یوتیوب در رویداد سالانه «Made on YouTube» مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها و ابزارهای تازه را معرفی کرد. این تغییرات شامل قابلیت‌های جدید برای YouTube Studio، امکانات متنوع برای YouTube Live، ابزارهای هوش مصنوعی ویژه پادکست‌ها و راه‌های نو برای کسب درآمد هستند.

Soundcloud

جدیدترین اخبار تکنولوژی هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی را در نامبرلند بخوانید.

براساس گزارش TechCrunch، این تغییرات قرار است مدیریت کانال، تولید محتوا و تعامل با کاربران را برای خالقان محتوا ساده‌تر و جذاب‌تر کنند. این رویداد شامل تغییرات اساسی در یوتیوب استودیو، لایو، shorts، پادکست، موسیقی و کسب درآمد است.

تغییرات در YouTube Studio

یوتیوب امکانات تازه‌ای را برای استودیو مدیریت کانال‌ها معرفی کرده است:

  • الهام‌بخش (Inspiration Tab) برای ایده گرفتن از ترندها.
  • A/B تست برای عناوین ویدیوها جهت انتخاب بهترین تیتر.
  • ابزار دوبله خودکار و همگام‌سازی لب‌ها.
  • قابلیت همکاری همزمان تا ۵ خالق محتوا روی یک ویدیو.
  • شناسایی شباهت چهره (Likeness Detection) در ویدیوهای غیرمجاز.
  • مدیریت کانال و پاسخ‌دهی به کاربران با استفاده از AI در ابزار Ask Studio.

آپدیت‌های YouTube Live

پلتفرم لایو استریم یوتیوب هم بهبودهای قابل توجهی دریافت کرده است:

  • امکان پخش همزمان عمودی و افقی.
  • قابلیت ایجاد هایلایت خودکار با هوش مصنوعی برای ساخت Shorts.
  • اجرای مینی‌گیم‌ها در پخش زنده برای سرگرمی مخاطبان.
  • فرمت تبلیغاتی جدید Side-by-Side که بدون قطع جریان ویدیو نمایش داده می‌شود.

ابزارهای تازه برای Shorts

برای بخش شورتز(shorts)، یوتیوب نسخه سفارشی از مدل Veo 3 Fast گوگل را معرفی کرده است که می‌شود حرکت، سبک‌های مختلف ویدیو و با یک متن ساده، اشیاء جدید به ویدیو وارد کنند. همچنین با کمک مدل Lyria 2، امکان تبدیل دیالوگ‌های ویدیو به آهنگ‌های جذاب برای استفاده در Shorts فراهم شده است.


سایر قابلیت‌های جدید در یوتیوب کسب درآمد، پادکست و موسیقی

  • کلیپ‌سازی آسان پادکست با پیشنهادهای AI
  • تبدیل پادکست صوتی به ویدیو (از سال آینده)
  • تایمر شمارش معکوس و ویدیوهای تشکر در YouTube Music
  • دسترسی به محصولات برند شخصی (آزمایشی در آمریکا)
  • جایگزینی حامیان مالی در ویدیوهای بلند
  • تگ‌گذاری خودکار محصولات با AI
  • لینک‌دهی مستقیم برندها در Shorts
  • پیشنهاد خودکار همکاری به برندها در Creator Partnerships Hub

این تغییرات از هوش مصنوعی گرفته تا تبلیغات خلاقانه، آینده‌ی این پلتفرم را برای رقابت با سایر شبکه‌های اجتماعی جذاب‌تر خواهد کرد. با این به‌روز‌رسانی‌ها جالب است بدانید که چطور ChatGPT حرف‌زدن ما را تغییر می‌دهد.