در دنیای امروز دیگر یک شماره و صرفا برای یک کشور کافی نیست، شما چه هنرمند باشید و چه دانشجو، چه گیمر باشید یا تریدر، خواه تاجر باشید و خواه کاربر شبکه‌های اجتماعی علاوه بر شماره سیمکارت خود از کشور خود به شماره‌های کشورهای دیگر هم نیاز دارید. به دست آوردن سیمکارت کشورهای دیگر کاری سخت اما هزینه بر است. اما به دست آوردن شماره‌ همان کشورها کار بسیار ساده‌ای است. اما چگونه ممکن است؟ این کار از طریق شماره مجازی قابل انجام است. ساخت شماره مجازی روش‌های متنوعی دارد که در ادامه این مقاله آن را توضیح می‌دهیم.

عناوین مقاله

اهمیت ساخت شماره مجازی

برای ارتباطات در دنیای امروز ما به احراز هویت از طریق شماره موبایل نیاز داریم، بعضی وقت‌ها این شماره احراز هویت شده را می‌توانید در سرویس‌های پیام رسانی نظیر تلگرام یا واتس اپ به کار ببرید و به عنوان شماره ارتباطی خود از آن استفاده کنید. با ساخت شماره مجازی در نامبرلند این کارها به سادگی انجام می‌گیرند.

استفاده از شماره مجازی کاربردهای زیادی دارد و ساخت اکانت تلگرام، واتساپ و وریفای در سایر برنامه‌ها تنها بخشی از کاربردهای شماره مجازی است. حتی اکانت تلگرامی را هم که با شماره مجازی ساختید به راحتی می‌توانید به پرمیوم تبدیل کنید. برای خرید تلگرام پرمیوم می توانید به نامبرلند مراجعه کنید.

انواعی از شماره مجازی را می‌توان روی ابزارهای مختلفی اعم از لپ تاپ، موبایل و … به کار برد. به واسطه شماره مجازی شما در کامپیوتر یا لپ تاپ خود به خدمات موبایلی نظیر ارسال پیامک یا تماس‌های صوتی دسترسی دارید. مزیت بزرگ شماره مجازی این است که هزینه رومینگ یا ثبت نام به آن‌ها تعلق نمی‎گیرد. اگر مقایسه کنید می‌بینید کارهایی که سیمکارت‌های دیگر با صرف هزینه‌های زیاد انجام می‌دهند، شماره‌های مجازی با هزینه‌ای پایین انجام می‌دهند.

ماهیت شماره مجازی در این است که مرزی برای آن وجود ندارد، شما در هر کشوری که باشید می‌توانید برای کشور دیگری شماره بخرید و ساخت شماره مجازی آن کشور را انجام دهید. جهت احراز هویت و برقراری تماس از آن‌ها استفاده کنید. فرقی نمی‌کند آن کشور چقدر دور باشد همه اینها در یک لیست کنار هم در نامبرلند قرار می‌گیرند.

دسترسی به کشورهای متعدد بسیار برای تاجران مفید است. تاجران برای کسب و کارهای بین‌المللی خود با کشورهایی رابطه برقرار می‌کنند که داشتن شماره همان کشور برای آنها مفید است.

انواع شماره مجازی

ساخت شماره مجازی

ساخت شماره مجازی اختصاصی و رایگان

شماره‌های مجازی را از طرق مختلفی می‌توان دسته بندی کرد. در یک حالت می‌توان آن‌ها را بر اساس نوع مالکیت تقسیم بندی کرد.

ساخت شماره مجازی هم می‌تواند برای شماره‌های رایگان صورت گیرد و هم شماره اختصاصی بر اساس نوع مالکیت ما دو نوع شماره رایگان و اختصاصی خواهیم داشت.

شماره مجازی رایگان و اختصاصی

  • شماره‌های رایگان شماره‌هایی هستند که در مالکیت فرد خاصی نیستند و پس از بن شدن یا غیر فعال شدن کاربرشان به فرد دیگری تعلق می‌گیرند. اگر به دنبال استفاده طولانی مدت از شماره هستید یا اسنادی مهمی را می‌خواهید با آن انتقال دهید این شماره ها توصیه نمی‌شوند.
  • شماره‌های اختصاصی شماره‌هایی هستند که در مالکیت یک فرد قرار می‌گیرند و به او تعلق خواهند داشت. این شماره‌ها برای کارهای مهم‌تر یا حفاظت از اسناد موثرتر هستند. شماره‌هایی که در نامبرلند ارائه می‌شوند اختصاصی هستند.

انواع شماره‌های مجازی بر اساس مدت و نوع مصرف

می‌توان اینگونه تقسیم بندی کرد. شماره‌های یکبارمصرف، اجاره‌ای و دائمی

  • شماره‌های عادی (یکبار مصرف) شماره‌هایی هستند که برای احراز هویت و درخواست کد در سرویس‌های مختلف کاربرد دارند. نامبرلند شماره‌هایی از اکثر کشور‌های جهان در این حالت را دارد.
  • شماره‌های اجاره ای که طی مدت زمانی از چند ساعت تا چند ماه قابل اجاره می‌باشند و در برخی از موارد توسط برخی از اپراتورها قابل تمدید است. این شماره هم از اکثر کشور‌های جهان است.
  • شماره‌های دائمی که با پیش‌شماره آمریکا عرضه می‌شوند و به گوگل ویس نیاز دارند. برای کار با گوگل ویس مقاله آموزش استفاده از گوگل ویس را بخوانید.

شماره‌های مجازی را می‌توان از طریق اپ و سایت هم به دست آورد. برخی از این اپ‌ها اسما رایگان هستند اما خدمات پولی زیادی دارند، شماره‌های آنها ایمنی زیادی ندارد و توسط بسیاری از شبکه‌های اجتماعی بن می‌شود. بیشتر این اپ‌ها برای کاربران آمریکا و کانادا طراحی شده‌اند.

برخی دیگر از شماره‌های مجازی از طریق سایت به دست می‌آیند، سایت‌های مختلفی در جهان شماره مجازی را عرضه می‌کنند که برای آشنایی با سایت‌های شماره مجازی می‌توانید این مطلب را بخوانید.

دسترسی به شماره مجازی از طریق اپ

ساخت شماره مجازی رایگان از طریق برخی از اپ‌ها ممکن است. البته استفاده از این اپ‌ها برای کاربران ایرانی بسیار طاقت فرسا است. اپ‌هایی هم هستند که اجازه استفاده به کاربران غیر آمریکایی را می‌دهند. این اپ‌ها هم برای اندروید کار می‌کنند و هم برای IOS. در ادامه با تعدادی از اپ‌های ایجاد شماره مجازی آشنا می‌شویم. به دست آوردن شماره مجازی با اپ‌های زیر ممکن است.

  • Freeje : Freeje یکی از اپ‌های شماره مجازی است. که می‌تواند کمک به ساخت شماره مجازی کند.Freeje با پنج دلار عضویت ماهانه شروع به کار می‌کند و شماره بیش از 90 کشور جهان را دارد.
  • Vyke : Vyke یک شماره مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‎توانید با آن تماس‌های رایگان و کم هزینه‌ای بر قرار کنید. از طریق وایک می‌توانید از طریق اینترنت و داده به ارسال پیام متنی و صوتی هم اقدام کنید.
  • Text me : Text me هم از اپ‌های مربوط به شماره مجازی است. که می‌توانید از شماره‌های مجازی آن برای کارهایتان استفاده کنید.
  • Text now : می‌توانید با تکست نو شماره مجازی بسازید. البته تکست نو بیشتر سرویس‌های خود را برای کاربران آمریکا و کانادا عرضه می‌کند. ساخت شماره مجازی با تکست نو جزییاتی دارد که در این مقاله توضیح داده شده است.

دسترسی به شماره مجازی از طریق سایت

لیست سایت‌های شماره مجازی خارجی هستند. برای اشنایی بیشتر مقاله سایت‌های شماره مجازی رایگان را مطالعه کنید.

  • Easy  ringer : در Easy ringer  شماره بسیاری از کشورها به فروش می‌رسد، در اینجا نوع خدمت مورد نظر را انتخاب می‌کنید و شماره مربوط به آن را به دست می‌آورید.
  • Vonage :‌ در vonage  تعدادی شماره برای فروش به شما عرضه می‌شوند. شما می‌توانید یکی از این شماره‌ها را انتخاب کنید.
  • twilio : توویلیو یا twilio یکی از سایت‌های مشهور فروش شماره مجازی است. البته سرویس‌های  توویلیو فقط به خرید و فروش شماره مجازی خلاصه نمی‌شود. تویلیو هم مانند بسیاری از سایت‌ها از کشورهای زیادی پشتیبانی می‌کند.

دسترسی به شماره مجازی در ایران (آموزش خرید از نامبرلند)

خرید شماره مجازی ار نامبرلند

خرید شماره مجازی از نامبرلند

اکثر سایت‌ها و اپ‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به سیستم‌های پرداخت بین‌المللی نیاز دارند. ساخت شماره مجازی در ایران به سادگی با احراز هویت از شماره موبایل ایرانی شما و با پرداخت از کارت بانکی شما ممکن است.

از طریق نامبرلند شماره بخش زیادی از کشور‌های جهان که برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مطرح جهان معتبر هستند در دسترس شما خواهند بود.

برای خرید شماره مجازی وارد سایت نامبرلند شوید.

  1. ابتدا داخل سایت ثبت نام کنید.
  2. پس از ثبت نام یکی از انواع شماره عادی، اجاره‌ای و دائمی را براساس نیازتان انتخاب کنید.
  3. سپس سرویس مورد نظرتان را انتخاب کنید. (مشخص کنید از چه سرویسی تلگرام ، واتساپ، اپل ایدی و … می‌خواهید کد ورود دریافت نمایید.)
  4. حالا یکی از شماره‌ها را انتخاب نمایید.
  5. پس از پرداخت وجه شماره به شما نمایش داده می‌شود.
  6. وارد سرویس مورد نظرتان شوید و زمانی که از شما، شماره درخواست کرد. شماره نمایش داده شده در پنل نامبرلند را کپی کرده و درخواست کد بدهید.
  7. منتظر نمایش کد در پنل نامبرلند باشید.
  8. کد دریافتی را وارد سرویس مورد نظر کنید و وارد شوید.

(اگر کد برای شما ارسال نشد شماره را لغو کنید و از شماره دیگری استفاده کنید. )

برای شماره‌های دائمی پس از خرید به شما جیمیل و پسوردی داده می‌شود که با آن می‌توانید وارد نرم افزار گوگل ویس شوید.

سخن آخر

در جهان امروز داشتن شماره مجازی ضروری به نظر می‌آید. مطمئن‌ترین شماره‌ها شماره‌های اختصاصی هستند که این شماره‌ها در نامبرلند موجود می‌باشند. ساخت شماره مجازی از طریق نامبرلند امن‌ترین و سریع‌ترین راه به دست آوردن شماره مجازی برای ایرانی‌هاست.