دلار آمریکا یکی از قوی‌ترین ارزهای جهان است. می‌توان گفت تمام بازار و اقتصاد دنیا حول محور این ارز می‌چرخد. در نتیجه داشتن درآمد دلاری می‌تواند برای فرد بسیار مفید باشد و ارزش سرمایه او را حفظ کند. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دلاری وجود دارد و حتی می‌توان با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، در ایران هم درآمد دلاری داشت. در این مقاله قصد داریم روش‌های مختلف کسب درآمد دلاری در سال 1402 را معرفی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

فهرست عناوین:

۲ روش اصلی کسب درآمد دلاری در ایران

وقتی نام دلار به میان می‌آید، همه چیز سخت به نظر می‌رسد. در صورتی که حتی ایرانیان هم می‌توانند از کشور ایران درآمد دلاری داشته باشند. تنها نکته مهم، شناخت بازار و روش‌های مختلف کسب درآمد دلاری است. گاهی برای داشتن درآمد دلاری به سرمایه اولیه نیاز دارید؛ اما در برخی موارد هم به هیچ سرمایه اولیه‌ای نیاز نیست. در نتیجه، می‌توان گفت که کسب درآمد دلاری در ایران به دو شیوه کلی انجام می‌شود:

  • کسب درآمد دلاری با سرمایه
  • کسب درآمد دلاری بدون سرمایه اولیه

در ادامه روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق هر دو شیوه را توضیح می‌دهیم.

نحوه‌ کسب درآمد دلاری با سرمایه

برخی از روش‌های کسب درآمد دلاری نیاز به سرمایه دارند. یعنی در ابتدای کار شما باید یک سرمایه اولیه داشته باشید که بتوانید کار خود را ادامه دهید. در این بخش این شیوه‌ها را توضیح می‌دهیم.

راه های کسب درآمد دلاری 6

کسب درآمد دلاری از فارکس

معاملات فارکس شامل خرید و فروش ارزها با هدف سود بردن از نوسانات نرخ ارز است. پیش از هر چیزی باید دانش خود را گسترش دهید. با مطالعه مفاهیمی مانند تحلیل بنیادی و فنی، مدیریت ریسک، استراتژی‌های معاملاتی و شاخص‌های بازار، درک کاملی از معاملات فارکس به دست آورید. دوره های آنلاین متعدد و منابع آموزشی مختلفی در این زمینه وجود دارد. سپس یک کارگزار معتبر فارکس را انتخاب کنید. اهداف مالی خود را مشخص کنید.

قبل از سرمایه‌گذاری پول واقعی، از حساب‌های آزمایشی ارائه شده توسط کارگزاران فارکس برای تمرین استراتژی‌های معاملاتی خود در یک محیط بدون ریسک استفاده کنید. این مسئله به شما امکان می‌دهد قبل از ورود به بازار واقعی تجربه کسب کنید. سپس سرمایه خود را وسط بگذارید. توصیه می‌کنیم در این زمینه زیاده‌روی نکنید. به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که تحمل ریسک آن را داشته باشید.

طوری سرمایه‌گذاری کنید که تحمل ریسک آن را داشته باشید.

از اخبار اقتصادی، رویدادهای ژئوپلیتیکی، تصمیمات بانک مرکزی و سایر عواملی که بر بازار ارز تأثیر می‌گذارند، مطلع باشید. از نمودارهای فنی، شاخص‌ها و تقویم‌های اقتصادی برای تجزیه و تحلیل روندها و شناسایی فرصت‌های تجاری بالقوه استفاده کنید. به طور منظم عملکرد معاملات خود را بررسی کنید، استراتژی‌های خود را ارزیابی کنید و از معاملات موفق و ناموفق درس بگیرید. به طور مداوم رویکرد خود را بر اساس شرایط بازار و بازخورد شخصی تطبیق دهید.

راه های کسب درآمد دلاری 2

کسب درآمد دلاری از کریپتوکارنسی (ارز دیجیتال)

روش دیگری که نیاز به سرمایه اولیه دارد، کسب درآمد دلاری از کریپتوکارنسی (ارز دیجیتال) است. در این روش می‌توانید ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. برای انجام این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

  • کسب دانش در مورد بازار ارزهای دیجیتال
  • انتخاب صرافی قابل اعتماد
  • راه‌اندازی یک کیف پول رمزنگاری امن (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری)
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای مختلف
  • تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت و روند بازار
  • دنبال کردن اخبار دنیای رمزارزها
  • مدیریت ریسک
  • تجزیه و تحلیل عملکرد و معاملات و انتخاب استراتژی بر اساس معاملات موفق و ناموفق

نحوه‌ کسب درآمد دلاری بدون سرمایه

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، امکان کسب درآمد دلاری بدون سرمایه هم وجود دارد. البته برای انجام برخی از این کارها نیاز به تجهیزاتی مثل کامپیوتر، گوشی هوشمند و اینترنت دارید. اما به صورت کلی نیازی نیست پولی را وسط بگذارید. در ادامه محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری بدون سرمایه اولیه را معرفی می‌کنیم.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

کاربران یوتیوب هم می‌توانند از ساخت محتوا در این پلتفرم درآمد دلاری داشته باشند.  روش‌های مختلفی برای درآمد داشتن از این طریق وجود دارد. در ادامه این روش‌ها را نام می‌بریم:

  • تبلیغات
  • عضویت در کانال
  • سوپر استیکر و سوپر چت
  • تولید کالا و ساخت مرچ
  • اسپانسرشیپ و مشارکت با برندها
  • استفاده از Patreon و Kickstarter و کانال‌های حمایت مالی این چنینی

راه های کسب درآمد دلاری 3

کسب درآمد دلاری از فروش در آمازون و علی‌بابا

فروش محصولات در آمازون می‌تواند فرصتی سودآور برای کسب درآمد دلاری باشد. آمازون با پایگاه مشتری گسترده و دسترسی جهانی خود، پلتفرمی را برای فروشندگان فراهم کرده است تا محصولات خود را برای میلیون‌ها خریدار بالقوه به نمایش بگذارند. برای شروع کسب درآمد دلاری از طریق فروش در آمازون، اولین قدم ایجاد یک حساب فروشندگی در این سایت است. برای این کار باید شماره‌ای ارائه دهید. شماره‌هایی ایرانی توسط این سایت‌ها تأیید نمی‌شوند. در نتیجه باید از سایت‌های خرید شماره مجازی استفاده کنید. برخی از این سایت‌ها برای مواردی مثل آمازون، شماره مخصوصی ارائه می‌دهند.

پس از راه‌اندازی حسابتان، می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف فروش، مانند طرح‌های فروشنده فردی یا حرفه‌ای، یکی را انتخاب کنید. طرح حرفه‌ای به هزینه اشتراک ماهانه نیاز دارد؛ اما ویژگی‌ها و مزایای بیشتری را به مشترک ارائه می‌دهد.

شما باید محصولاتی را برای فروش داشته باشید و موجودی خود را مشخص کنید. تمامی محصولات باید عنوان، تصویر، توضیحات کامل و متونی با کلمات کلیدی مهم داشته باشند. هنگامی که مشتری یکی از محصولات شما را خریداری می‌کند، آمازون فرایند تأمین کالا را از طریق برنامه Fulfillment by Amazon (FBA) انجام می‌دهد. شما موجودی خود را به مراکز آمازون ارسال می‌کنید و آنها نگه‌داری، بسته بندی، حمل و نقل و خدمات مشتریان را برعهده می‌گیرند. این گونه می‌توانید به جای توجه به این موارد روی گسترش کسب و کار خود وقت بگذارید.

برای فروش محصولات خود، می‌توانید از خدمات Fulfillment by Amazon (FBA) استفاده کنید
مهم‌ترین جنبه کلیدی کسب درآمد دلاری در آمازون

یکی از جنبه‌های کلیدی کسب درآمد دلاری در آمازون، حفظ قیمت رقابتی است. قیمت‌های شما باید مناسب باشد و در زمینه قیمت‌گذاری باید به رقبا توجه کنید. علاوه بر این، محصولات شما باید کیفیت خوبی داشته باشند تا نظرات مثبتی کسب کنید. نظر مثبت در رونق گرفتن کار شما تأثیر به سزایی دارد.

توجه به این نکته مهم است که اگر چه فروش در آمازون می‌تواند سودآور باشد، اما بدون چالش نیست. رقابت می‌تواند شدید باشد و تمام فروشندگان هم باید دستورالعمل‌های آمازون را رعایت کنند تا حسابشان تعلیق نشود.

رعایت دستوالعمل‌های آمازون الزامی است.

امکان کسب درآمد دلاری از فروش در علی‌بابا هم وجود دارد و می‌توان گفت تقریباً شبیه به آمازون است. برای فروش در هر دو سایت، به حساب معتبری نیاز دارید تا بتوانید پول‌های حاصل از فروش را دریافت کنید. از آنجایی که حساب‌های ایرانی مورد قبول این سایت‌ها نیستند، باید از سایت‌های واسط استفاده کنید تا بتوانید از این طریق درآمد خود را دریافت کنید.

راه های کسب درآمد دلاری 4

کسب درآمد از طریق اینفلوئنسری و بلاگری

در مقاله کسب درآمد از طریق اینفلوئنسری اشاره کردیم که این افراد هم می‌توانند درآمد دلاری داشته باشند. اینفلوئنسرها باید مخاطبان زیادی جذب کنند و محتوای باکیفیت تولید کنند تا بتوانند از این طریق درآمد داشته باشند. با ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، تیک‌تاک و… می‌توان از این طریق درآمد داشت. آنها می‌توانند از نفوذ و تعامل خود با مخاطبان برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برندها استفاده کنند و درآمدزایی کنند. در ادامه به راه‌های کسب درآمد از طریق اینفلوئنسری اشاره می‌کنیم:

  • اسپانسرشیپ
  • تبلیغات
  • همکاری با برندها
  • شرکت در رویدادها
  • راه‌اندازی برند و تولید محصول
  • بازاریابی معرف

بلاگرها هم می‌توانند همانند اینفلوئنسرها درآمد داشته باشند. می‌توان گفت بلاگرها هم می‌توانند از روش‌های ذکر شده برای اینفلوئنسرها استفاده کنند و با همین شیوه‌ها درآمد کسب کنند. مسلماً داشتن درآمد از این طریق، به ویژه کسب درآمد دلاری مستلزم تلاش و پشتکار فراوان است.

کسب درآمد از استریم و بازی‌های کامپیوتری

استریمینگ یا پخش زنده محتوا یکی دیگر از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است. استریمرها می‌توانند محتواهای مختلفی را با مخاطبان خود در زمان واقعی به اشتراک بگذارند. محتوای استریم می‌تواند متفاوت باشد؛ اما محبوب‌ترین موضوع برای این کار، گیم پلی یا استریم بازی‌های کامپیوتری است.

در مقاله کسب درآمد از استریم و کسب درآمد از بازی‌های کامپیوتری، روش‌های مختلف درآمدزایی از این طریق را مفصل توضیح دادیم. استریمرها هم می‌توانند با استفاده از روش‌هایی مانند تبلیغات، تولید مرچ، همکاری با برندها، اسپانسرشیپ و افیلیت مارکتینگ درآمد کسب کنند. در کنار این موارد می‌توان از شیوه‌های کسب درآمد مختص به هر پلتفرم استریمینگ نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، مخاطبان می‌توانند از طریق Donate به استریم محبوب خود جایزه‌ای مالی اهدا کنند یا کاربران توییچ می‌توانند با خرید شکلک‌ها، استیکرها و… مجازی به استریمر سود مالی برسانند.

راه های کسب درآمد 8

کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی و بلاک چین

بازی‌های کریپتو و بلاک چین نیز راه دیگری برای کسب درآمد هستند. در مقاله‌ کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی و بلاک چین به روش‌های مختلف این کار اشاره و بازی‌های مختلف را بررسی کردیم. بسیاری از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین دارایی‌ها، آیتم‌ها یا ارزهای درون بازی را ارائه می‌کنند که دارای ارزش واقعی هستند. با جمع‌آوری اقلام کمیاب یا ارزشمند در بازی، می‌توانید آنها را در بازارهای مجازی ارزهای دیجیتال مانند اتریوم یا بیت کوین بفروشید.

علاوه بر بازی کردن، می‌توانید مستقیماً روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. در مورد ارزهای دیجیتال مختلف و پتانسیل رشد آنها تحقیق کنید و خرید و نگهداری آنها را به عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر بگیرید. توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) نیز نشان‌دهنده مالکیت محتوای دیجیتال مانند آثار هنری، موسیقی یا املاک مجازی هستند.

شما می‌توانید NFT ها را ایجاد یا خریداری کنید و آنها را در پلتفرم‌های مختلف بفروشید. همچنین اگر مهارت‌های برنامه‌نویسی یا طراحی دارید، می‌توانید دارایی‌های درون بازی؛ مانند شخصیت‌ها، پوسته‌ها و... را در بازارهای مبتنی بر بلاک چین تولید کنید و بفروشید.

می‌توان از خرید و فروش NFT درآمد کسب کرد

به یاد داشته باشید، بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات است و انجام تحقیقات کامل، به روز ماندن از آخرین تغییرات و درک خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری یا مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری ضروری است.

راه های کسب درآمد دلاری 5

کسب درآمد دلاری دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ روش دیگری برای کسب درآمد دلاری است. دراپ شیپرها به عنوان واسط عمل می‌کنند و محصولات شرکت‌ها را به مشتریان معرفی و ارسال می‌کنند. در واقع، تبلیغ، معرفی محصولات، خدمات پس از فروش با دراپ شیپرها است.

همان طور که در مقاله کسب درآمد دلاری دراپ شیپینگ اشاره کردیم، برای این کار تنها به یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. در این روش باید وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید و کالاها را در آن قرار دهید و تبلیغ کنید. برای کسب درآمد دلاری با این روش، به شماره مجازی و حساب بانکی معتبر و غیرایرانی نیاز دارید. سپس می‌توانید با ساخت اکانت در سایت‌هایی مثل علی‌بابا، درآمد کسب کنید.

کسب درآمد دلاری از فریلنسری

اگر جز افرادی هستید که دوست دارید در حرفه‌ای فعالیت کنید که انعطاف‌پذیر باشد و امکان کار کردن از هر جا و در هر زمان را داشته باشد، فریلنسری بهترین گزینه برای شما است. در مقاله کسب درآمد دلاری از فریلنسری روش‌های درآمدزایی از این طریق را توضیح دادیم. پیش از هر چیزی شما باید در کاری فعال باشید و حرفه‌ای شوید که امکان کار از راه دور را داشته باشد. به عنوان مثال، نویسندگی، مترجمی، طراحی و… امکان کار کردن از راه دور را برای شما فراهم می‌کنند. سپس باید در سایت‌های فریلنسری معتبر و خارجی ثبت نام کنید.

حتماً در سایت لینکدین رزومه بسازید. در تمامی سایت‌های فریلنسری اکانت بسازید و پروژه‌ها را بررسی کنید. برای ثبت نام در این سایت‌ها باید شماره موبایل و حساب بانکی وارد کنید. در این بخش هم امکان ثبت شماره موبایل و شماره حساب بانکی ایرانی وجود ندارد. در نتیجه باید شماره مجازی خریداری کنید و از سایت‌های واسط برای دریافت درآمد خود استفاده کنید.

سخن نهایی

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دلاری وجود دارد؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی که برای ایرانیان وجود دارد، به نظر می‌رسد که انجام این کار سخت باشد. همان طور که در این مقاله توضیح دادیم، کسب درآمد دلاری از ایران آن چنان هم دشوار و پیچیده نیست. گاهی حتی برای داشتن چنین درآمدی به سرمایه اولیه هم نیاز ندارید. با این حال باید از شماره مجازی برای تأیید هویت و سایت‌های واسط برای ارائه حساب بانکی معتبر استفاده کنید. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما کدام روش بهترین شیوه برای کسب درآمد دلاری از ایران است؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.