طبق گزارشی از ورج، خیلی وقت بود که کاربران دیسکورد منتظر یک طراحی مجدد در نسخه موبایل بودند که دیسکورد انتظار آن‌ها را برآورده کرد. در این نسخه جدید، شاهد تغییراتی نسبت به نسخه دسکتاپ هستیم که نشان از تمرکز دیسکورد روی ارائه قابلیت هایی مثل پیام‌های گروهی و فردی، روی قابلیت‌های پیام‌رسانی و به‌اشتراک‌گذاری با دوستان دارد.

قابلیت های جدید دیسکورد

در ادامه قابلیت هایی که در نسخه موبایل دیسکورد وجود دارد را بررسی خواهیم کرد:

جستجوی پیام شخصی به دیسکورد

اکنون کاربران نسخه موبایل دیسکورد به محض باز کردن با یک نوار ناوبری برخورد خواهند کرد که روی آن گزینه هایی همچون سرورها، پیام‌ها، نوتیفیکیشن (برای ویرایش پروفایل و تنظیمات) تعبیه شده است. علاوه بر اضافه شدن چنین گزینه‌هایی، کاربران به راحتی می‌توانند تمام پیام‌ها، فایل‌های ارسال شده و موارد دیگر را جستجو کنند، چون قابلیت عملکرد جدید جستجوی پیام شخصی به دیسکورد اضافه شده است.

حالت Darkmood

دیسکورد در این آپدیت توجه ویژه ای به سلیقه نسل جوان داشته و حالت دارک مود را تحت عنوان Midnight اضافه کرده است. در آپدیت جدید هنگام آپلود چندین عکس، آن‌ها را به صورت یک گالری خواهید داشت.

تغییر در سرعت بارگذاری و حجم رسانه

با وجود این تغییرات، اشتراک گذاری در دیسکورد سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود و کاربران می‌توانند حداکثر تا 25 مگابایت فایل بارگذاری کنند و تغییراتی هم روی آن انجام دهند. همچنین، اکنون اپلیکیشن موبایل می‌تواند پیام‌های اخیر تا 700 کانال متنی و پیام‌های مستقیم را ذخیره کند، که به احتمال زیاد منجر به بارگذاری سریع‌تر اپلیکیشن و حرکت سریع‌تر در صفحه (بدون بافر) می‌شود.

بهبود عملکرد

همچنین در آپدیت جدید، در کنار تغییرات ظاهری و اضافه شدن ویژگی‌ها، تغییراتی در عملکرد این برنامه‌ هم رخ داده است. کاهش 55 درصدی زمان راه اندازی در اندروید و کاهش 43 درصدی در iOS نمونه‌ای از این تغییرات است. مدت زمان بارگیری داده هم 4 برابر کمتر شده و پیام های جدید سریع تر در پس زمینه ذخیره می شوند.

مدیر محصول دیسکورد، فرانچسکو پولیزی، در مورد این به روزرسانی پستی را در وبلاگ خود منتشر کرد:

با گذر زمان، حجم کارهایی که Discord می‌تواند انجام دهد، به شدت افزایش یافته است. دیسکورد سعی کرده امکانات دسکتاپ را در نسخه موبایلی هم عرضه کند. در حال حاضر، نقاط ضعف نسخه موبایل بیشتر به چشم می‌آید.

با وجود این تغییرات، دسترسی به اپلیکیشن دیسکورد خیلی راحت تر شده و کاربران طرفدار میدجورنی به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و از امکانات جدید بهره مند شوند.