اپل بعد از انتشار Ios14 تا کنون، موفق نبوده تغییرات خاصی در سیستم عامل ایجاد کند و برای اولین بار در سال 2020 موفق شد، ویجت ها را برای صفحه اصلی دریافت کند. بیشتر تمرکز اپل روی بهبود و بهینه سازی سیستم عامل بوده و  احتمالا با عرضه iOS 18 تغییرات بصری ایجاد خواهد شد.

تغییرات شگفت انگیز iOS 18

به نظر می رسد اپل، نقشه های بزرگی برای iOS 18 دارد و می خواهد این سیستم عامل را با ویژگی های متمرکز بر هوش مصنوعی توسعه دهد. هدف اپل این است نسخه بعدی iOS 18 را با طراحی و ویژگی های جدید، منحصربفرد و قابل توجه ارائه کند.

یک خبرنگار خارجی به نام مارک گرمن، جزئیاتی را در مورد به‌روزرسانی آینده iOS 18 به اشتراک گذاشت. اخبار جدیدی در این مورد گزارش شده که نشان می دهد شرکت در حال کار روی فناوری هوش مصنوعی مولد است و می خواهد جایگزین iOS 18 شود. در این به روزرسانی جدید سیستم عامل، ویژگی ها و تغییرات رابط کاربری جدید اضافه می شود.

گرمن، تحلیل گر بلومبرگ، ویژگی های خاص را مطرح نکرد و فقط به ویژگی های نوآورانه ای که به آیفون و آیپد اضافه می شود، اشاره کرد. البته پیش تر بیان کرده بود که تصمیم دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد (مانند ChatGPT ) را به iOS 18 اضافه کند!

در چند سال گذشته شاهد این بودیم که نسخه های جدید آی او اس، مشکلات و باگ های زیادی به همراه داشت. اپل بعد از شناسایی چنین مشکلاتی، قبل از عرضه محصول نهایی، باگ و مشکلات را شناسایی کرده تا بتواند اصلاحات مناسبی ارائه دهد. فعلا با وجود مشکلاتی که در ios 17 وجود دارد، اپل سعی در شناسایی و رفع باگ آن ها دارد.

انقلاب دیگر اپل با عرضه نسل جدید آیفون

همچنین از طرف دیگر، اپل قرار است ویژگی های انحصاری برای نسل جدید آیفون، یعنی آیفون 16 که قرار است در سال آینده عرضه شود، ارائه کند. با توجه به این موضوع، احتمالا شاهد تغییرات سخت افزاری جدید باشیم که با پرچمدار سال آینده همراه است.

تمرکز اپل روی هوش مصنوعی مولد

در چند وقت اخیر، هوش مصنوعی مولد محبوبیت زیادی پیدا کرده و از این رو، اپل این فرصت را غنیمت شمرده تا روی هوش مصنوعی مولد کار کند اما به طور قطعی برای آن برنامه ریزی نکرده بود.

لازم به ذکر است زمان عرضه ios 18 فعلا معلوم نیست و تا برگزاری رویداد WDC 2024 شایعات و اخبار زیادی در مورد iOS 18 منتشر خواهد شد.