شرکت ادوبی روز 3 شنبه، 10 اکتبر اعلام کرد که در حال راه اندازی یک ابزار جدید تولید تصویر است که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و از تصاویر آپلود شده الهام می گیرد و با سبک آن مطابقت دارد. ادوبی تصمیم دارد با راه اندازی چنین ابزاری با استارت آپ‌هایی که تجارت اصلی را به چالش می‌کشند، رقابت کند.

این روزها با گسترش هوش مصنوعی ابزارهای زیادی هستند که از آن برای تولید تصاویر می‌توان استفاده کرد؛ شرکت‌هایی مانند Midjourney و Stable Diffusion. این شرکت‌ها برای مشتریان حرفه‌ای و خلاق Adobe خطر و تهدید ایجاد کرده‌اند. به بیان دیگر این تکنولوژی‌ها باعث کاهش تعداد مشتریان Adobe و افت دستمزد افرادی شدند که از این ابزارها مثل Photoshop استفاده می‌کنند.

البته ادوبی در سپتامبر، ابزار هوش مصنوعی فایرفلای را برای رقابت با هوش مصنوعی میدجرنی و dall-e معرفی کرد. کاربران با فتوشاپ و ایلاستریتور می‌توانستند به کمک فرمان‌های متنی هوش مصنوعی بخواهند کارهای مختلف را انجام دهند.

ادوبی قبلا به مشتریان خود قول داده بود که تصاویر تولید شده با ابزارهایش به لحاظ قانونی محافظت شده‌اند و همچنین اعلام کرد که مشتریان با استفاده از این ابزارها می‌توانند تعداد زیادی تصویر را تولید کنند. ادوبی گفته که مشتریان برای تولید 3 میلیارد تصویر از این ابزارها استفاده کرده‌اند و فقط در ماه گذشته یک میلیارد تصویر توسط آن‌ها تولید شده است.

نسل جدید ابزار معرفی شده توسط ادوبی شامل یک ویژگی جدید به نام “Generative Match” است. این ابزار هم مانند ابزار قبلی ادوبی این امکان را به کاربران می‌دهد که از چند کلمه متن تصویری ایجاد کنند. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند 10 تا 20 تصویر را بارگذاری کنند و از آن به عنوان پایه برای تصاویر تولیدی استفاده کنند.

ایلی گرینفیلد، مدیر فناوری اصلی ادوبی گفته که شرکت قصد دارد برای برندهای بزرگ این امکان را فراهم کند که  چندتا عکس از یک محصول یا شخصیت بارگذاری کنند و با استفاده از تکنولوژی مولد به صورت خودکار صدها یا هزاران تصویر برای مقاصد مختلف مانند وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد کمپین‌ها و تبلیغات چاپی ایجاد کنند.

گرینفیلد به رویترز گفت: “تا چند ماه قبل، تمام این عکس‌ها یک فرآیند دستی بسیار زمان‌بر بود – نه تنها عکس‌گرفتن، بلکه پردازش آنها هم”

علاوه بر این، Adobe در روز سه شنبه برای تولید گرافیک ابزارهایی را معرفی کرد که به راحتی قابل تغییر هستند و اغلب برای لوگوها و برچسب‌های محصولات استفاده می‌شود. ادوبی ابزارهایی هم برای تولید قالب های بروشور و موارد دیگر دارد. گرینفیلد در مورد قیمت ها هم گفت، افزایشی درکار نخواهد بود.