امروزه بسیاری از کاربران اینترنت و گوشی‌های هوشمند به شماره مجازی نیاز دارند. البته این موضوع کشور به کشور متفاوت است. کاربران ایرانی تمایل زیادی به خرید این شماره‌های مجازی دارند، دلیل اصلی آن هم محدودیت‌هاییست که روی شماره‌های ایرانی از سوی بسیاری از اپلیکیشن‌ها اعمال شده است. به همین دلیل کاربران ایرانی علاقه دارند که شماره مجازی رایگان به دست آورند.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی شماره‌ای است که در واقع به سیمکارت خاصی تعلق ندارد و به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی وابسته نیست. در واقع با خرید شماره مجازی شما می‌توانید در یک کشور باشید و شماره کشور دیگر را به دست آورید. شماره‌های مجازی انواع مختلفی دارند که می‌توانند برای احراز هویت، تماس، پیام‌دهی و … به کار بروند. تفاوت اصلی شماره مجازی و واقعی در این است که شماره‌های واقعی توسط یک اپراتور منطقه‌ای عرضه می‌شوند. این اپراتورهای منطقه‌ای نیز شماره‌ای با یک کد محلی به آنها می‌دهند. همچنین شمارههای معمولی هزینه‌هایی نظیر رومینگ و … را دارند که شماره‌های مجازی از آن معاف هستند. در صورت استفاده از شماره مجازی رایگان یا اختصاصی می‌توانید از این هزینه‌ها بی نیاز شوید.

چرا شماره مجازی

امروزه تقریبا همه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر احراز هویت کاربر را اجباری کرده‌اند و این احراز هویت برای کاربران محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. مثلا کاربران نمی‌توانند تعداد زیادی حساب کاربری در گوگل، یوتیوب،تلگرام و سایر سرویس‌ها ایجاد کنند. برای ایجاد ده‌ها حساب شما به ده‌ها شماره نیاز دارید. اما کمتر کسی هست که این میزان شماره واقعی فعال داشته باشد. خیلی از افراد برای راه‌اندازی بیزینس خود به ده‌ها شماره نیاز دارند. آنها این نیاز را فقط از طریق شماره مجازی می‌توانند برآورده کنند.

همچنین بعضی از افراد روی حفاظت اطلاعات خودشان حساس هستند، مثلا اگر فردی عضو گروهی در واتس اپ شود شماره‌اش دیده می‌شود. ممکن است کسانی قصد داشته باشند به صورت ناشناس فعالیت کنند. حفاظت از اطلاعات فردی یکی از عواملی است که باعث می‌شود کاربران به سمت شماره‌های مجازی بروند.

توانایی تغییر در لوکیشن هم یکی دیگر از عواملی است که افراد را به سمت شمارههای مجازی سوق می‌دهد. دور زدن تحریم‌های اعمال شده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مهم‌ترین انگیزه کاربران ایرانی در استفاده از سیمکارت‌های مجازی است.به همین دلیل بسیاری از کاربران تمایل به یافتن شماره مجازی رایگان یا ساخت شماره مجازی اختصاصی دارند.

انواع شماره‌های مجازی

شماره‌های مجازی که در حال حاضر عرضه می‌شوند به دو صورت رایگان و اختصاصی عرضه می‌شوند. شماره‌های رایگان، شماره‌هایی هستند که در مالکیت شخص خاصی نیستند، در صورت عدم استفاده یا بن شدن به فرد دیگری انتقال می‌یابند. این امر سبب امنیت پایین این شماره‌‌ها می‌شود و باعث می‌شود برای کارهای بلند مدت یا وریفای کردن در برنامه‌هایی که قصد کار طولانی‌مدت با آن را داریم مناسب نباشند.

شماره‌های مجازی از نوع اختصاصی، آن شماره‌هایی هستند که به فرد خاصی تعلق دارند، این‌ها به سادگی به فرد دیگری انتقال نمی‌یابند و برای کارهای مهم‌تر و بلند مدت مناسب و مساعد هستند.

شماره مجازی اختصاصی

شماره‌های مجازی اختصاصی شماره‌هایی هستند که با صرف هزینه‌ کمی به دست می‌آیند در مالکیت فرد خواهند بود و اعتبار بیشتری نیز دارند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها کمتر به آن‌ها مشکوک می‌شوند و امنیت بالاتری نیز دارند، به این معنا که چون در مالکیت فرد هستند اطلاعات فرد در اختیار آن‌ها باقی می‌ماند.نامبرلند شماره‌های اختصاصی را به سه شکل عادی، اجاره‌ای و دائمی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به سادگی با کارت‌های بانکی ایرانی خود آن‌ها را بخرید. برای خرید شماره مجازی نامبرلند و مشاهده لیست شماره‌ها به سایت نامبرلند مراجعه کنید.

شماره مجازی رایگان

در دنیای اینترنت و ارتباطات بسیاری از کاربران به دنبال به دست آوردن نسخه‌های رایگان خدمات اینترنتی و مخابراتی هستند. به همین دلیل شماره مجازی رایگان طرفداران زیادی در ایران دارد. به دست آوردن شماره مجازی رایگان غیر ممکن نیست اما بسیار سخت است. در ایران و دلیل محدودیت‌های استفاده از گوگل پلی با شماره ایران، این سختی نیز دو چندان می‌شود. در واقع بسیاری از نرم افزارهای  شماره مجازی رایگان برای ایرانی‌های غیر قابل استفاده هستند. عمده اپلیکیشن‌های  شماره مجازی رایگان برای آمریکا و کانادا طراحی شده‌اند. اینها عمدتا به آی‌‌پی کانادا و آمریکا نیاز دارند و شماره‌هایی که می‌دهند تنها حاوی کدهای ایالتی این دو کشور است. دانلود نصب و راه‌اندازی این اپلیکیشن‌ها سخت است و به سادگی احتمال بن شدن وجود دارد. چرا که شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اینترنتی حساسیت بیشتری روی شماره‌های مجازی رایگان دارند.

انواع شماره مجازی رایگان

برای دسترسی به شماره مجازی رایگان شما دو راه دارید. استفاده از اپ‌ها برای ساخت شماره مجازی و استفاده از سایت‌های عرضه کننده شماره مجازی.البته به این نکته توجه داشته باشید که این اپلیکیشن‌ها در حرف و در تبلیغات خودشان رایگان هستند و هر بار به بهانه‌ای درخواست خرید اعتبار از مشتری می‌کنند. در ادامه تعدادی اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که برای عرضه شماره مجازی رایگان تشکیل شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

اپ‌های شماره مجازی رایگان

اپ های معروف شماره مجازی رایگان در حال حاضر عبارتند از:

اپ شماره مجازی رایگان

اپ‌های شماره مجازی رایگان

تکست نو  TextNow

تکست‌ نو یکی از معروفترین اپ‌های شماره مجازی رایگان در جهان است. با دانلود و نصب تکست نو شما یک شماره به دست می‌آورید و می‌توانید آن را برای تماس نامحدود در کانادا و آمریکا به کار ببرید. اما راه اندازی تکست نو برای کاربران ایرانی خیلی سخت است. برای آشنایی بیشتر با ساخت شماره مجازی رایگان تکست‌نو به این مقاله مراجعه کنید.

برنامه TextPlus

به نظرتان می‎توان از خطوط ثابت آمریکا یا کانادا در ایران استفاده نمود؟ مطمئناً چنین امکانی در خواب و خیال هم فراهم نمی‏شود. اما با استفاده از برنامه TextPlus قادر به ساخت شماره مجازی آمریکا یا کانادا و برخورداری از امکانات شماره‎های ثابت این دو کشور خواهید شد.

برای ساخت شماره مجازی در TextPlus ابتدا ایمیلتان را وارد و یک رمز عبور قوی برای حسابتان تعیین نمایید. سپس می‎توانید از این برنامه یک شماره مجازی رایگان دریافت نموده تا از مزایایی مانند تماس و پیام رایگان با دیگران برخوردار شوید. برای دانستن توضیحات تکمیلی به مقاله ما در این مورد رجوع کنید.

Grasshopper

هم برنامه شماره مجازی رایگان است که اختیار پیام‌رسانی و تماس را به کاربران خودش می‌دهد. گراسهاپر شماره تجاری هم به کاربرانش می‌دهد و می‌تواند آن را با گوشی کاربر مرتبط کند. البته برای این کار باید هزینه ماهانه دهید.

Evoice

هم برای استفاده‌های تجاری طراحی شده است. که شماره مجازی رایگان می‌دهد و قابلیت‌هایی نظیر فوروارد تماس را هم دارد. شماره‌های evoice  رایگان هستند. اما عضویت در خود evoice  رایگان نیست. هر چند که دوره‌های رایگان هم برای کاربرانش فراهم می‌کند.

سایت‌های شماره مجازی رایگان

سایت‌های شماره مجازی رایگان

سایت‌های شماره مجازی رایگان

گوگل ویس

معروفترین سایت عرضه دهنده شماره مجازی رایگان به گوگل تعلق دارد. همانطور که می‌دانید گوگل سرویس‌های جامع و کاملی دارد که یکی از آنها برای تماس و ساخت شماره مجازی است. گوگل ویس برای کاربران آمریکا و کانادا رایگان است اما برای بقیه کشورها رایگان نیست. همچنین شماره گوگل ویس را نمی‌توان برای خود سرویس‌های گوگل استفاده کرد. برای مشاهده لیست شماره‌های گوگل ویس و قیمت‌ آن‌ها می‌توانید به صحفه گوگل ویس  نامبرلند مراجعه کنید.

سایت Stickynumber

با ورود به سایت می‎توانید برای دریافت شماره مجازی انگلیس اقدام نمایید. برای این‎کار لازم است وارد سایت Stickynumber.com شده و سپس ایمیل و شماره موبایل خود را وارد کنید. پس از ثبت‎نام یک شماره مجازی رایگان انگلیس برایتان نمایش داده می‎شود که می‎توانید از آن برای تماس با خارج از کشور یا وریفای در سرویس‎های مختلف مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر با این اپ به مقاله ساخت شماره مجازی با stickynumberمراجعه کنید.

recievesmsonline

recievesmsonline سایتی است که شماره مجازی رایگان عرضه می‌کند. این سایت به شما کمک می‌کند تا ناشناخته بمانید و با شماره‌های دیگری کارهای تجاری و ارتباطی خود را انجام دهید. همچنین در این سایت می‌توانید شماره‌های اختصاصی را بخرید. در این سایت علاوه بر آمریکا شماره بیست کشور دیگر نیز عرضه می‌شوند که این شماره‌ها پولی بوده و پرداخت دلاری و بین‌المللی می‌خواهد.

Hs3x

Hs3X از سایت‌هایی است که شماره مجازی رایگان عرضه می‌کند. در این سایت شماره مجازی آمریکا وجود دارد و برای کاربران آمریکایی طراحی شده است و به صورت ماهانه شماره شما را به روز می‌کند.

شماره مجازی رایگان در ایران

در حال حاضر هیچ سایت ایرانی یا اپ ایرانی نیست که شماره مجازی رایگان عرضه کند. به همین دلیل با استفاده از هزینه‌ای کم برای شماره‌های اختصاصی کار خود را ساده کنید. با کارت عادی خود در ایران این شماره را از نامبرلند تهیه کنید.

معایب شماره‌های مجازی رایگان

کار با شماره مجازی رایگان در ایران دردسرهای زیادی دارد. اول آنکه بسیاری از عرضه کنندگان، این سرویس را فقط برای آمریکایی‌ها عرضه کرده‌اند. ثانیا بسیاری از این سایت‌ها و اپ‌‌ها در تبلیغات خود ادعای رایگان بودن می‌کنند اما به محض اینکه از آن‌ها استفاده کنید برای اکثر سرویس‌های کارآمدشان تقاضای اعتبار می‌کنند و برای همان خدمات رایگان شما را به دیدن تبلیغات اجباری وا می‌دارند. دریافت شماره مجازی رایگان از این سایت‌ها کار ساده‌ای نیست و با صرف زمان بسیار زیادی شاید موفق به دریافت شماره مجازی رایگان شوید. حتی پس از دریافت شماره با توجه به کیفیت و امنیت پایین این نوع شماره‌ها قطعا با مشکل مواجه خواهید شد.

شماره‌های مجازی رایگان بیش از شماره‌های اختصاصی مورد شک و تردید سرویس‌های مهمی نظیر گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر هستند. به همین دلیل حتی در صورت به دست آوردن نمی‌توانید خیلی روی کارایی آن حساب کنید.

خرید شماره مجازی در ایران

شماره مجازی رایگان در نامبرلند

شماره مجازی رایگان در نامبرلند

 

یکی از سوال های کاربران شماره مجازی اختصاصی، چگونگی پرداخت است. در گذشته یکی از مشکلات ایرانی ها در خرید شماره مجازی هم همین مساله بود. چون ما به شبکه بانکی بین‌المللی دسترسی نداریم و تبدیل ریال به ارز  برای خرید شماره مجازی و استفاده از خدمات بین‌المللی کاری سخت به نظر می آید. نامبرلند هر دوی این مشکلات را حل کرده. هم خرید را برای کاربران ایرانی ساده کرده است و هم شارژ کردن حساب را. همه اینها با کارت های بانکی در دسترس شما به سادگی قابل انجام است.

جالب است بدانید خدمات شارژ در نامبرلند مزایای مالی هم برای شما دارد. اما این مزایا چه ها هستند؟

  1. شارژ رایگان: شما به ازای خریدی که از طریق بسته‌های شارژ انجام می‌دهید درصدی شارژ رایگان از نامبرلند هدیه می گیرید، این رقم با مقدار شارژ مرتبط است. هر چه شارژ بیشتر شود درصد هدیه هم بالاتر است. پس اگر بیشتر شارژ کنید درصد بالاتری شارژ هدیه می گیرید.
  2. شارژ از طریق زیر مجموعه: کاربران نامبرلند به لینک اختصاصی دسترسی دارند، اگر شما کاربر نامبرلند باشید می توانید این لینک اختصاصی را برای دوستانتان بفرستید و برای دوستانتان هم فرصت استفاده از مزایای شماره های مجازی و دسترسی به امکانات آزاد را فراهم آورید. این موضوع برای شما هم یک فایده مالی دارد. هر بار که دوستتان حسابش را شارژ می‌کند معادل پنج الی ده درصد مبلغ شارژ رایگان به حساب شما به عنوان هدیه اضافه می‌شود.

تخفیف‌های نامبرلند

جالب است بدانید نامبرلند برای رضایت مشتری تخفیف‌های شگفت انگیزی ارائه می‌دهد. یک مورد از این تخفیف‌ها، تخفیف‌هاییست که به شماره‌های عادی می‌دهد. تخفیف‌های شماره‌های عادی برای خرید بیش از دویست شماره عملیست. تخفیف‌ها به این صورت هستند:

  • تا ۲۰۰ شماره:تا ۲۰ درصد تخفیف
  • تا ۵۰۰ شماره حداقل ۲۵ درصد تخفیف
  • از ۵۰۰ به بالا حداقل ۳۰ درصد تخفیف

به این نکته توجه کنید که تخفیف‌های همه‌ی شماره‌ها یکسان نیستند و این تخفیف مرتبط با اکثریت شماره‌هاست و ممکن است برخی از شماره‌ها تخفیفشان بیشتر یا کمتر شود. این درصد تخفیف بدون لحاظ تخفیف‌هایی هست که از بسته‌های شارژ دریافت می کنید. درصورتی که از بسته‌های شارژ هم تخفیف دریافت کرده باشید، این تخفیف به تخفیف‌های دیگر اضافه می‌شود..

سخن آخر

شماره مجازی رایگان خوب است و دسترسی شما را به دنیای آزاد فراهم می کند، اما کافی نیست. سرنوشت خودتان و شماره ای که می خرید را به دست اپلیکیشن ها نسپارید، وضعیت محدودیت های اینترنت بی ثبات است و متغیر. اما شما برای کارهای تجاری و شخصی خود به ثبات نیاز دارید. این ثبات را از طریق شماره های اختصاصی به دست آورید.