بعد از انتشار اخبار مربوط به اضافه شدن قابلیت هایی مانند اشتراک گذاری آلبوم های تصویری با دوستان، ساخت استیکر از روی عکس و … اینستاگرام تصمیم به اقدام عجیبی گرفته است.

گزارش هایی از یک منبع معتبر به دست رسیده که نشان می دهد پلتفرم اینستاگرام، شبکه اجتماعی معروف در سراسر جهان، در حال کار روی دوستان مصنوعی خود با قابلیت سفارشی سازی است.

الساندرو پالوزی، محقق اپلیکیشن، در صفحه خود در برنامه ایکس، تصاویری از رابط های اینستاگرامی که هوش مصنوعی را نشان می دهد، منتشر کرده است. البته پیش از این وبسایت TechCrunch این را متوجه شده بود.

دوست هوش مصنوعی اینستاگرام

با گسترش عمومی این ویژگی، کاربران اینستاگرام می توانند یک دوست هوش مصنوعی با نژاد، جنسیت، سن و شخصیت دلخواه خود پیدا کنند. ویژگی های شخصیتی که دوست هوش مصنوعی دارد، محفوظ، خلاق، مشتاق، عملی و قدرت بخش است. البته می توانید ویژگی های بیشتری برای دوست هوش مصنوعی خود تعیین کنید و آن را بر اساس علاقه خود سفارشی کنید. انتخاب یک نام منحصر به فرد، یک آوارتار و ویژگی های شخصیتی برای این هوش مصنوعی به عهده شما است.

متا فوراً به درخواست گیزمودو برای نظر خود در مورد زمان عرضه یا اینکه آیا هوش‌های مصنوعی قابل سفارشی‌سازی عرضه خواهند شد، پاسخ نداد.

سایت ها و اپلیکیشن های زیادی خواستند از هوش مصنوعی به عنوان یک دوست و مشاور بهره برداری کنند. راب موریس، به گیزمودور گفت:”این آینده خواهد بود.”

چت‌بات قابل سفارشی‌سازی اینستاگرام نشانه‌ای از این ندارد که به عنوان یک روان‌درمانگر عمل کند، اما تقریباً مشخص است که برخی از کاربران از آن به این نحو انسانی استفاده خواهند کرد.