برای طرفداران دنیای گیم، خبرهای خوبی داریم؛ حتما در جریان هستید که یوبی سافت به تازگی بازی «Prince of Persia: The Lost Crown» را برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی منتشر کرده،‌ اما خبر خوب ما این نیست!

طبق اعلام بیزینس اینسایدر شخصیت های بازی «شاهزاده ایرانی» اولین بار و پس از ۳۵ سال به زبان فارسی صحبت می کنند!

هویت اسطوره‌ها به کشورشان بازمی‌گردد

گیم‌ها فقط جنبه بصری یا هیجانی ندارند‌، همیشه یک طرف قضیه «داستان»‌ است که به بازی جان می‌بخشد و آن را محبوب می کند. در بازی Prince of Persia ما یک قهرمان و اسطوره ایرانی داریم که در وطن خودش با نیروهای شرور مبارزه می کند و حقیقتا مبارزه‌ها و کیفیت بازی بسیار سطح بالا و شگفت انگیز است. اما چیزی که همیشه در بازی پرنس آو پرشیا جایش خالی بود توجه به مفاهیم فرهنگی این قهرمان بود. «اگر بازی درباره ایران و یک اسطوره ایرانی است،‌ پس چرا فارسی صحبت نمی‌کند؟‌»

منیر رادی، طراح بازی، به رسانه‌ها اینطور گفت که سازندگان بازی می‌خواهند ایران و ایرانی‌ها را به تصویر بکشند و به این کشور بزرگ ادای احترام کنند. ایران یک کشور باستانی با عناصر فرهنگی بسیار غنی مثل زبان و تاریخ است و جای این عناصر در بازی کم بود.

بنابراین سازندگان بازی تصمیم گرفتند زبان فارسی و یک سری مسايل تاریخی مثل دین زرتشت را به بازی اضافه کنند تا گیمرها احساس نزدیکی با اسطوره خود داشته باشند.

عبدالحق الگس، تهیه‌کننده بازی در این باره گفته:‌ حالا بسیاری از ایرانی‌ها را می‌بینیم که از این بابت بسیار خوشحال هستند.