OpenAI چندی پیش اعلام کرده بود که در حال کار بر روی قابلیت جستجوی ChatGPT با نام SearchGPT  است. الان درمورد این قابلیت جدید یکسری نگرانی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

کاربرانی که نسبت به خرید اکانت ChatGPT اقدام کرده‌اند، با استفاده از قابلیت جدید جستجوی ChatGPT می‌توانند درهر لحظه اطلاعات به‌روز و لحظه‌ای مانند اخبار، نتایج ورزشی و قیمت سهام را مستقیماً دریافت کنند؛ از این‌رو، همین مساله می‌تواند یک تهدید جدی برای کسب‌وکارهای آنلاین باشد. چراکه این ویژگی باعث می‌شود که کلیک کاربران روی لینک‌های وبسایت کاهش پیدا کند و روی ترافیک و درآمد تبلیغاتی اثر بگذارد.

خطر برکنار رفتن گوگل تا چه حد جدی است؟

برای اینکه جلوی این مساله و حتی خطر گرفته شود، سه استراتژی برای کسب و کارها وجود دارد تا خود را با این شرایط وفق دهند و جلوی ضررهای احتمالی گرفته شود. از طرفی، اگر کسب و کاری، با این شرایط همراه نشود، خطر بزرگی پیش رویش خواهد بود.

ویژگی‌های قابلیت جدید جستجوی ChatGPT

بر اساس گفته zdnet، قابلیت جدید جستجوی ChatGPT ترکیبی از خلاقیت و دقت است؛ در زمان کاربران صرفه‌جویی می‌کند و روی تحلیل داده و استراتژی‌ها تمرکز دارد. این قابلیت جدید ارزش بالایی برای تحقیق در بازار، تحلیل رقبا و شناسایی روندهای جدید دارد. باوجود این مزایا، یک تهدید جدی برای کسب و کارهایی است که به تبلیغات و سئو وابسته هستند؛ چون کاربران بدون کلیک روی لینک‌ها، می‌توانند اطلاعات موردنیاز خود را از ChatGPT دریافت کنند.

این قابلیت جدید ChatGPT به شدت دیده‌شدن برندها در فضای آنلاین را تحت تاثیر می‌گذارد و حتی آن را کاهش می‌دهد؛ چون کسب و کارهای برای جذب کاربران و معرفی خدمات خود به محتوای مفید و تبلیغات نیاز دارند.

با آمدن SearchGPT  و با ارائه مستقیم اطلاعات، این مسیر را دور می‌زند و کاربران را از مراجعه به وب‌سایت‌ها بی‌نیاز می‌کند، که این امر فرصت دیده شدن برندها و محصولاتشان را به شدت محدود می‌کند.