تی یا NFT مخفف Non fungible token یا توکن غیر قابل تعویض است. تفاوت توکن های غیر قابل تعویض با توکن‌های قابل تعویض در آن است که توکن‌های غیر قابل تعویض منحصر به فرد هستند. یعنی هر NFT با NFT دیگر فرق دارد. اما توکن‌های غیر قابل تعویض اینگونه نیستند یعنی بین یک بیت کوین با بیت کوین دیگر، یا بین یک اتریوم با اتریوم دیگر تفاوتی وجود ندارد. اما در مورد NFT به این صورت نیست و هر NFT منحصر به فرد است. توکن‌های غیر قابل تعویض در سال 2014 به وجود آمدند. در آغاز NFT ها برای بازی‌های کامپیوتری کاربرد داشتند. آنها بیشتر یک ارز مجازی بودند که پیوندی با دنیای واقعی نداشتند. اما در سال 2017 اتریوم دنیای NFT را متحول کرد و یک ارزش مالی واقعی را به NFT پیوند داد.

پس از این اتفاق خرید و فروش NFT و ساخت آن به قدری رواج یافت که بسیاری به عنوان شغل و منبع درآمد به آن نگاه کردند. کلکسیونرها هم علاقه خود را به جمع‌آوری NFT ها نشان دادند و بازار NFT بسیار تخصصی شد.

ورود هوش مصنوعی به دنیای فروش NFT

پس از آنکه هوش مصنوعی همگانی شد و سرویس‌هایی نظیر میدجورنی و DALL E 2 عرضه شدند. آمار سازندگان NFT  بسیار بیشتر شد. پیش از هوش مصنوعی NFT  سازان باید دارای یک تخصص گرافیکی یا برنامه نویسی می‌بودند. اما با توجه به توانایی هوش مصنوعی در رفع این نیازها هنرمندان خلاق دیگر می‌توانند  به ساخت و فروش NFT اقدام کنند.

چگونگی ساخت NFT با هوش مصنوعی

همانطور که دیدیم برای ساخت NFT به مهارت‌های متنی، گرافیکی و کدنویسی نیاز دارید. چت بات هوش مصنوعی chatgpt قادر است که هم در کدنویسی به شما کمک کند و هم در تولید متن و داستان آنگاه می‌توانید آن را به NFT تبدیل کرده و به فروش برساند. اگر دنبال فروش NFT عکس دار هستید ساخت عکس با هوش مصنوعی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: chatgpt چیست

آشنایی با opensea پلتفرم فروش NFT

Open sea یک سرویس متن باز برای خرید و فروش در بستر بلاک چینی اتریوم است. این بازار آنلاین به کاربر فرصت خرید و فروش تصاویر، asset های بازی، و هر چیز دیجیتال قابل جمع‌آوری را می‌دهد. اوپن سی یک راه امن برای خرید وفروش محتوای دیجیتال است.

فروش NFT در اوپن سی

برای فروش NFT در اوپن سی ابتدا باید کیف پول خود را به آن متصل کنید. معمولا کیف پولی که کاربران دارند متامسک است. وارد بخش پروفایل شوید و کیف پول خود را انتخاب کنید. در اینجا متامسک را انتخاب می‌کنیم. (البته متامسک به طور پیش فرض در همان صفحه اصلی هم به شما داده می‌شود)

اگر شما پیشتر کیف پول خود را به مرورگر خود لینک کرده باشید. فقط کافیست روی گزینه sign in to wallet کلیک کنید. در غیر این صورت باید کیف پول خود را به مرورگر خود لینک کنید. پس از آن شما قادر به استفاده از NFT ساخته شده با هوش مصنوعی در مرورگر خود هستید.

گذاشتن اولین NFT برای فروش

ابتدا باید NFT را بسازید، برای ساخت NFT ابتدا باید یک کالکشن یا مجموعه تولید کنید. از منوی سمت راست وارد بخش my collection شوید و از داخل آن روی create  کلیک کنید. پس از کلیک فرم را پر کنید و مشخصات آن را وارد نمایید. حالا شما با گزینه افزودن آیتم یا Add item به آپلود NFT می‌پردازید. و مشخصاتی به آن بیفزایید. این مشخصات عبارتند از فایل NFT که می‌تواند فیلم، آهنگ یا ویدئو باشد.

میتوانید با اضافه کردن مشخصاتی مثل نام و جنسیت NFT خود را هویت‌مند کنید. سپس با تعیین تعداد محصول و ارز دیجیتالی که می‌خواهید NFT شما با آن قیمت گذاری شود یک گام به فروش NFT خود نزدیک شده‌اید.

روی create کلیک کنید. پس از کلیک بر روی create  یک پاپ اپ برای شما ظاهر می‌شود. در این پاپ مشخصات و ظاهر NFT شما نشان داده می‌شود. در اینجا می‌بینید که می‌توانید NFT خود را از طریق، لینک، فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید. اکنون مرحله ایجاد کالکشن تمام شده است. حالا یک گام جلوتر می‌رویم. به همین روش یک کالکشن را ایجاد کنید و اقدام به فروش همان کالکشن کنید.

پس از ساخت NFT به منوی پروفایل بروید، از صفحه NFT ساخته شده از بالا سمت راست روی گزینه sell کلیک کنید. سپس نوع قیمت را انتخاب کنید.اینکه NFT شما با قیمت ثابت به فروش می‌رسد یا در یک مزایده زمان دار به فروش خواهد رسید. زمان فروش را تعیین کنید. NFT  را لیست کنید و منتظر مشتری باشید. در این حالت شما موفق به کسب درآمد دلاری و فروش NFT شده‌اید.

پلتفرم‌های دیگر فروش NFT

  • Super rare: این پلتفرم مدعی است که NFT های کیفیت بالا را در دل خود جای می‌دهد. برای عضویت در این پلتفرم هنرمندانی که قصد فروش NFT را دارند باید در آن اپلای کنند.
  • سرویس rarible: این سرویس یکی بازارهای NFT است که تنوع بالای محصول در آن وجود دارد. NFT های حاضر در این فروشگاه بسیار متنوع و عکس، فیلم و موسیقی را در این سرویس‌ها می‌توان به فروش رساند.
  • Foundation: فاندیشن از پلتفرم‌هایی است که از سیستم حراجی استفاده می‌کند. هنرمندان و NFT سازان حرفه‌ای می‌توانند محصول دیجیتال خود را در آنجا قرار دهند و پس از قراردهی در ان محصول آنها به شکل مزایده‌ای قیمت گذاری می‌شود.

سخن آخر

هوش مصنوعی را به کار بگیرید تا تا هم خلاقیت خود را محک بزنید و هم درآمد دلاری داشته باشید. در این پلتفرم‌های فروش NFT و کار با هوش مصنوعی دیگر محدودیت‌های جغرافیایی و هویتی زیادی نخواهید داشت. به سرعت می‌توانید که از هر منطقه جغرافیایی جهان مشتری پیدا کنید و با ارزهای معتبر جهانی خرید کنید. در این مقاله چند پلتفرم فروش NFT و معروفترین آنها یعنی opensea بررسی شده‌اند. از امروز می‌توانید هوش مصنوعی را در خدمت ساخت NFT به کار بگیرید.