چند وقت پیش شرکت OpenAI سومین نسخه هوش مصنوعی مولد تبدیل متن به عکس را معرفی کرد و وعده داده بود که این هوش مصنوعی در ماه اکتبر برای کاربران ChatGPT Enterprise و کاربرانی که از نسخه پلاس ChatGPT استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

اکنون کاربرانی که از نسخه پلاس ChatGPT استفاده می‌کنند می توانند از هوش مصنوعی DALL E-3 استفاده کنند. این هوش مصنوعی گزینه‌های امنیتی بیشتری دارد و به کاربران اجازه می‌دهد که با ChatGPT پرامپت بسازند.

DALL-E3 در ChatGPT

با DALL E-3 چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

دنیای هوش مصنوعی مدام در حال تکامل است و خلاقیت هیچ حد و مرزی در آن ندارد. هوش مصنوعی ابزارهای مختلفی دارد که در انجام کارهای مختلف به انسان کمک می‌کند. برای مثال هوش مصنوعی DALL E-3 می تواند به شما در انجام تمام کارهای گرافیکی کمک کند. تفاوتی ندارد شما یک متخصص باشید یا یک آماتور، به کمک آن می‌توانید لوگو، پوستر، نقاشی دیجیتالی و … طراحی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا یک نمونه از طراحی لوگو با DALL-E3 را با هم ببینیم.

چگونه با DALL E-3 لوگو طراحی کنیم؟

بر فرض مثال تصمیم دارید یک لوگو که ترکیبی از متن و تصویر است طراحی کنید. در این صورت بهتر است برای دستیابی به خروجی مورد نظر، متن داخل نقل قول‌های تکی قرار بگیرد. این عامل نه تنها دقت متن را تضمین می‌کرد بلکه موجب انعطاف پذیری خلاقانه در فرآیند طراحی هم خواهد بود.

DALL-E 3 با توانایی‌های خلاقانه و دقت بالا، به شما این امکان را می‌دهد که لوگوهایی منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید. با اطلاعات دقیق و دستورالعمل‌های مشخص، می‌توانید ایده‌های خود را به تصاویر بصری زیبا و جذاب تبدیل کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به شکل‌های مختلف در دنیای دیجیتال بیان کنید و از خلاقیت بی‌پایانی برای ایجاد نمایش‌های بصری برخوردار باشید.

طراحی یک نمونه لوگو با DALL E-3

تصمیم داریم با استفاده از این هوش مصنوعی برای یک لوگو طراحی کنیم. پرامپت مورد نظر خود برای این پرامپت را به این شکل وارد می‌کنیم:

A logo for ReiserX based on the image of a blue ribbon X with the words ‘ReiserX’ below it

طراحی لوگو با DALL-E3

نتیجه‌ای که میدجرنی به ما داد فوق العاده بود. اما وقتی به طور دقیق نگاه کردیم، به یک مشکل برخوردیم و آن اشتباهات املایی بود که در لوگو وجود داشت و کلمه ReiserX در 4 تصویری که به ما داده بود، به اشتباه درج شده بود. جای نگرانی نیست و می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد.

برای بار دوم پرامپت قبلی را تکرار کردیم ولی اینبار با کلمه «REISERX».

نتیجه بر خلاف توقع بود و باز هم دال-ای 3 برای طراحی این لوگو به مشکل خورد. برای درک بهتر این هوش مصنوعی اینبار تصمیم گرفتیم تغییری در پرامپت ایجاد کنیم.

A logo for ReiserX with the words ‘REISERX’ as the main element and a blue ribbon X as a background or a decoration

طراحی لوگو با هوش مصنوعی DALL-E3

ما در تلاش برای ترکیب متن و تصویر از یک ساختار سریع و دقیق استفاده کردیم. ابتدا با قرار دادن عبارت “REISERX” در مکان مورد نظر، شروع به ساخت تصویر کردیم. سپس یک نوار آبی با عنوان پس‌زمینه یا دکوراسیون روی تصویر افزودیم. نتیجه بسیار شگفت‌انگیز بود. DALL-E 3 عبارت متنی را به دقت در تصویر وارد کرد، اشتباهات را حذف کرد، و به درخواست‌های مشخص و اندازه‌گیری‌های معین در قالب‌بندی پایبند ماند.

و این هم نتیجه نهایی

طراحی لوگو با دال ای 3

طراحی لوگو با DALL E-3 فقط یک کار از صدها کاربرد این هوش مصنوعی است. ادیت لباس، طراحی تصاویر واقعی، کاراکترهای Pokemon و … هم با این هوش مصنوعی قابل انجام است.

به‌جز هوش مصنوعی DALL E-3، میدجورنی نیز یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و طراحی لوگو و سایر کارهای گرافیکی است. اگر برای انتخاب بهترین هوش مصنوعی نیاز به راهنمایی دارید، مقاله ” مقایسه DALLE با میدجورنی، کدامیک بهتر است؟” به شما کمک خواهد کرد. برای خرید اکانت میدجورنی و اکانت dall.e  هم می‌توانید از نامبرلند اقدام کنید.