لینکدین شرکت متعلق به مایکروسافت، مدت هاست بر روی ابزارهایی مانند پیام های اتوماتیک استخدام کننده، توضیحات شغلی و پیشنهادات نوشتن پروفایل مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت دارد.

لینکدین به تازگی در یک اعلامیه اعلام کرده که تعداد کاربران آن بیش از 1 میلیارد است. در همین اعلانیه گفت یک چت بات قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی را عرضه کرده و آن را به عنوان یک مربی جستجوی کار معرفی کرده است. هم‌چنین لینکدین یکسری ابزار هوش مصنوعی دیگر هم برای اعضای پریمیوم معرفی کرده است.

چت بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی لینکدین به کاربران کمک می کند تا آن ها بتوانند ارزش یک کار را بسنجند. لینکدین از مدل زبانی GPT-4 شرکت OpenAI استفاده کرده و این چت بات را برای برخی از اعضای پریمیوم شرکت لینکدین عرضه کرده است. لازم به ذکر است که مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است.

اران برگر، معاون مهندسی محصولات لینکدین گفته: ” تیم مهندسی لینکدین باید منابع زیادی را در سمت پلتفرم صرف کند تا تاخیر را کاهش دهد.”

هم چنین در ادامه گفت: “ما باید برای حل این مسئله و تجربه‌ای سریع این ویژگی، بسیاری از اقدامات را انجام دهیم”

برگر در یک مصاحبه با شبکه اقتصادی CNBC گفت: “وقتی تجربه‌های گفتگویی دارید، گاهی اوقات تقریباً مانند جستجو است – انتظار دارید فوری باشد. بنابراین، ما باید قابلیت‌های واقعی پلتفرمی توسعه دهیم تا این امکان ممکن شود.”

لینکدین در تلاش است که درآمد خود را پس از 8 فصل متوالی کاهش، افزایش دهد. تقریبا 2 هفته پیش این شرکت اعلام کرد که نزدیک به 700 شغل حذف خواهد کرد و اکثریت آن ها از واحد مهندسی هستند.

ابزار جدید لینکدین به کاربران کمک می کنند تا بتوانند آگهی های استخدامی را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنند و همچنین به آن ها در انتخاب شغل مناسب کمک خواهد کرد. مثلا می توان از این چت بات چند سوال پرسید؛ “آیا من برای این شغل مناسب هستم؟” و “چگونه می‌توانم خودم را برای این شغل بهترین‌گونه معرفی کنم؟”

طرح کردن چنین سوال هایی به ربات کمک می کند تا ابتدا پروفایل لینکدین و تجربیات کاربر را تجزیه و تحلیل کند و بعد بر حسب گزارش ها پاسخ دهد. در پایان در صورت مناسب بودن شرایط، ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی پاسخ هایی مانند “پروفایل شما نشان می‌دهد که شما تجربه گسترده‌ای در زمینه بازاریابی و برنامه‌ریزی رویداد دارید که برای این نقش مناسب است” را ارائه می دهد.

علاوه بر این، چت بات می تواند نقاط ضعفی که در تجربیات و رزومه کاربر وجود دارد را شناسایی کند و به او هشدار دهد که ممکن است به اون آسیب بزند. این چت بات به شما در ساخت اکانت لینکدین هم کمک خواهد کرد.

کاربر همچنین می‌تواند با پرسیدن از چه کسانی در این شرکت کار می‌کنند، چت‌بات را فرمان دهد تا چند پروفایل کارمندی را (احتمالاً اتصالات درجه دوم یا سوم) برای کاربر ارسال کند که کاربر می‌تواند سپس با این افراد درباره فرصت شغلی پیام بفرستد. خود پیام نیز می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی تولیدی نوشته شده باشد.

قابلیت های جدید لینکدین در اختیار کاربران پریمیوم قرار می گیرد و لازم نیست کاربران هزینه جداگانه ای پرداخت کنند. اما کاربرانی که اکانت پریمیوم لینکدین ندارند، می توانند با پرداخت ماهانه 40 دلار، کاربری خود را به پریمیوم ارتقا دهند.