پس از هوش مصنوعی Vidu که رقیب هوش مصنوعی sora آمریکایی‌ها بود و یا ربات انسان نمای دونده،‌ چینی‌ها حالا از یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته رونمایی کرده‌اند!

شرکت چینی SenseTime در اقدامی شوکه کننده از هوش مصنوعی جدیدی به نام هوش مصنوعی SenseNova 5.0 رونمایی کرد. اینطور که خودشان ادعا می‌کنند،‌ این هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته است که از عملکرد چت جی‌پی‌تی۴ متعلق به OpenAI هم پیشی می‌گیرد!

به گزارش interestingengineering هوش مصنوعی چینی SenseNova 5.0 توانسته در یک سری کارها بسیار بهتراز Chat GPT-4 عمل کند. این موارد شامل استدلال منطقی و نوشتن خلاقانه است.

هوش مصنوعی چینی SenseNova 5.0 توانایی بهتری برای درک و تولید متن مشابه انسان دارد که یک قدم مثبت و رو به جلو برای کاربردهای عملی هوش مصنوعی در دنیای واقعی است.

علاوه بر این، بر روی مجموعه داده‌های متنوعی از بیش از 10 میلیارد توکن از چندین زبان و منابع آموزش دیده است و توانایی‌های کلیدی آن در علوم مختلف، ریاضیات، استدلال و برنامه نویسی است.

عملکرد برتر هوش مصنوعی چینی SenseNova 5.0 به دلیل تکنیک‌های پیشرفته یادگیری است که دارد و می‌تواند حجم زیادی از داده ها را به طور موثر اداره کند. به همین دلیل قادر به تولید خروجی‌های دقیق‌تر و ارائه برنامه‌های کاربردی در صنایع مختلف است.

تجدید مداوم، تمدید روزانه، و تمدید بیشتر

دکتر زو لی، رئیس و مدیرعامل SenseTime در بیانیه‌ای رسمی گفت: «در عصر AGI، سه عنصر داده، الگوریتم‌ها و قدرت محاسباتی در حال تحول‌های جدی هستند. تعداد پارامترهای مدل‌ها، به طور تصاعدی افزایش می‌یابد و حجم داده‌ها با معرفی روش‌های چندگانه به شدت افزایش می‌یابد که منجر به افزایش مداوم تقاضا برای قدرت محاسباتی می‌شود.»

دکتر ژو تاکید کرد که این شرکت زیرساخت‌های مربوط به AGI را با SenseCore ساخته و مدل پایه را “SenseNova” نامگذاری کرد که به معنای «تجدید مداوم، تجدید روزانه و تجدید بیشتر» است. آن‌ها همچنین گفتند که «ما امیدواریم که به‌طور مداوم سرعت تکرار مدل‌ها و قابلیت‌های حل مشکل آن‌ها را به‌روزرسانی کنیم و امکانات بیشتری را برای AGI فراهم کنیم.»