مدت زیادی است که ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی به دنیا معرفی شده‌اند و در کار و زندگی روزمره ما هم ادغام شده‌اند. اما به نقل از digitaltrends این هفته،‌ یک هفته ویژه برای این ابزارهای هوش مصنوعی بود،‌ چرا که ابزار قدیمی و محبوب ساخت تصویر یعنی midjourney یک آپدیت خوب دریافت کرده، هوش مصنوعی جدیدی به نام flux ai  به جهان معرفی شده و مدل هوش مصنوعی تصویرساز گوگل یعنی imagen 3 در دسترس عمومی قرار گرفته است.

درباره آپدیت جدید میدجرنی

هوش مصنوعی تصویرساز Midjourney، به تازگی وبسایتش را به روزسانی کرده و یک رابط کاربری جدید برای ادیت (ویرایش) را در اختیار کاربرانش قرار داده است. این ویرایشگر شامل مجموعه‌ای از ابزارهای مفید برای ویرایش تصویر در یک رابط کاربری جدید است که جابجا شدن بین هر ابزار را ساده‌تر و آسان‌تر کرده.

تا به این جای کار واکنش‌های اولیه کاربران میدجرنی نسبت به این ویرایشگر مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: میدجرنی چیست؟

هوش مصنوعی تصویرساز flux که حالا روی grok 2  در دسترس است

به‌روزرسانی Midjourney فقط دو روز پس از عرضه Grok-2 توسط استارت‌آپ هوش مصنوعی ایلان ماسک منتشر شد و این هفته را به یک هفته پر از هیاهو تبدیل کرد!

هوش مصنوعی Grok-2 علاوه‌بر قابلیت‌های ویژه، حالا می‌تواند تصویر هم بسازد و برای ساخت تصویر از هوش مصنوعی flux استفاده می‌کند که بسیار باکیفیت،‌ واقع گرایانه و سریع است! طوری که باعث تعجب شدید همه کاربران شده است.

البته جنجال‌ها و حاشیه‌ها درباره نسخه جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک درباره این ابزار نیست،‌ بلکه درباره نامحدود بودن استفاده از این ابزار است که قادر است هر پرامپتی (درخواستی)‌ با هر محتوایی را بسازد. حتی تصاویر ممنوعه (مثل تصاویر سیاست مداران، یا تصاویر غیراخلاقی).

هوش مصنوعی Imagen 3 حالا در دسترس آمریکایی‌ها قرار دارد

در بین این همه هوش مصنوعی‌های بزرگ و کوچک که قابلیت «ساخت تصویر»‌ را هم در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند،‌ گوگل با مدل Imagen 3 وارد صحنه شده است!‌ گوگل مدل هوش مصنوعی Imagen 3  «با کیفیت‌ترین مدل تبدیل متن به تصویر» خود نامیده و می‌گوید که این مدل قادر است جزئیات را با نورپردازی غنی و حداقل خطا به نمایش بگذارد.