در تاریخ 28 اوت، شرکت هوش مصنوعی OpenAI اعلام کرد که نسخه‌ای از ChatGPT را به منظور استفاده توسط شرکت‌های بزرگ منتشر می‌کند.

با این تغییرات و ارائه ChatGPT به شرکت‌های بزرگ، هر دو شرکت OpenAI و مایکروسافت می‌توانند به مشتریان خود سرویس‌ها و راه‌حل‌هایی با همپوشانی بیشتر ارائه دهند. این همکاری و تداخل میان OpenAI و مایکروسافت می‌تواند به توسعه و بهبود محصولات و خدمات مشتریان در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان کمک کند.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست

ChatGPT Enterprise امکانات بیشتری در زمینه امنیت، حریم خصوصی و دسترسی با سرعت بالاتر به تکنولوژی OpenAI را ارائه می‌دهد.  به عبارت دیگر این نسخه با ویژگی‌های بهتری برای استفاده در شرکت‌های بزرگ ارائه می‌شود. مشتریان ابتدایی این خدمات شامل شرکت‌های Block (SQ.N)، Carlyle و Estée Lauder Companies (EL.N) می‌شوند.

وقتی OpenAI در نوامبر ChatGPT را منتشر کرد، کاربران زیادی برای استفاده از آن اقدام کردند و کارهای زیادی از جمله کدنویسی را با آن انجام می‌دادند؛ طوری‌که در ژانویه به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافت.

به گزارش نظرسنجی رویترز/آیپسوس، بسیاری از افراد در ایالات متحده از ChatGPT برای کمک به وظایف مرتبط با کار استفاده کرده‌اند، حتی اگر کارفرمایانشان استفاده از آن را منع کرده‌اند.

با معرفی ChatGPT Enterprise، شرکت OpenAI امیدوار است که کارفرمایان احساس راحتی بیشتری با این برنامه داشته باشند و استفاده از آن در محیط کار آزاد باشد.

مایکروسافت در حال حاضر به کسب‌وکارها امکان دسترسی به ChatGPT را از طریق خدمات Azure OpenAI خود ارائه می‌دهد، اگرچه برای استفاده از آن، کسب‌وکارها باید مشتری پلتفرم محاسبات ابری مایکروسافت یعنی Azure باشند.

به گفته OpenAI مشترکان ChatGPT Enterprise نیازی به عضویت در Azure ندارند. OpenAI و مایکروسافت قبلاً خدمات همپوشانی دار را معرفی کرده‌اند، و مشخص نیست که تا چه حد دو شرکت در رقابت برای جلب مشتریان همپوشانی دارند.