شما هم قبول دارید مسافرت در فصل پاییز یک حال و هوای دیگری دارد و مسافرت در این فصل بیشتر از هر فصل دیگری به دل می چسبد. زیبایی طبیعت در پاییز مثال زدنی است و بهترین آب و هوا را در این فصل شاهد هستیم. آب و هوایی معتدل و خنک که هر شخصی را مجاب می کند، به فکر سفر بیفتد. از این رو تصمیم گرفتم بار وبندیل را جمع کنم و برای یک سفر پاییزی آماده شوم. اما به محض خطور این فکر به ذهنم، این سوال هم در ذهنم جا خوش کرد که پاییز کجا برم؟

انتخاب مقصد بدون هیچ اطلاع قبلی در فصلی که آب و هوای خنکی دارد و ممکن است خنک روبه سرد باشد، کمی ریسک است. نمی دانستم بعد از تغییراتی که در محیط زیست هر منطقه به وجود آمده، کدام شهر مقصد قشنگتر و مناسبتری برای سفر پاییزی من است.

پاییز کجا برم؟

از این رو گوشی را برداشتم و تصمیم گرفتم در گوگل عنوان ” پاییز کجا برم” را سرچ کنم.

یکی دوتا از پیشنهادات گوگل را سرچ کردم. اصفهان، شیراز، مشهد، یزد، کیش و …

هیچ کدام از پیشنهادات گوگل برای انتخاب مقصد برای این که پاییز کجا برم کافی نبود. این جا یک چیزی کم بود. من دوست داشتم یک مقصد متناسب با حال و هوای خودم انتخاب کنم. اما گوگل نمیتوانست چنین پیشنهادی را به من بدهد.

در حال پشیمانی بودم که ناگهان یاد یک جمله افتادم: ” هوش مصنوعی پاسخگوی نیاز شما در مورد هر سوال و ابهام” این جمله را این روزها زیاد در مورد هوش مصنوعی شنیدم. هرکس به هر طریقی این جمله را از زبان خودش می گوید.

حقیقت من هم از هوش مصنوعی و مخصوصا چت جی پی تی، زیاد استفاده کردم. برای نوشتن مقاله، پایان نامه دانشگاهی، حل مساله ریاضی و… البته ناگفته نماند چندباری هم جواب آزمایش خانواده را از این چت بات هوشمند پرسیدم و الحق که جواب درستی هم داد.

بیشتر بخوانید: chatgpt چیست؟

بگذریم؛ اینبار تصمیم گرفتم از هوش مصنوعی در مورد انتخاب شهر برای سفر پاییزی سوال کنم. ببینم آیا واقعا همینطور است که می گویند یا خیر. پس اولین سوالم را اینگونه شروع کردم: ” پاییز کجا برم؟ “

جواب چت جی پی تی را ببینید:

سفر پاییزی

همانطور که در تصویر بالا دیدید، ChatGPT به اطلاعات بیشتری نیاز دارد. پس من اطلاعات بیشتری در مورد مقصد و سلایق شخصی خودم به او دادم.

سفر در پاییز

ریز جزئیاتی که از مقصد موردنظرم درباره اینکه پاییز کجا برم را تایپ کردم. همانطور که میبینید متناسب با خواسته و سلیقه من شهر گیلان، جاذبه های گردشگری این شهر و همچنین لیستی از غذاهای محلی این شهر را معرفی کرد. نکته ای که در مورد این هوش مصنوعی برایم جالب بود، اطلاعاتی است که در مورد آب و هوای هر شهر دارد. البته تسلطش در پیشنهاد جاذبه های گردشگری محشر بود.

برنامه ریزی سفر پاییزی با هوش مصنوعی

یکی از دغدغه های دیگری که در طول سفرهایم به آن برمیخورم این است که هر روز سفرم را کجا برم که نهایت استفاده را ببرم و خوش گذرانی من کامل شود. ناگفته نماند که همیشه هم در این برنامه ریزی لنگ می مانم و روزها آنطور که باید پیش نمی رود. با خودم گفتم الان که چت جی پی تی سنگ تمام گذاشته و تا کنون توانسته مرا خوب راهنمایی کند، برنامه ریزی سفر را هم از او بخواهم.

تا اینجا اطلاعات موردنظرم را از chatgpt3.5 گرفتم. اما نسخه چت جی پی تی پلاس یا همان چت جی پی تی 4 نسبت به نسخه قبلی دقیقتر است. بنابراین تصمیم گرفتم برنامه ریزی سفر را از چت جی پی تی 4 بپرسم. اطلاعاتی که از چت جی پی تی 3.5 در مورد جاذبه های تفریحی و گردشگری گیلان گرفته بودم را به ChatGPT4 دادم و از او خواستم برایم یک برنامه 5 روزه بچیند. نتیجه شگفت انگیز آن را در تصویر زیر ببینید.

مسافرت پاییزی

آموزش آشپزی با چت جی پی تی

در برنامه یکی از روزهایم، باید به ساحل چمخاله بروم. اسم جالبی برایم داشت و تا حالا اسمش را نشنیده بودم. طبق عادت می خواستم به گوگل بروم و در مورد ساحل چمخاله سرچ کنم اما یکدفعه یاد ضرب المثل معروف ” آب در کوزه و …” افتادم.

“چت جی پی تی جواب تمامی سوال ها را می داند” بار دیگر این جمله را با خودم تکرار کردم و سوالی که ذهنم را مشغول کرده بود از او پرسیدم.

داشتم از این همه هوش و ذکاوت هوش مصنوعی لذت میبردم. دلم میخواست بیشتر با آن تعامل داشته باشم. پس تصمیم گرفتم از چند جهت دیگر هم آن را تست کنم.

پس شروع کردم به پرسیدن در مورد غذاهای معروف گیلان. اسم میرزاقاسمی را زیاد شنیده بودم اما از محتویات و مواد اولیه داخلش اطلاعی نداشتم. بنابراین تصمیم گرفتم برای تست کردن ChatGPT هم که شده طرز تهیه میرزاقاسمی را از او بپرسم.

سفر در فصل پاییز

ایده استایل پاییزی با چت جی پی تی

اطلاعات این هوش مصنوعی در هر زمینه ای فوق العاده است. دانسته های هوش مصنوعی در مورد سفر پاییزی و راهنمایی فوق العاده اش در مورد این که پاییز کجا برم، تا همینجا هم برایم حیرت انگیز بود. اما یادم افتاد چت جی پی تی می تواند در مورد انتخاب استایل پاییزی هم نظر دهد. پس از او در مورد مانتو پاییزی و لباس هایی که می توانم در این سفر بپوشم، پرسیدم. سوالم را اینطور مطرح کردم: ” برای چند روز سفرم چه لباس هایی بپوشم که بهترین استایل را داشته باشم؟”

مسافرت در پاییز

هوش مصنوعی claude-ai و راهنمای سفر

تمامی سوالاتی که داخل ذهنم بود برای داشتن یک سفر پاییزی دلنشین و لذت بخش از این هوش مصنوعی پرسیدم. اما در نهایت یادم افتاد ربات هوشمند فقط به چت جی پی تی محدود نمی شود و هوش مصنوعی دیگری مانند claude-ai هم وجود دارد.

دوست داشتم حالا که برنامه ریزی سفرم را به هوش مصنوعی سپردم، از مدل دیگر  چت بات هوشمند، به نام هوش مصنوعی کلود هم کمک بگیرم. پس یکبار دیگر داخل این هوش مصنوعی پرسیدم پاییز کجا برم؟ بعد هم درخواستم را با جزئیات بیشتری مطرح کردم.

سفر در فصل پاییز

جواب سوالی که از طریق  اکانت claude-ai پرسیدم، به شهر اصفهان ختم شد. این هوش مصنوعی هم در مورد جاذبه های گردشگری شهر اصفهان گفت و علاوه بر این دلیل انتخاب این شهر را هم در ابتدا بیان کرد.

در حالت کلی نکته ای که موقع استفاده از هر هوش مصنوعی باید به آن توجه داشته باشید، ذکر جزئیات است. هر چه جزئیات بیشتری از چیزی که در ذهنتان است بگویید، جواب بهتری هم از آن تحویل خواهید گرفت.

هوش مصنوعی claude-ai هم دارای نسخه پرو است. بنابراین از  claude proخواستم تا برنامه ریزی سفر 3 روزه به اصفهان را برایم انجام دهد.

مسافرت پاییزی 1

کلام آخر

در این بلاگ، شما یک محتوای متفاوت از نامبرلند را خواندید. یک محتوایی که بر اساس تجربه نوشته شده است. از اول تا آخر محتوا تجربه های من به عنوان یک کاربر با شما به اشتراک گذاشته شود. خیلی خوب است که بتوانید در انجام تمامی کارهای خود، حتی کارهای ساده و روزمره از هوش مصنوعی استفاده کنید. دلیلش هم این است که جامعه همگام با هوش مصنوعی پیش می رود و چاره ای نداریم جز اینکه خودمان را با جامعه و شرایط وفق دهیم تا عقب نیفتیم. راستی اگر نیاز به تهیه هر کدام از اکانت های هوش مصنوعی مانند اکانت چت جی پی تی یا اکانت claude-ai داشتید، می توانید از نامبرلند تهیه کنید.