اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در یک حوزه فعالیت کنید، صاحب کسب و کار خاصی هستید یا وارد دانشگاه شده‌اید، بهتر است در پلتفرم لینکدین حساب کاربری ایجاد کنید. ساخت اکانت لینکدین مزایای زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع آن، نحوه ساخت اکانت و نکاتی که باید در زمان ایجاد حساب کاربری به آنها توجه کنید، بپردازیم. همچنین مراحل ایجاد اکانت در لینکدین را به صورت تصویری به شما آموزش دادیم.

چرا باید در لینکدین اکانت بسازیم؟

لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد با ایجاد اکانت با دیگر متخصصان صنایع مختلف ارتباط برقرار کنند، مهارت‌ها و تجربیات خود را به نمایش بگذارند و فرصت‌های شغلی مختلف را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

نحوه ساخت اکانت در لینکدین

برای ساخت اکانت در لینکدین می‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید یا وارد سایت لینکدین شوید.

در اینجا مراحل ایجاد اکانت در لینکدین با اپلیکیشن را به صورت گام به گام توضیح دادیم؛ اما تفاوتی با سایت ندارد.

بعد از ورود به اپلیکیشن، روی گزینه join now کلیک کنید؛ در این قسمت لازم است، یک ایمیل و پسورد وارد کنید و continue را بزنید.

در این مرحله نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

ساخت اکانت لینکدین2

در اینجا لازم است که یک شماره وارد کنید. وارد سایت numberland.ir شوید و روی شماره مجازی لینکدین کلیک کنید. سپس به دلخواه یک شماره انتخاب و آن را وارد کنید. برای دریافت کد به سایت نامبرلند برگردید و منتظر بمانید. وقتی کد را دریافت کردید وارد کنید.

شماره مجازی لینکدین3

بعد از ورود به اکانت روی منوی کشوی گوشه بالا سمت چپ، روی آواتار کلیک کنید تا منوی کشویی برای شما باز شود.

مراحل ساخت اکانت لینکدین4

سپس بر گزینه View Profile کلیک کنید.

ساخت اکانت لینکدین5

روی آیکن مداد کلیک کنید.

ساخت اکانت لینکدین 6

اطلاعات خود را وارد کرده و عکس خود را بارگذاری کنید. اطلاعات اساسی که وارد می‌کنید شامل کشور محل زندگی، تحصیلات، تجارب کاری و مهارت‌های شما می‌شود.

ساخت اکانت لینکدین7

چگونه یک اکانت لینکدین حرفه‌ای بسازیم؟

برای اینکه یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین خود داشته باشید، باید یک سری نکات ساده و در عین حال کاربردی را رعایت کنید. رعایت این موارد باعث می‌شود پروفایل شما بیشتر در مورد توجه قرار گرفته و توسط مدیران مجموعه‌های مختلف دیده شود.

استفاده از عکس پروفایل حرفه‌ای و واضح

انتخاب یک عکس حرفه‌ای تأثیر مثبتی بر بازدیدکننده صفحه پروفایل شما می‌گذارد. همچنین نشانگر این امر است که برای ارائه قابلیت‌های خود وقت می‌گذارید.

پروفایل‌هایی که دارای عکس‌های حرفه‌ای هستند، ۱۴ برابر بیشتر از پروفایل‌هایی که از انواع دیگر عکس‌های پروفایل استفاده می‌کنند، بازدید می‌شوند.

انتخاب هدلاین مناسب

هدلاین پروفایل شما نشان‌دهنده هویت کاری، مهارت‌ها و تخصص شماست. در واقع در قسمت هدلاین بازدیدکننده به صورت خلاصه درمی‌یابد چه توانمندی‌هایی دارید.

ایجاد یک خلاصه مناسب و جذاب از حدود 40 کلمه می تواند شخصیت شما را نشان دهد، چیزی که 87 درصد از کارفرمایان به دنبال آن هستند.

خلاصه قانع‌کننده

توضیحات این بخش باید قانع‌کننده باشد و دستاوردهای کلیدی، شایستگی‌ها و اهداف شما را برجسته کند. در واقع باید در این قسمت بر تمایزات خود تأکید کنید.

برجسته کردن تجارب کاری

باید تجارب کاری فعلی و گذشته خود را برجسته کنید و به مسئولیت‌ها، دستاوردها و مهارت‌های کلیدی توسعه‌یافته خود به صورت خلاصه اشاره کنید.

بیشتر بخوانید: لینکدین مارکتینگ چیست

شرح کامل تحصیلات

هنگام ساخت رزومه با لینکدین باید مدارک تحصیلی، گواهینامه‌های مربوطه و یا هر دوره آموزشی دیگری که گذرانده‌اید را به صورت کامل شرح دهید.

بیان توانمندی‌ها

از میان مهارت‌های مختلف خود آنهایی را انتخاب و فهرست کنید که با تخصص مد نظرتان همخوانی دارد. از یاد نبرید در مورد سطح مهارت خود باید صادق باشید و فقط مواردی را بنویسید که با اطمینان می‌توانید آن را تصدیق کنید.

ارائه توصیه‌نامه

یکی از بهترین اقدامات هنگام ساخت رزومه این است که توصیه‌نامه‌هایی را از همکاران، سرپرستان و یا مشتریان خود ارائه دهید. توصیه‌نامه‌ها نشان‌دهنده اخلاق کاری و توانمندی‌های شما هستند.

بازگویی دستاوردها

هنگام ساخت رزومه خود دستاوردهایتان مانند جوایز، مقالات و کتاب‌های منتشر شده، حق ثبت اختراعات، پروژه‌هایی که رهبری کرده‌اید یا در آنها مشارکت داشته‌اید را برجسته کنید.

اشاره به کارهای داوطلبانه

انجام فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه نشان‌دهنده تعهد شما به دیگران است و در واقع یک امتیاز اضافی محسوب می‌شود؛ بنابراین هنگام ساخت رزومه خود از یاد نبرید که این فعالیت‌ها را نیز درج کنید.

ساخت رزومه در لینکدین1

ارائه تأییدیه‌ها

تأییدیه‌های مختلف از سوی ارگان‌ها، نهادها یا سندیکاها نشانگر اعتبار و تخصص شماست. از این رو ارائه تأییدیه‌ها به شدت برای کارفرمایان و مدیران جویای نیروی کار مهم است.

شبکه‌سازی

به طور فعال شبکه خود را گسترش دهید. این کار را با ارتباط با متخصصان در صنعت یا زمینه مورد علاقه‌تان انجام دهید. در گفتگوها شرکت کنید و محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارید. همچنین سعی کنید در گروه‌ها و انجمن‌های مرتبط فعال باشید.

بهینه‌سازی سئو

بهینه‌سازی سئو کمک می‌کند رزومه شما توسط استخدام‌کنندگان و کارفرمایان بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین هنگام ساخت رزومه با لینکدین از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده کنید.

به‌روزرسانی‌های منظم

نمایه لینکدین خود را با آخرین دستاوردها، مهارت‌های جدید، مسئولیت‌های شغلی یا هر پیشرفت دیگری که داشته‌اید به‌روز نگه دارید. این کار نشان‌دهنده فعال بودن و جاه‌طلبی شماست.

نگارش صحیح

رزومه خود را چند بار بخوانید تا مطمئن شوید که به لحاظ املایی یا گرامری مشکلی ندارد. یک نمایه خوب نوشته شده و بدون خطا نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شماست.

تنظیمات حریم خصوصی

اطمینان حاصل کنید اطلاعاتی را به مردم نشان می‌دهید که نسبت به آن حساسیت خاصی ندارید یا اینکه مرتبط با ترجیحات شما و وضعیت شغلی مد نظرتان است. همچنین به یاد داشته باشید که پروفایل شما باید با اهداف و آرزوهای شغلی‌تان همسو باشد.

چگونه در لینکدین رزومه بسازیم؟

شما می توانید پروفایل لینکدین خودتان را به عنوان رزومه استفاده کنید.

لینکدین برای آسان شدن فرایند کاریابی یک گزینه Resume Builder را نیز به سایت خود افزوده است، که با استفاده از آن می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک رزومه حرفه‌ای بسازید و آن را از طریق ایمیل یا موارد دیگر در اختیار کارفرمای خود قرار دهید.

برای استفاده از این گزینه از باید همه مراحل بالا را طی کنید. فقط این بار باید روی گزینه Resume Builder کلیک کنید. اگر از قبل یک رزومه در سایت ساخته‌اید و فقط می‌خواهید آن را دانلود کنید روی Existing resume کلیک کنید. رزومه‌ای که از طریق این گزینه می‌سازید به صورت فایل PDF قابل دانلود است. همچنین تغییرات ایجاد شده در Resume Builder در نمایه لینکدین شما منعکس نخواهد شد.

استفاده از رزومه لینکدین برای شرکت‌های داخلی و خارجی

یکی از نکات مثبت ساخت رزومه این است که نه تنها می‌توانید از رزومه خود برای استخدام در شرکت‌های داخلی استفاده کنید؛ بلکه رزومه شما توسط شرکت‌های بین‌المللی نیز مشاهده خواهد شد. در واقع اگر از جمله کسانی محسوب می‌شوید که به دنبال پیدا کردن یک کار بین‌المللی هستید، ساخت اکانت لینکدین برای شما یک اقدام اساسی خواهد بود. در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ها اطلاعات شما را از همکاران و روسای سابق‌تان صحت‌سنجی می‌کنند.

همچنین از یاد نبرید که چه برای جست‌وجوی کار در شرکت‌های داخلی و چه برای مشغول شدن در شرکت‌های بین‌المللی، باید در پروفایل خود ویژگی‌های شخصی و حرفه‌ای‌تان را به طور کامل بیان کنید. زیرا کارفرمایان اغلب به دنبال کسانی هستند که اعتماد به نفس زیادی دارند و می‌توانند به خوبی خود را پروموت کنند.

در پروفایل خود ویژگی‌های شخصی و حرفه‌ای‌تان را به طور کامل بیان کنید

اگر اولویت شما کار کردن در شرکت‌های بزرگ چندملیتی است، باید توجه داشته باشید که استانداردهای رزومه‌تان بر اساس کشور مقصد تنظیم شود. از این رو لازم است ابتدا نسبت به مقصد خود اطلاعات لازم را به دست آورید. به خصوص اینکه بسیاری از کشورها ترجیح می‌دهند نیروهای خود را از اتباع کشورشان استخدام کنند.

رزومه در لینکدین2

هنگام ساخت رزومه بین‌المللی باید توجه داشته باشید که بیش از آنکه بر سابقه کاری خود تأکید کنید، نقطه عطف رزومه شما باید تأکید بر ویژگی‌های شخصیتی‌تان باشد؛ زیرا استخدام‌کننده قطعاً در نظر خواهد گرفت که تا چه اندازه با محیط جدید سازگاری پیدا خواهید کرد.

همچنین در نظر داشته باشید که برای شرکت‌های داخلی و خارجی حتماً یک هدف کوتاه شغلی یا خلاصه‌ای از اهداف خود را در رزومه‌تان بگنجانید؛ زیرا این کار کمک می‌کند که استخدام‌کنندگان دریابند تا چه اندازه نسبت به پوزیشن شغلی مد نظر اشتیاق دارید.

یک هدف کوتاه شغلی یا خلاصه‌ای از اهداف خود را در رزومه‌تان بگنجانید

معمولاً بد نیست ۳ تا ۴ صفحه مهارت‌ها توانایی‌ها و سوابق شغلی خود را شرح دهید. با این حال اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید و تجربه کاری زیادی ندارید، می‌توانید تحصیلات خود را با جزئیات بیشتر توصیف کنید. همچنین می‌توانید دستاوردهای تحصیلی، عضویت در گروه‌های علمی یا انجمن‌ها را نیز بیان کنید.

برای پیدا کردن کار در شرکت‌های داخلی و خارجی، از یاد نبرید که باید روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که شما را به عنوان یک گزینه حرفه‌ای با توانمندی‌های متعدد معرفی کند. اما نباید بیش از حد در مورد خود توضیح دهید؛ زیرا کار فرمایان، رزومه‌های بسیاری را می‌خوانند و باید در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را از رزومه شما دریافت کنند.

ساخت اکانت لینکدین برای چه کسانی مناسب است؟

ممکن است برای شما این سؤال پیش آمده باشد که آیا ساخت اکانت لینکدین برای همه مناسب است؟ به صورت کلی، بله. هر شخصی که حرفه‌ای را یاد گرفته است یا در حال تحصیل و کسب مهارت در حوزه‌ای تخصصی است، می‌تواند اکانت لینکدین داشته باشد. بهتر است شرکت‌ها، سازمان و… هم در این پلتفرم حساب ایجاد کنند، حتی اگر تنها یک کارمند داشته باشند. در ادامه بهتر توضیح می‌دهیم که ساخت اکانت لینکدین برای چه افرادی مناسب است.

حرفه‌ای‌ها

ساخت اکانت لینکدین مناسب افرادی است که به دنبال نشان دادن تجربه کاری، مهارت‌ها و پیشینه تحصیلی خود هستند تا بتوانند با متخصصان همفکر و هم رشته خود ارتباط برقرار کنند، فرصت‌های شغلی را کشف کنند، مشاوره شغلی بگیرند و روابط حرفه‌ای داشته باشند.

جویندگان کار

لینکدین به طور گسترده برای کاریابی و استخدام استفاده می‌شود. کارجویان می‌توانند پروفایل ایجاد کنند، رزومه بارگذاری کنند، با استخدام‌کنندگان ارتباط برقرار کنند، به گروه‌های خاص صنعت بپیوندند و به لیست‌های شغلی مرتبط با علایق و صلاحیت‌های خود دسترسی پیدا کنند.

فریلنسرها

متخصصان خوداشتغال، فریلنسرها و پیمانکاران مستقل می‌توانند از LinkedIn برای بازاریابی خدمات خود، ایجاد شبکه حرفه‌ای، جذب مشتریان بالقوه و همکاری با سایرین (در حرفه و حوزه تخصصی) استفاده کنند.

صاحبان کسب و کار/کارآفرینان

لینکدین بستری را برای صاحبان مشاغل فراهم می‌کند تا شرکت خود را تبلیغ کنند، به‌روزرسانی‌ها و اخبار را به اشتراک بگذارند، با شرکا و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و یک برند حرفه‌ای قوی برای سازمان خود بسازند.

متخصصان حوزه علمی

محققان، اساتید، دانشجویان و متخصصان در زمینه دانشگاهی می‌توانند از LinkedIn برای ارتباط با همکاران، به اشتراک‌گذاری یافته‌های تحقیقاتی، بحث در مورد موضوعات دانشگاهی و کشف فرصت‌های همکاری استفاده کنند.

سازمان‌های غیرانتفاعی

سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند از LinkedIn برای ایجاد آگاهی در مورد اهداف خود، ارتباط با اهداکنندگان و داوطلبان بالقوه، استخدام کارمندان و همکاری با سایر نهادهای غیرانتفاعی استفاده کنند.

متخصصین فروش و بازاریابی

لینکدین ابزارها و ویژگی‌های مختلفی را برای کمک به متخصصان فروش و بازاریابی ارائه می‌دهد. آنها می‌توانند از لینکدین با هدف گسترش شبکه خود، ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد آگاهی از برند استفاده کنند.

ساخت اکانت لینکدین در یک پاراگراف

در این مقاله به نکات مهمی پرداختیم که در زمان ساخت اکانت لینکدین باید به آن‌ها توجه کنید. توصیه می‌کنیم حتما اکانتی ایجاد کنید و به تدریج اطلاعات خود را در آن به روزرسانی کنید. این گونه می‌توانید به فرصت‌های شغلی و تحصیلی زیادی دست پیدا کنید و با افراد، سازمان‌ها و… که در حوزه فعالیت شما مطرح هستند، آشنا شوید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.