خبر کوتاه بود و هیجان انگیز:‌ کمپانی نینتندو قرار است امسال یک کنسول بازی جدید با صفحه نمایش LCD هشت اینچی عرضه کند!

این خبر را Hiroshi Hayase، تحلیلگر Omdia اعلام کرده است. هایاس پیش بینی می کند که کنسول های جدید بسیار بسیار پرفروش خواهند شد!

نینتندو سوییچ فعلی که بیش از 132 میلیون دستگاه فروخته است، پس از هفت سال حضور در بازار، به پایان عمر محصول خود نزدیک می شود و گیمرها بی‌صبرانه منتظر عرضه کنسول جدید برای امسال هستند. اما هنوز نینتندو به طور رسمی در این مورد اظهار نظر نکرده است.

احتمال خیلی زیاد تامین پنل‌های LCD برای کنسول بعدی نینتندو هم به عهده کمپانی Sharp Corp باشد. کمپانی شارپ پیش از این هم در زمان همه گیری کرونا (برای مونتاژ یونیت های سوییچ)‌ سابقه همکاری با نینتندو را داشت. از جمله مونتاژ واحدهای سوییچ در طول همه‌گیری را دارد.

سال ۲۰۲۴ سال خوبی برای گیمرهاست!

دنیای گیم همیشه رقابتی بوده اما امسال قرار است بسیار بیشتر رقابتی شود! پلی استیشن 5 سونی در سال گذشته پرفروش ترین کنسول ایالات متحده بود،‌ در عین حال مایکروسافت در حال گسترش سرویس Xbox Game Pass خود است و برای امسال برنامه هایی دارد.

اما پیش‌بینی می‌شود که عرضه کنسول جدید نینتندو با گرافیک بهتر، فضای ذخیره‌سازی و سایر قابلیت‌های پیشرفته‌اش بازار را متعلق به خود کند.

همچنین به تازگی اخبار مربوط به فارسی صحبت کردن بازی شاهزاده ایرانی را خوانده بودیم که بسیار برای ایرانیان خبر جالب و خوبی بود.