همان‌طور که در این خبر هم اشاره کردیم، گوشی‌های سری جدید آیفون، نسخه آیفون 15 پرو و پرومکس با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه بودند. پس از عرضه آیفون‌های 15 خبر داغ شدن بیش از حد رفته رفته زیاد میشد، طوری که اپل بیانیه‌ای صادر کرد. کاربران بدنه تیتانیومی را مشکل داغ شدن بیش از اندازه آیفون گزارش داده بودند، اما اپل گفته بود با یک به روزرسانی این مشکل حل خواهد شد/

و امروز اپل به روزرسانی جدیدی برای سیستم عامل iOS 17 منتشر کرد تا مشکل گرمای زیاد برطرف شود.

آیفون 15 با بدنه تیتانیومی عرضه شده و دارای یک چیپ A17 pro سفارشی اپل برای تغذیه مدل‌های Pro و Pro Max است. سخت‌افزار موجود در مدل‌های Pro این دستگاه‌ها مناسب برای بازی‌های موبایل پیشرفته است.

لازم به ذکر است که مشکل داغ شدن فقط یکی از چندتا مشکلی بود که کاربران با آن مواجه بودند، مشکلاتی مانند خط و خش در بدنه و عمر ضعیف باتری هم گزارش هایی داشته است.

اپدیت ios17 مشکلات امنیتی را هم حل کرد

اما فعلا اپل در صدد حل مشکل داغ شدن برآمده و آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS 17 شامل “تعمیرات مهم در اشکال، به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع یک مشکل که ممکن است باعث گرمای زیادی در آیفون شود” است

به‌روزرسانی جدید iOS 17 اپل، علاوه بر رفع مشکل گرم‌شدن زیاد در آیفون 15 پرو و پرو مکس، دو مشکل امنیتی مهم نیز را حل می‌کند. یکی از این مشکلات امنیتی مربوط به یک اکسپلویت کرنل است که مهاجمان با دسترسی فیزیکی به دستگاه کاربر، قادر به سوءاستفاده از آن می‌شوند. اپل اعلام کرده است که این آسیب‌پذیری احتمالاً در نسخه‌های iOS پیش از 16.6 وجود داشته و ممکن است مهاجمان از آن بهره‌برداری کرده باشند.

مشکل امنیتی دوم مرتبط با یک باگ در کتابخانه libvpx است که به مهاجمان اجازه می‌دهد به صورت از راه دور کنترل دستگاه قربانی را به دست بگیرند. این باگ پیشتر در برنامه‌هایی مانند Google Chrome و Mozilla Firefox تصحیح شده بود.

به‌طور کلی، به‌روزرسانی iOS 17 علاوه بر بهبود مشکل گرم‌شدن، امنیت دستگاه‌های آیفون را نیز تقویت کرده و به کاربران توصیه می‌شود که آن را به‌سرعت نصب کنند تا از آسیب‌پذیری‌های امنیتی حادثه‌آسا جلوگیری کنند.

به تازگی به‌روزرسانی‌های اخیری به برخی از برنامه‌های شخص ثالث از جمله Instagram از شرکت Meta (META.O) و Uber باعث بارگذاری اضافی بر روی سیستم شده بودند، به عبارت دیگر اپل اعلام کرد که مدل‌های Pro به علت طراحی خاص آنها از گرم شدن زیاد رنج نمی‌برند و به جای آن پوشش تیتانیومی جدید منجر به انتقال بهتر حرارت می‌شود.