گوگل به تازگی از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که مدت ها پیش توسط سرویس‌های رقیب ارائه شده بود.  به گفته گوگل، برای تولید تصویر با هوش مصنوعی راه های جدیدی آزمایش شده و اکنون می‌توانید با استفاده از سرویس SGE گوگل، Search Generative Experience عکس های جدیدی را خلق کنید.

البته همانطور که مطلع هستید ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای تولید متن به عکس وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس میدجورنی و Dall-e شرکت openai است. البته این روشی که گوگل به تازگی در پیش گرفته ماه ها پیش توسط مایکروسافت در موتور جستجوی بینگ ارائه شده بود. لازم به ذکر است که هوش مصنوعی بینگ مبتنی بر Dall-e است.

به طور کلی با هرکدام از این ابزارهای هوش مصنوعی که نام بردیم، می‌توانید تصاویر خاصی را طراحی کنید و آنچه را که در ذهن دارید پیاده سازی کنید.

گوگل ادعا می کند که با قابلیت جدیدش می توانید هر تصویر خاصی را طراحی کنید. SGE مانند میدجرنی و دال ای به شما 4 تصویر پیشنهاد می‌دهد که می توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید. این یکی از شباهت هایی است که بین این 3 ابزار هوش مصنوعی وجود دارد.

مقایسه انواع ابزارهای تولید متن به عکس

قطعا یکسری شباهت ها و تفاوت ها بین این ابزارها وجود دارد؛ با توجه به اینکه سرویس SGE گوگل هنوز به طور رسمی در اختیار کاربران قرار نگرفته نمی توان در مورد تصاویر تولیدی با آن نظر قطعی داد.

نکته مهمی که در مورد این هوش مصنوعی ها وجود دارد این است که آیا این ابزار پاسخگوی نیاز انسان خواهد بود یا خیر؟!

مثلا در مقایسه چت جی پی تی شرکت OpenAI با بارد گوگل، CHATGPT ظرفداران بیشتری دارد؛ از این رو می توان گفت که این هوش مصنوعی توانسته نیاز کاربر را به خوبی پاسخ دهد. طوری که این اواخر خبر شکایت کارکنان گوگل از بارد منتشر شده است. باید ببینیم این نمونه از سرویس جدید چطور ظاهر خواهد شد.

تولید تصویر با سرویس SGE گوگل

فرض کنید می خواهید یک عکسی را برای دوست تان طراحی کنید که عاشق آشپزی است و حیوان مورد علاقه او کاپیبارا است. نوشتن همین دو جمله در سرویس گوگل، 4 عکس به شما خواهد داد. اما لازم است بدانید هر چقدر که جزئیات بیشتری را بنویسید، عکس دقیق تری را دریافت خواهید کرد. هر کدام از 4 عکس را می توانید ویرایش کنید و جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید. حتی می توانید جای کاراکتر خود را با یک حیوان یا یک کاراکتر دیگر تغییر دهید؛ خلاصه بعد از دریافت عکس هر تغییری آسان است

نحوه استفاده از سرویس SGE

برای استفاده از قابلیت جدید گوگل باید درخواست خود را از طریق پلتفرم Search Labs ثبت کنید. بعد از اینکه سرویس SGE روی حساب کاربری شما فعال شد می توانید دستور متنی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید

هم‌چنین Google Images نیز ساخت عکس بر اساس متن را در گوگل امکان پذیر می‌کند و تصاویر ساخته شده در منوی کناری به نمایش در می‌آید.

قوانین و مقررات استفاده از SGE

گوگل برای افزایش امنیت سرویس جدید خود یکسری قوانین ارائه داده و امکان ساخت تصاویر مضر و گمراه کننده با آن وجود ندارد.

فعلا قابلیت تولید تصویر فقط به زبان انگلیسی در ایالات متحده برای افرادی که در آزمایش SGE شرکت کرده‌اند و 18 سال یا بیشتر دارند در دسترس است.

تمامی تصاویری که با SGE ساخته می شوند یک برچسب و واتر مارک دارند که نشان می دهد این تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است. با وجود همچین امکانی کاربران متوجه می شوند که این تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است.