به روزرسانی خبر: طبق آمار جدیدی که توسط OpenAI منتشر شده است، بیش از 200 میلیون نفر هر هفته از ChatGPT استفاده می کنند. این عدد دو برابر تعداد کاربران هفتگی است که در سال گذشته گزارش شده بود. جالب‌تر اینکه 11 میلیون نفر از این افراد،‌ اشتراک پلاس را خریداری کرده‌اند! این موضوع نشان می‌دهد چقدر هوش مصنوعی پرکاربرد و رایج شده است.

یکی از دلیل این امر،‌ معرفی مدل‌های جدید و بسیار قدرتمندی مثل هوش مصنوعی  o1 و o1-mini می‌تواند باشد.

وقتی چت بات‌های هوش مصنوعی روی بورس هستند!

اوضاع برای کمپانی‌های هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها بسیار بسیار رقابتی است، فقط OpenAI نیست که چت بات دارد بلکه متا،‌ آنتروپیک و گوگل هم هرکدام چت بات‌های هوش مصنوعی بسیار قدرتمند خودشان با تعداد کاربران بالا دارند. اما به نظر می‌رسد که هنوز ChatGPT محبوب‌ترین است!

دلیل موفقیت ChatGPT چیست؟

ChatGPT اولین چت بات هوش مصنوعی در بازار نیست، اما یکی از اولین چت بات‌هایی بود که عمومی شد و توجه زیادی از مردم را به خود جلب کرد. این چت بات اولین بار در نوامبر 2022 راه اندازی شد و خیلی سریع به 100 میلیون کاربر فعال هفتگی رسید؛‌ که الان تعداد کاربران هفتگی دو برابر شده است!

چند ماه پیش، OpenAI مدل هوش مصنوعی GPT-4o را عرضه کرد و آن را به صورت رایگان در دسترس همه کاربرانش قرار داد، همین امر به افزایش تعداد کاربرانش کمک کرده است.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه پروژه توت فرنگی اواخر امسال عرضه می‌شود و استدلال‌های انسانی بیشتری را به ChatGPT می آورد.