وقتی هوش عمومی مصنوعی (AGI) بالاخره از راه برسد، آیا در خدمت ما خواهد بود؟ یا ارباب ما می‌شود؟! یا اصلاً چیز دیگری ممکن است یک موجود فراطبیعی باشد؟ آقای مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، معتقد است که هیچ کدام! هوش مصنوعی یک فناوری نوین اما عادی خواهد بود که به تدریج در زندگی ما ادغام می‌شود!

توهم و اشتباه فعالان صنعت هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ در گفتگو با کانال یوتیوبی Kallaway صحبت‌های جالبی کرده! او معتقد است که فعالان صنعت هوش مصنوعی در واقع از چیزی رنج می‌برند که می‌توان آن را توهم خدا نامید. زاکربرگ گفت:

«به نظر من گاهی اوقات دانشمندان صنعت تکنولوژی وقتی می‌خواهند درباره ساخت هوش مصنوعی صحبت کنند،‌ فکر می‌کنند که در حال خلق چیز خیلی بزرگ و خاصی مثل خدا هستند! اما اصلا چنین چیزی نیست!»

او در ادامه گفت مردم هم فکر می‌کنند که یک هوش مصنوعی بزرگ واقعی وجود خواهد داشت که می تواند همه کارها را انجام دهد و آینده ما را تغییر می‌دهد و… اما من فکر نمی کنم که اوضاع اینگونه پیش رود!

زاکربرگ معتقد است باید هوش‌ مصنوعی‌های متنوعی ایجاد شود که علایق گوناگون مردم را پوشش دهد. او همچنین از شرکت‌هایی که پلتفرم‌های هوش مصنوعی منبع بسته (closed source) می‌سازند انتقاد کرد و گفت چنین رویکردی نمی‌تواند تجربه بهتری برای کاربران بسازد.

این صحبت‌های او در حالی است که هوش مصنوعی متا اخیرا در تشخیص عکس‌های واقعی از عکس‌های هوش مصنوعی دچار اشتباه شده و به عکس‌های واقعی عکاسان،‌ برچسب made with AI می‌زند!